Dropsets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dropsets

Hallo,

Ik wist al eerder van de filmpjes van scott Herman maar nooit keek ik ze helemaal af. Gister nam ik toch even de tijd om zijn bicep en borst workout te bekijken.
    Nu zag ik dat hij dropsets doet, zwaar beginnen 6-8, verlichten 6-8, weer verlichten 6-8 en dan 15 keer een heel stuk lichter. Normaal doe ik 3/4 oefeningen per spiergroep en dan 4 sets en 8 reps. Nu deed ik dus gister de 4 biceps oefeningen en dropsets zoals hem en het voelde een stuk beter. M'n biceps waren heel hard, helemaal opgepompt en vandaag heb ik spierpijn alsof ik nog nooit m'n biceps getraind heb. Nu vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn die op deze manier trainen en of het wel goed is. Is het een goeie trainings methode om 12 weken aan te houden of is het meer voor 1 keer in de week full body om je spieren net iets meer te stimuleren dan normaal? Ben wel benieuwd aangezien ik het een leuke manier van trainen vind en ik heb meer het gevoel dat ik ook echt heb getraind dan normaal..

Ik gebruik ook dropsets, maar niet op de manier zoals boven beschreven. Bovenstaande manier geeft idd een pomp omdat het een volume techniek is, mer gericht op spieruithoudingsvermogen dan op mass (je komt ergens rond de 25reps per set uit)

Zelf gebruik ik het als inensiteitstechniek waarbij je constant tegen falen aan zit. 6-8 reps tot falen => minimale drop zodat je weer 2-3 reps kan doen = minimale drop zodat je weer 1-2 reps kan doen (eventueel nog een 3e/4e drop waarin je net 1-2 reps kan doen)

Je zit dan rond de 10-12 reps (algelang de drops en reps per drop) waarvan meer dan 50% tegen falen.
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
      Ik gebruik ook dropsets, maar niet op de manier zoals boven beschreven. Bovenstaande manier geeft idd een pomp omdat het een volume techniek is, mer gericht op spieruithoudingsvermogen dan op mass (je komt ergens rond de 25reps per set uit)

Zelf gebruik ik het als inensiteitstechniek waarbij je constant tegen falen aan zit. 6-8 reps tot falen => minimale drop zodat je weer 2-3 reps kan doen = minimale drop zodat je weer 1-2 reps kan doen (eventueel nog een 3e/4e drop waarin je net 1-2 reps kan doen)

Je zit dan rond de 10-12 reps (algelang de drops en reps per drop) waarvan meer dan 50% tegen falen.
      Dus als ik het goed begrijp begin jij met zware gewichten die je zo'n 6-8 keer kan,
      dan verlicht je het een heel klein beetje zodat je er 2-3 bij kan, en daarna nog een keer? Is jouw manier wel voor spiermassa of ?..

Comment

En doe je dan wel gewoon 3/4 sets ook?

Comment

Dropsets is leuk om af en toe toe te voegen maar als jij je trainingen compleet gaat vervangen door dropsets en dan nog 12 weken lang,is het wachten op blessures.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by lovevoetbal View Post
            En doe je dan wel gewoon 3/4 sets ook?
            Meestal de laatste set van een oefening, dus eerst 1-2 gewone sets en als laatst een dropset. Imo moet je dropsets net zo zien als forced reps, cheat reps, enz. Je past een techniek toe om nog wat extra reps er uit te persen.

Comment

Ik weet niet of je samen traint.. maar anders kan je ook gewoon een paar reps laten spotten, nog beter imo (minder rust)

Comment

Neem aan dat je forced reps mbv een spotter bedoel? Vind zelf dropsets beter omdat je dan zelf het gewicht beheer in tegenstelling tot forced reps met een spotter waarbij de spotter bepaalt hoeveel jij doet.

Comment

FR idd. Hangt ook van je spotter af. Ik heb het geluk dat ik altijd een vaste trainingspartner heb en wij voelen elkaar goed aan. Iemand die te veel mee helpt is hierin niet handig. In dat geval zou ik ook de voorkeur geven aan dropsets.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X