zweepslag in mijn kuit , say hello to upper body day !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zweepslag in mijn kuit , say hello to upper body day !

Wederom kut , vrijdag lekker de benen getraind ! want daar moesten we aan werken .

Zaterdag wat spierpijntjes maar niks te heavy .

Zondagavond stap ik uit mijn auto , krijg ik opeens een klap in mijn kuit .moest lopen op de tippen van mijn tenen .

vandaag nog niets beter , als ik 20min wandel gaat alles goed behalve als ik mijn kuit aanspan .

als ik 10 min zit of met de auto rijdt . loop ik als een manke ....

ijs rust en leg day overslaan ?
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Zweepslag = hoogwaarschijnlijk een spier scheur. Dan lig je er wel een tijdje uit met benen..

Klote man

Comment

ik baal echt enorm . mijn zwakste spiergroep
      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Ik zou kijken of het aan de eind van de week minder wordt, ondertussen leg day even overslaan, als het niet beter wordt even bij huisarts langsgaan. Beterschap man!
        One Love, One Game, One Desire.
        BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Hoe weet je dat het een "zweepslag" is?

Heb je ook bloeduitstortingen?

Als je echt veel last heb en blijft houdens zou ik er wel even naar laten kijken
          Ernstig noh!

Comment

sorry ik dacht dat een zweepslag altijd stond voor een afgescheurde spier.. maar dit hoeft dus niet zo te zijn. Verder zou ik er alsnog even naar laten kijken.
            Het is apart dat je alleen op je tenen kon lopen direct na het "trauma" je zou zeggen dat dit juist niet zou lukken.
            Ernstig noh!

Comment

Klote man.

Doe je altijd wel goede warming up en rekken en strekken voor je kuiten?
              Niet dat dat zeker de oorzaak is,maar vaak wel.
              Daar hadden we het van de week nog over in een andere discussie.

◾Onvoldoende warming up
              ◾Geen goede cooling down
              ◾Gebrek aan vitamines
              ◾Gebrek aan mineralen
              ◾Verkorte of stijve spierem
              ◾Niet goed rekken
              ◾Niet rekken
              ◾Te snel opgebouwde training
              ◾Te veel sprongtraining
              ◾Niet goed gecoördineerde bewegingen (bijvoorbeeld plots stoppen tijdens voetbal)
              ◾Vermoeidheid
              ◾Infecties (verkoudheid, griep)
              ◾Koud en nat weer
              ◾Slecht evenwicht tussen verschillende spieren
              ◾Slechte schoenen
              ◾Harde ondergrond
              ◾Hellende, of sterk dalende ondergrond

Symptomen van een zweepslag (spierruptuur)
              Een zweepslag kent verschillende symptomen. Het meest kenmerkende symptoom is een plotse schietende pijn precies in de spier waar de zweepslag voorkomt. Deze plotse schietende pijn voelt aan als een zweepslag. Afhankelijk van waar de scheur zit, treedt rekpijn of juist pijn bij aanspannen op. Pijn bij rekken treedt op als de scheur in het bindweefseldeel van de spier zit. Pijn bij aanspannen treedt op als de pijn in het contractiele deel van de spier zit. De spier waar de scheur in zit, heeft minder kracht en voelt stijf aan. Ook kan er zwelling, of juist een deukje (delle) ter hoogte van de scheur zitten. Tenslotte kan er een blauwe plek ter hoogte van de scheur ontstaan.

Behandeling van een zweepslag (spierruptuur)
              Een spierruptuur met name een kleine spierruptuur geneest meestal goed binnen 4 tot 6 weken. Een aantal maatregelen kunnen genomen worden vlak na het ontstaan van een spierruptuur. De maatregelen zijn samengevat in de afkorting PRICE. PRICE staat voor:
              ◾P van protection, bescherming van de geblesseerde spier
              ◾R van Rest, rusten van de geblesseerde spier. Geef de spier rust!
              ◾I van Ice, koelen van de geblesseerde spier gedurende 15-20 minuten met ijs. Koelen geeft pijnverlichting.
              ◾C van Compression, compressie van de geblesseerde spier met een drukverband.
              ◾E van Elevation, omhoog leggen van de geblesseerde spier.

Naast deze maatregelen is het verstandig om een fysiotherapeut te bezoeken. De fysiotherapeut zal gericht de spier behandelen met oefeningen. Verder zijn er een aantal maatregelen om een spierruptuur te voorkomen. Deze maatregelen zijn een goede warming up, trainingsopbouw en cooling down, het dragen van goed schoeisel en bij koude en nat van goede kleding, voldoende kracht opbouwen en juiste uitvoering van de training.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Heb wel vrijdag en zaterdag de hele tijd in de regen gestaan en gelopen . zou ermee te maken kunnen hebben .

heb de vrijdag wel goed opgewarmd . eerste FR squat / rdl / curls en dan pas kuiten die ik heel warm waren .

Ik ben wel wat dieper gegaan dan gewoonlijk ( hielen heel laag van de blok) en bij die beweging heb ik ook pijn.

laat ons zeggen als ik mijn tenen naar mijn scheenbeen trek

Comment

Rekken is niet aan te raden na een warming-up! Dit vergroot de kans op blessures juist. Een zweepslag staat voor een spier die volledig afscheurt, dit is lang niet altijd het geval. Vaak gaat het ook een partiële scheuring van de spier vaak in combinatie met een verrekking.
                  De price methode, daar ben ik niet kapot van.

Bij een dergelijke blessure heeft koelen alleen zin in de eerste 20 minuten, daarna doet het voor de genezing niets meer. Rust roest, beter om de spier te laten bewegen waardoor de doorbloeding op peil blijft en de genezing bevorderd. Beweging voorkomt ook stijfheid van de spier. Het omhoog leggen van het been is alleen zin vol bij grote zwellingen.
                  Op geleide van de pijn kun je langzaam weer gaan trainen, de opbouw moet zeer rustig zijn. Je zult merken dat je in het begin zult ervaren dat je niet traint. Dit soort spierblessures zijn vervelend omdat wanneer je niet voorzichtig genoeg opgebouwd de scheuring gemakkelijk opnieuw ontstaat en je van voor af aan kunt beginnen.

Beterschap!

Comment

zou ik morgen een heel lichte leg day houden ?. desnoods bodyweight squats en rdls's om toch maar wat te doen .
                    of 10minuten licht fietsen

Ik heb het gevoel dat beweging erin houden beter is dan rusten .

Comment

Ik zou eerst maar eens kijken of je een beetje normaal kunt lopen en dan op die manier doorbloeden. Uit ervaring kan ik je zeggen dat het niet vreemd is dit 2x achter elkaar te krijgen.

Comment

Is het zweepslag of een spierscheur? Hoewel het eigenlijk op hetzelfde neerkomt, maakt het wel verschil als je het wil proberen te voorkomen. Zweepslag kan ook bij een doodnormale beweging komen.

Aangezien dat je zelf al aangeeft dat je zaterdag en zondag in de regen aan het werk was, én daarvoor benen hebt getraind (ik neem aan dat je dan kapot bent als je kuiten gaat trainen), kan het natuurlijk ook zijn dat de vermoeidheid meespeelt. Met vermoeidheid maak je sneller een foute beweging (zwakke punten zijn dan nu eenmaal als eerste aan de beurt), of iets wat sowieso al niet goed voor jezelf is. Als jij weet dat je kuiten je zwakke punt zijn (op twee manieren, toch?), dan is het misschien een idee op me kuiten op een andere dag te doen? Gewoon ter voorkoming van herhaling?

Maar verder: pootjes zoveel mogelijk hoog houden (ivm je doorbloeding), warm houden, en proberen te bewegen wanneer het kan (al is het maar een klein beetje, alles scheelt weer. Beweging = betere afvoer van je melkzuur enzo, en betere toevoer van voedingsstoffen)
                        Last edited by Patriciaaa; 12-11-2013, 07:27.
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by rainman View Post
                          ◾Gebrek aan vitamines
                          ◾Gebrek aan mineralen
                          Vooral calcium, magnesium en zouten kunnen in je voordeel werken, toch?
                          De eerste twee voor de eiwitopname, en zouten oa voor het transport van je voedingsstoffen?

Massage lijkt me trouwens ook alleen maar in het voordeel werken?
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            Is het zweepslag of een spierscheur? Hoewel het eigenlijk op hetzelfde neerkomt, maakt het wel verschil als je het wil proberen te voorkomen. Zweepslag kan ook bij een doodnormale beweging komen.

Aangezien dat je zelf al aangeeft dat je zaterdag en zondag in de regen aan het werk was, én daarvoor benen hebt getraind (ik neem aan dat je dan kapot bent als je kuiten gaat trainen), kan het natuurlijk ook zijn dat de vermoeidheid meespeelt. Met vermoeidheid maak je sneller een foute beweging (zwakke punten zijn dan nu eenmaal als eerste aan de beurt), of iets wat sowieso al niet goed voor jezelf is. Als jij weet dat je kuiten je zwakke punt zijn (op twee manieren, toch?), dan is het misschien een idee op me kuiten op een andere dag te doen? Gewoon ter voorkoming van herhaling?
                            Dit.

Zelf ben ik er een voorstander van om kuiten niet op dezelfde dag als benen te trainen.
                            Als ik flink heb gesquat of legpress heb gedaan ,kan ik mijn kuiten niet meer zo belasten als dat ik ze bij bv mijn schouders train.Dan sta ik aardig te trillen op mijn benen.
                            Dan merk ik namelijk ook dat de uitvoering niet meer zo goed is en ik dus eerder kans op blessures heb.

Niet iedereen zal het er mee eens zijn aangezien kuiten bij je benen horen,maar probeer het eens.
                            Last edited by rain; 12-11-2013, 07:43.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Thx voor de reacties .

het loopt al iets makkelijker sinds vanmorgen . Behalve als ik naar flexie ga met de voet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X