Kickboks plus bodybuilden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kickboks plus bodybuilden

Hallohallo

Ik vraag me al een geruime tijd af wat eigenlijk de invloed is van kickboks op je rustdagen (training 1 uur) op je herstel. Gebruik je tijdens het kickboksen je spieren op dezelfde manier als tijdens fitness of kan ik het meer zien als cardio?

Ma: borst/tri
    Di: rug/bi
    Wo: kickboks
    Do: schouders/buik
    Vrij: kickboks
    Za: benen
    Zo: rust

Ik heb wat rondgezocht op internet alleen het antwoord kon ik niet vinden.. Ik vond alleen trainingsschema's voor vechtsporters verder niets.

Alvast bedankt!
    the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Kickboksen na schouders lijkt me niet ideaal, aangezien je ongelofelijk veel schouderkracht nodig hebt tijdens kickboksen, dus zullen ze heel snel verzuren.

Het lijkt me meer cardio

Comment

Gewoon doortrainen en goed eten!
      Het is een moeilijke combinatie maar zolang je geen wedstrijdniveau zit kan het prima. Belemmert ieder geval niet je 'bodybuilding'. Andersom vindt ik dat het wel de kickbox training kan belemmeren door verzuring die eerder optreedt. Maar je lichaam went aan de trainingsintensiteit dus conclusie: gewoon knallen

Comment

Als jij echt een goede training hebt waarbij je iedere keer tot het uiterste gaat , heeft dat uiteraard wel invloed op je herstel.
        Je gebruikt al je spieren en nog wel meer spieren dan met kracht training , zo voelt het toch ...

Zou het niet vergelijken met cardio , het is wel meer dan cardio alleen.

Ik praat alleen uit ervaring nou , kan het niet onderbouwen met een of andere studie als je daarop zit te wachten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X