Homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Homegym

Ik heb in de schuur een homegym. Op het moment staat er onder andere een Power Cage in en een Cable Crossover. De rug trainen wil bij mij op het moment totaal niet lukken en ik wil dan ook een Lat Machine aanschaffen, omdat deze oefening me aardig ligt. Probleempje daarbij is dat ik daar geen ruimte voor heb en dan mijn Cable Crossover weg moet doen. Nou heb ik geprobeerd om de Lat Machine op de Cable Cross te doen. Ik doe de stang van de Lat Mach dan aan de High Pulley en doe dan een Lat Mach-beweging, de weerstand voelt dan alleen heel laag aan en dat is dan ook niet echt een optie.

Nou zat ik te kijken naar een multistation, en kwam ik uit bij de Bodycraft Galena Pro, hier zit een Lat Machine op, kabels die de Crossover overbodig maken, je kan je benen trainen met Leg Extensions en Leg Curls en nog wat van die andere oefeningen. Heeft iemand ervaring met dit multitstation van Bodycraft? Of weet een andere oplossing.

Alvast bedankt!
    181 cm 85 kg 14%
    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Allereerst. Waarom wil rug trainen niet lukken?

Comment

Dit heeft te maken met mn elleboog. Mn elleboog is wat je noemt niet echt sterk. Ik ben er toendertijd mee naar de dokter geweest en moest van hem toen zon bandje kopen voor mn elleboog. Sinsdien gaat het met mn elleboog prima. Dit komt ook wel mede doordat ik oefeningen met pijn ban uit mn schema. Bij rug ben ik nu steeds op zoek naar een grip waar ik mn elleboog niet voel. Bij de ene grip voel ik hem wel en bij de ander niet. Dit aftasten komt mijn rugtraining niet ten goede
      181 cm 85 kg 14%

Comment

Wall pulley ? of pully attachment kopen voor je powerrack

Heb een week geleden een topic geopend over hetzelfde de lat pully omdat ik een powerrack heb met lat attachment maar te licht is voor mij .

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om het NIET te kopen . De pull up /chin up bor / db row zijn superieur.
        Ik heb dus besloten niet de weg van de minste weerstand te kiezen ! , alhoewel deze cable oefeningen allemaal goed bijdragen als accesoire lift .

heb zelf ook al meermaals een tennis/golf arm elleboog gehad . ik zou dan bv kiezen voor de neutrale grip atlthans
        die plaats het minste druk op mijn pols en ellebogen .

Db rows kun je bv ook al in zoveel variaties doen .
        Last edited by mascotte; 03-01-2014, 21:59.
        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik heb zelf ook een Lat Pulley bij mijn powercage, maar die werkt totaal niet soepel. DB Row lijkt me bijna altijd pijnloos. Wat bedoel jij precies met een neutrale grip? Bij Cable Row heb ik vandaag geprobeerd om mijn armen niet te bewegen en dus echt puur met mijn schouderbladen naar achter te bewegen, dit voelde goed aan. Voorheen slingerde ik hem als het waren ook met mijn armen naar achter
          181 cm 85 kg 14%

Comment

Neutrale grip = handpalmen naar elkaar.

Ik zou zeggen pak wat lichter gewicht en trek met je lats en niet met je armen.
            zoiets heeft tijd nodig om de spieren te voelen die je aan het trainen bent .

probeer eens straight arm pulldown om je lats wat te vermoeien .deze oefening isoleert de lats wat meer . En werk dat verder met een andere oef tot je die mind muscle connectie door hebt . Rug is een moeilijk te trainen spiergroep omdat de armen altijd wel wat betrokken worden .
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Oh bedankt Mascotte, die neutrale grip kan dan ook wel is verklaren dat Dumbell Row goed aanvoelt. Die doe ik met een neutrale grip. Straight Arm Pulldown is idd ook een lekkere, die was ik helemaal vergeten
              181 cm 85 kg 14%

Comment

De BOR lukt ook niet met je elleboog?

Ik heb zelf ook een lat-pully attachment aan mijn powercage, en die bevalt erg goed.

Comment

Met oog op je elleboog is T-bar row met zo'n attachement ook wel een goeie denk. Btw met LPD krijg je toch ook gewoon last van je elleboog?

Comment

Bent Over Row heb ik gister gedaan. Er staat nu nog geen spiegel in mijn homegym. Wanneer ik die wel heb ga ik die uitvoering ook leren. En de T-Bar-Row? Kun je die ook doen met alleen een halterstang? Of heb je daar echt een apparaat voor nodig?
                    181 cm 85 kg 14%

Comment

Ik steek daarvoor de stang in een hoek, eerste plaat is 20kg met hsndvat en pak hem daaraan vast
                      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Heb helaas niet de luxe van gewichten met een handvat. Van die hoek is wel een goeie
                        181 cm 85 kg 14%

Comment

Maar nog een ander vraagje: Heeft iemand ervaring met de Bodycraft Galena Pro Multistation. Er zit een Lat Machine op. Er zit een Leg Extension, Leg Curl en Leg Press op. Dan wordt mijn beentraining ook een stuk beter. Ook de Reverse Flyes machine functie die er bij zit lijkt me een goede oefening en er zijn nog veel meer oefeningen mee mogelijk
                          181 cm 85 kg 14%

Comment

Heb je een linkje naar dat?

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                              Heb je een linkje naar dat?
                              Uiteraard, BodyCraft Galena Pro Multistation
                              181 cm 85 kg 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X