Bescherming van je tanden tijdens krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bescherming van je tanden tijdens krachttraining

Goedeavond dames en heren.

Het is me altijd al opgevallen dat sommige pro's met een soort van "bitje"? in trainen.
    Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

Ikzelf zat hier laatst wel aan te denken, omdat ik een paar weken terug.
    Een stukje van mijn tand afgebeten heb tijdens het trainen.
    Ikzelf zet altijd mijn "knapste" gezicht op en ben een behoorlijke tandenbijter.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Heb je tips waar ik zoiets kan halen? Weet iemand hoe zo'n ding toevallig heet? Hoeveel het kost etc? Ervaring met het gebruik ervan?

Deel het hier.
    "Straight outta gym"

Voor tandenbijters is dat misschien nog best een goed idee. Zelf heb ik er geen 'last' van. Ik heb wel een bitje voor Krav Maga. Als het bescherming biedt tegen een klap op je kop, dan beschermt het ook tegen bijten, lijkt me. Die vechtsportbitjes zijn in ieder geval helemaal niet duur. Ik meen dat je er voor minder dan 10 euro al een hebt. Even in kokend water en op je tanden zetten en dan zitten ze niet vervelend. Als je zo'n ding in hebt, ben je wel onverstaanbaar :P
    Ik doe een gok

Comment

Ik heb zelf ook een bitje voor vechtsport, maar ik vroeg me dus af of dat dezelfde bitjes zijn als die de pro's gebruiken of dat er een mogelijk functioneel verschil in zit?

Ik probeer namelijk zuinig te zijn op m'n gebit.

Praten doe ik overigens toch ook niet echt aan tijdens het trainen
      "Straight outta gym"

Comment

Bitjes zijn ook deels gericht voor het niet afbijten van je tong voor bij een ko (verkramping) of 'ongelukje'
        Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
        People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
        BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Ik kan totaal niet lekker uitblazen met tanden op elkaar dus ik heb er geen last van. Heb ooit een bitje bij de tandarts laten maken, heel klein en super pasvorm. Evt nog vergoed ook. Die 10 euro dingen zijn te lelijk!
          The expert in anything was once a beginner..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X