Spierpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierpijn

Hallo beste lui ik ben nu 2 dagen bezig met fitness ben het van plan 4x per week te doen.
    Maar heb nu ontzettende spierpijn in me rug en benen zitten bukken opstaan dat soort dingen gaan net iets lastiger. Ik snap dat spierpijn hoort bij fitnessen maar kan je dan gewoon blijven doorgaan met 4x fitnessen in de week vandaag heb ik een rustdag voor mezelf wat fitness betreft.

Je train te zwaar, laat je spieren eerst wennen aan het trainen.
    De eerste keren heb je spierpijn, dat hoort er nu eenmaal bij.

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
      Je train te zwaar, laat je spieren eerst wennen aan het trainen.
      De eerste keren heb je spierpijn, dat hoort er nu eenmaal bij.
      Dus ik moet het langzaam gaan opbouwen als het ware.

Comment

Jazeker wel.
        Je gebruikt de spieren normaal bijna niet en dan wil je er vol tegenaan? Vergeet het maar.
        Bouw het langzaam op en zorg dat je in die tijd de bewegingen en de uitvoering ervan goed onder de knie krijgt.
        Je merkt vanzelf als je lichaam n stapje meer aankan.

Voor hetzelfde geld trek je een pees/spier of aanhechting kapot en dan ben je verder van huis kerel.
        Of je irriteert het zo dat je er een ontstekinkje aan krijgt, duur weer weken eer je weer normaal verder kunt.

Je bent pas begonnen, doe dus even rustig aan en laat alles even aan de nieuwe belasting wennen.
        Na n paar trainingen (+- 4) merk je al dat sommige spieren al wat meer willen en aankunnen.
        Het gaat best snel, maar overdrijf het niet in het begin.

Of je er nu 1jaar over doet of 1,5 jaar voor je zegt nu gaat het wat worden. Het maakt geen zak uit.
        Dit is toch geen sport waarvan je zegt ik doe het n paar maanden en klaar.
        Het is meer een levenswijze.

Comment

Oke bedankt

Comment

Idd wat knulletje zegt,
            vooral in het begin heb je nog veel spierpijn. Ik doe nu al bijna een half jaar hetzelfde schema en heb niet heel vaak spierpijn meer (af en toe wel) Nu heb ik toevallig een nieuwe oefening toegevoegd aan het schema en heb meteen 2/3 dagen spierpijn. Hier moet je lichaam weer even aan wennen.

Net zoals jij nu een nieuw schema hebt en je lichaam daar aan moet gaan wennen, dus even rust kan zeker geen kwaad.

Comment

Oke bedankt voor de feedback allemaal.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X