concentratie problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by gripmaster View Post

Nog zoiets.
    Met de benchpress bijv. Concentratie vergroot wanneer ik in de barbell knijp.
    Wanneer ik dit niet doe, verkleint mijn concentratie wat als gevolg is dat er maar 4 a 5 reps komen.

Gevolgen hiervan zijn ook direct dat de oefenen beter wordt uitgevoerd.
    Heeft het knijpen in de barbell consequenties tot de desbetreffende te trainen spiergroeep?
    Concentratie is een van de redenen waarom 5x5 ook voor beginners ideaal is; vanwege het aantal reps kunnen die zich beter concentreren op de uitvoering. Het is een lift waarbij veel meer komt kijken dan bijvoorbeeld dumbell curls. Er zijn meerdere dingen die mis kunnen gaan, waardoor de uitvoering minder wordt.

Wanneer je in de stang knijpt is er sprake van meer spanning in je onderarmen en als gevolg daarvan in de rest van je lichaam. Er is meer stabiliteit en betere controle, en daardoor kun je meer kracht produceren, waardoor de oefening beter wordt uitgevoerd. Onder andere daarom is het onverstandig om met de zogenaamde "suicide grip" te bankdrukken.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by Bilo View Post
      Kan zijn dat je erg hoogsensitief bent of aanleg voor adhd o.i.d. Dan ben je snel afgeleid en komen geluid en licht harder bij je binnen. Probeer die oordopjes eens. of zet een headphone met muziekje op. Of ga thuis trainen met gewichten of met lichaamsgewicht
      adhd heeft weinig invloed denk ik. Ik heb zelf ADD (concentratieproblemen), maar even 12 reps doen is natuurlijk geen probleem. Het is niet dat je er veel bij hoeft na te denken. Ik kan me ook niet voorstellen dat je opeens na 5reps stops, omdat je je niet kunt concentreren. vaag verhaal. Ik denk dat je niet gemotiveerd genoeg bent, en het leuker vind om met je vriendjes te staan praatjes ipv op je training te focussen. Doe gewoon lekker keihard muziek in je oren, en focus je 100% op je training. Music ON, World OFF !!!!

Comment

Haha, aan de motivatie ligt het niet dat is 1 ding wat ik zeker weet.

ten eerste ken ik de mensen maar half, dus is het niet echt interessant en ten tweede is het gewoon veel te druk bij ons in de sportschool.

Ligt waarschijnlijk ook niet alleen aan de personen er omheen, er zijn meer zaken die me bezighouden in mijn hoofd, zoals werk en dergelijke.

Maar ik ben al een stuk wijzerder geworden en ga wat zaken uitproberen.
        Stats: 74kg at 11%
        Vision: 85kg at 8%

Comment

Originally posted by gripmaster View Post
          Haha, aan de motivatie ligt het niet dat is 1 ding wat ik zeker weet.

ten eerste ken ik de mensen maar half, dus is het niet echt interessant en ten tweede is het gewoon veel te druk bij ons in de sportschool.

Ligt waarschijnlijk ook niet alleen aan de personen er omheen, er zijn meer zaken die me bezighouden in mijn hoofd, zoals werk en dergelijke.

Maar ik ben al een stuk wijzerder geworden en ga wat zaken uitproberen.
          Haha ik heb ook altijd veel dingen aan me hoofd, maar juist tijdens de training maak ik me hoofd leeg en vergeet ik al die dingen. Probeer alles te vergeten, doe lekker muziek in, en ga er echt voor! Succes maat

Comment

Thx voor de motivatie

Comment

Ik zal mijn koolhydraatjes maar weer is naar binnen gaan werken haha.

Comment

Wat is daar grappig aan?
                Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Was bedoelt als afsluiting van dit topic, zodat ik weer mezelf bezig hou, waar ik mee bezig ben.

Comment

Sorry, maar ik kan dit echt niet geloven. Hoe lang duurt een set van 5 reps? 10-20 seconden? En je kunt nog niet eens 10-20 seconden je aandacht vasthouden, terwijl je geen adhd of iets dergelijks hebt? Dan vraag ik me toch af hoe je dat op je werk doet... Iedere 20 seconden even pauze? :')
                    ALS dit waar is, weet ik gewoon zeker dat het een motivatieprobleem is, want een spanningsboog van 20 seconden bij iets dat je leuk vindt of bij iets waar je echt voor gaat, is onmogelijk. Dan kun je je echt wel langer concentreren.
                    Ik doe een gok

Comment

Of het nu wel of niet motivatie is, maakt naar mijn mening niet zoveel uit. Ik weet dat de motivatie er is bij mij.
                      Daar valt niet over te twisten, ben er zoveel ieder ander hier wss 24/7 mee bezig.

het gaat erom dat ik bij (wat ik nog niet vermeld had) bepaald oefeningen, zoals barbell bench press, het lijkt ofdat ik mijn concentratie verlies en niet verder meer kan.

Wanneer ik een dumbell bench press doe, is dit behoorlijk minder.

Comment

Sporten in combinatie met kopzorgen gaat slecht samen. Een vriend van mij had heftige relatieproblemen en hij trainde als een natte krant. Het hield hem ook bezig in de sportschool ten koste van de training. Je kunt waarschijnlijk niet met iemand samen trainen, want dan kan hij of zij je aanmoedigen. Dus zet inderdaad een lekker muziekje op waarbij je je comfortabel voelt. Maar het valt niet mee, ik heb ook m'n dagen met kopzorgen. Sporten werkt (tevens) als uitlaatklep. Zeg desnoods tegen jezelf kom op doorgaan, niet zeiken, doorgaan! Probeer in control te blijven. Ik kan goed begrijpen dat het lastig is, maar toch is er maar 1 oplossing. Doorgaan en moedig jezelf aan. Ik ga er vanuit dat verder alles orde is.

Have fun, want trainen is zo leuk!!

Comment

Wat is je gedachtegang na 5 reps?, Waar denk je dan meestal aan?

Comment

Originally posted by xylometazoline View Post
                            Wat is je gedachtegang na 5 reps?, Waar denk je dan meestal aan?
                            Misschien al aan de volgende oefening?
                            Dan kan de concentratie wel eens slecht zijn nl.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Misschien gestresst?
                              misschien effe alles van tevoren mindmappen. Heb je overzicht in je gedachte. En misschien rust. En tijdens de training tegen jezelf zeggen, dat gepieker niet voor nu u
                              uit. Klaar ermee! (Misschien werkt dat) en jezelf aanmoedigen focus, focus focus!
                              Just do it!!!!

Comment

Mijn gedachte is behoorlijk wisselend. Comtinue naar iets anders. Waaromder steeds terugkomend naar de oefening

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X