Vriendin is flink afgevallen(huidig gewicht 45kilo)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vriendin is flink afgevallen(huidig gewicht 45kilo)

Beste mensen,

Mijn vriendin is nu een paar maand gestopt met de pil en ze is flink afgevallen. Ze komt heel moeilijk aan, ze heeft altijd kunnen eten wat ze wou en wanneer ze wou zonder ooit echt aan te komen, ik denk dat ik in die periode dat ik bij haar ben (5-6jr) zij max 52kilo een keer gewogen heeft en meestal rond de 50. Maar nu ze is gestopt met de pil ze is ernstig afgevallen. Ze is 24 jaar, 1.63 en weegt 44.1 vanochtend op de weegschaal. (We hebben een dokter afspraak voor morgen staan) en we zijn alvast opzoek naar oplossingen. Ze is een moeilijke eter in de ochtend en wij snappen ook dat dit niet helpt, we proberen hier aan te werken echter hebben we moeite met de volgende stap. Door even te googlen zijn we erachter gekomen dat ze moet gaan sporten. Spieren wegen zwaarder, zijn logischerwijs gezonder en ze komt op een mooiere manier aan. Bovendien geeft sporten ook een hongerig gevoel.

Nu zijn wij eruit dat ze sowieso moet gaan sporten maar de vraag is wat? ik zie haar niet bodybuilden in haar eentje (even gaan squatten, bankdrukken, lunges e.d.), nee wellicht in de toekomst als ze de smaak te pakken heeft maar dat is nogal iets om mee te beginnen voor iemand die dat nooit echt geboeid heeft.

Waar ik op hoopte en wat misschien kan zijn groepslessen. Echter zijn alle groepslessen gebaseerd op zoveel mogelijk calorieen verbranden. Zij moet gewoon op een gezonde manier aankomen en spieren kweken. Kan dat met groepslessen als BBB, Pilates, Bodypump, Poweryoga, Bodycombat, Zumba(ik zie deze dingen staan staan in de groepslesrooster).

Als iemand nog andere tips heeft graag!

(mods, als dit niet in het juiste topic staat asjeblieft verhuizen?)

Skinnydude

Sporten is altijd goed... maar niet de oplossing voor het probleem. Voeding is het belangrijkste punt op het moment lijkt me.
    Dus wat eet ze nu gemiddeld op een dag? Reken de behoefte uit en maak een goed voedingsschema ( waar zij zich aan kan houden). Hier kunnen wij eventueel bij helpen maar daarvoor is het wel handig om te weten wat ze op het moment eet.

Als ze veel gaat sporten maar daarnaast nauwelijks eet dan zal ze eerder nog meer afvallen en zonder (goeie) voeding kun je erg moeilijk/tot geen spieren opbouwen.
    I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Laat haar realistisch kijken naar haar huidige voedingspatroon door gewoon alles een week lang te noteren. Vanaf daar kun je kleine stapjes maken naar de gewenste behoefte. Van het een op het ander moment opeens een voedingsschema gaan naleven die iemand anders in elkaar gezet heeft gaat waarschijnlijk niet werken.

Sporten lijkt mij een zeer goed idee, dit omdat de motivatie om het goed te doen met de voeding nog groter is. Daarnaast ook de voordelen die je zelf al noemde.

Hoop dat het goed komt met haar gewicht, hou ons in elk geval op de hoogte!
      People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Sporten is natuurlijk een optie, maar om aan te komen, zul je toch echt iets aan je voeding moeten doen. Dat geldt niet alleen voor vet, maar ook voor spieren.
        Veel mensen denken dat ze vrij veel eten, maar als ze alles eens op een rijtje gaan zetten, blijkt dat allemaal wel tegen te vallen. Net als Siegfried raad ik je aan eens op te schrijven wat ze zoal eet in een week. Dan kun je daarna gaan kijken wat eruit kan of wat erbij moet
        Ondertussen kun je de Zomersticky (http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html) alvast even doornemen en dan zou je al een aardig eind op weg moeten zijn qua voeding. Na het doktersadvies en na die week kun je dan een voedingsschema maken en hier posten. Dan kunnen wij je schema eventueel verbeteren.

Succes!
        Ik doe een gok

Comment

Wat is haar ontbijt? Je zegt dat ze niet echt een ochtendeter is maar dan weten we verder nog niet hoe de vork in de steel zit. Ontbijt ze überhaupt wel? Kan nu al zeggen dat hier iets veranderd moet worden
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

is trouwens wel uniek ,een vrouw die aan wil komen
            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Voor de duidelijkheid, wij zijn zeker bezig om de voeding te verbeteren. Wij waren van plan om daar deze week daadwerkelijk verandering in aan te brengen. Het is een goede tip om alles op te schrijven. Dat zullen we dan ook zeker doen en vervolgens volgende week evalueren met jullie. Daarnaast dachten we dus ook aan sporten, hier blijken de meningen nogal verdeeld over. Ik denk persoonlijk dat de beste methode is om nu eerst constant beter en goed te eten en dan misschien over een week of 2 weken te gaan sporten als ze ook een beetje in gewicht is aangekomen. We willen dus graag weten welke van die groepslessen handig is of juist tegendraads zal werken..

We zijn net in ieder geval naar de winkel geweest voor een grote inkoop.We zullen vanaf vandaag alles bijhouden en ik geef volgende week aan hoe de situatie is.

@Gus
              Ze ontbijt nagenoeg niet. Ze maakt s'ochtends het ontbijt klaar in een hotel en ze probeert dan soms een beetje yoghurt te eten, en soms maakt ze een bolletje met kaas maar die eet ze dan voor de helft op omdat ze niet meer binnen krijgt. Ze begint om 6uur s'ochtends en staat dus om 5uur op. Ze zegt ze krijgt totaal geen honger door de geuren e.d. die loskomen bij het klaarmaken van het ontbijt(broodjes opwarmen enzo). Het plan is nu om een kwartier eerder op te staan en in iedergeval 2 sneetjes brood te eten met tonijn en mayonaise bijvoorbeeld. en daarnaast een fruitstukje. Natuurlijk voordat ze naar werk gaat.

Bedankt voor de reacties en we zullen zeker de thread op de hoogte houden!

Comment

Naast dat ze moet leren eten, is het niet verkeerd om een bloedonderzoek te doen. Ik neem aan dat dat al gedaan is?
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Rustig de voeding opbouwen is ook belangrijk. Begin de eerste week met 1 boterham in de ochtend en zo kan je het week voor week opbouwen.
                  The expert in anything was once a beginner..

Comment

,Zelf ben ik ook niet zon ochtend eter maar ik neem bijvoorbeeld een groot glas melk een eierkoek en een stukje fruit als ontbijt een uur/anderhalf uur later neem ik me echte ontbijt dit kan bijvoorbeeld een boterham met ei oid zijn.
                    Quitters never win !

Comment

Pas op met tonijn uit blik! Hier werd laatst aangegeven dat je bij meer dan 3 blikjes per week teveel kwik binnenkrijgt. Just saying
                      Ik doe een gok

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X