Voeding direct na trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding direct na trainen

Hallo allemaal,

Klein vraagje.

Direct na het trainen ga ik naar huis en eet ik gelijk een bakje magere kwark 500gram. Na 2 uur begin ik aan het avondeten (aardappelen, rijst, kip, groene groente etc). In principe niks mis mee..Of is het beter om de kwark over te slaan en direct aan het avondeten te beginnen?

Reden hiervan is ook omdat het avondeten soms niet nog niet klaar is en ik direct wat achterover wil gooien.

Alvast bedankt voor de reacties!

zou de kwark bewaren voordat je gaat slapen ivm de langzame eiwitten die je dan juist nodig hebt.

Eet een banaan na sporten? En wacht dan tot avondeten mits het niet 3-4 uur wachten is :P

Of je neemt er een handje nootjes bij.
    Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Maakt niet echt uit. Het belangrijkste is dat je veel eet na je training, en dat hoeft er niet direct na te zijn. Dit doe jij al, dus houden zo. Je kunt naast de kwark nog wat fruit eten of andere soorten koolhydraten. Die heeft je lichaam dan het hardst nodig.

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
        zou de kwark bewaren voordat je gaat slapen ivm de langzame eiwitten die je dan juist nodig hebt.

Eet een banaan na sporten? En wacht dan tot avondeten mits het niet 3-4 uur wachten is :P

Of je neemt er een handje nootjes bij.

Als je genoeg eiwitten binnenkrijgt, dan heb je die 'langzame' eiwitten niet nodig. Een grote maaltijd kan er wel 16 uur over doen om verteerd te worden.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          Als je genoeg eiwitten binnenkrijgt, dan heb je die 'langzame' eiwitten niet nodig. Een grote maaltijd kan er wel 16 uur over doen om verteerd te worden.
          Meer in de zin van dat als hij kwark eet na trainen dan zal ie het vast voor het slapen gaan niet.

En waar baseer je op dat een grote maaltijd er wel 16 uur over kan doen om verteerd te worden?
          Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Banaantje en whey direct na trainen zou ook geschikt zijn...daarna eten.

Comment

Meer in de zin van dat als hij kwark eet na trainen dan zal ie het vast voor het slapen gaan niet.

En waar baseer je op dat een grote maaltijd er wel 16 uur over kan doen om verteerd te worden?
              Voor een gemakkelijke uitleg: klik hier.

Comment

Originally posted by STRAFF View Post
                Banaantje en whey direct na trainen zou ook geschikt zijn...daarna eten.
                Heeft geen enkel voordeel bovenop de maaltijd die je eet na het trainen dus nergens voor nodig.

Comment

Vrijwel alle eiwitten behalve whey (dus ook de eiwitten uit het avond eten) zijn langzaam verteerbaar en zorgen voor een langdureige geleidelijke aminozuur afgifte. (zo ook casseine eiwitten uit kwark). Je kan voor het slapen dus naast bijvoorbeeld kwark/casseine shake ook perfect kipfilet, tonijn of biefstuk nemen.

Als ik na het trainen direct thuis fatsoenlijk kan eten, dan neem ik geen whey/banaan en ga na het sporten gewoon naar huis om daar direct te eten. Zit er tussen het beindigen van mijn training en het tijdstip dat ik een volwaardige maaltijd kan nuttigen een uurtje, dan neem ik direct na het trainen een banaan en 500ml halfvolle melk. Soms in plaats van de melk een whey shake (als ik wat minder kcal binnen wil krijgen). 60-90 minuten later eet ik dan alsnog een volwaardige maaltijd (en liefst een grote).
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik krijg alleen kwark niet door mijn strot heen dus mix ik het met fruit dat et een soort smoothie wordt. Voor mij is het dan beter dat ik dan niet voor het slapen gaan kwark eet toch?

Comment

Originally posted by Vic078 View Post
                      ik krijg alleen kwark niet door mijn strot heen dus mix ik het met fruit dat et een soort smoothie wordt. Voor mij is het dan beter dat ik dan niet voor het slapen gaan kwark eet toch?

Maakt niets uit. Je kunt alles eten voor het slapengaan, zelfs mars-repen en dergelijke. Je zult er niet meer gewicht door aanzetten als dat je het overdag eet.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                        Heeft geen enkel voordeel bovenop de maaltijd die je eet na het trainen dus nergens voor nodig.
                        Hij at pas 2 uur later toch!! dat vind ikzelf persoonlijk aan de late kant voor na training, eet zelf zo om de 2,5uur, in dat geval deed ik direct na training 25gr Brinta en 25gr havermout/whey in beker, vullen met water en slurp..lekker maaltijdje, en 2 uur later je avondeten!!!...of indien mogelijk gelijk je avondeten, en wat eet je voor je training, en hoelang van tevoren...al met al puzzel het voor jou in elkaar en gaan met die banaan!!

Comment

Originally posted by STRAFF View Post
                          Hij at pas 2 uur later toch!! dat vind ikzelf persoonlijk aan de late kant voor na training, eet zelf zo om de 2,5uur, in dat geval deed ik direct na training 25gr Brinta en 25gr havermout/whey in beker, vullen met water en slurp..lekker maaltijdje, en 2 uur later je avondeten!!!...of indien mogelijk gelijk je avondeten, en wat eet je voor je training, en hoelang van tevoren...al met al puzzel het voor jou in elkaar en gaan met die banaan!!

Dat kun je doen, maar het blijft een mening (voorkeur), geen feit.

Comment

Bedankt voor de reacties en links. Ik heb hier zeker wat aan gehad.

Comment

Originally posted by Vic078 View Post
                              Je moet het gewoon leren eten. Ik at de eerste week mijn kwark kokhalzend op. Nu lepel ik dat bakje binnen no time leeg
                              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X