Cutten van 16% naar 10%

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten van 16% naar 10%

Hallo bodynet,

De zomer komt er weer aan en ik ben van plan om binnekort te gaan cutten voor de 1ste keer. Ik weeg op dit moment 74 kilo met als vetpercentage 16-17%. Mijn lengte is 1,70 meter. Zou er graag nog 2 kilo bij willen hebben en dan beginen met cutten. Vooral bij de buik heb ik wat vet zitten wat eraf moet, sixpack is mooi meegenomen maar niet echt mijn doel. Ik zou graag op ongeveer 10% willen zitten in de zomer. Nu is mijn vraag hoelang het ongeveer duurt om van 16% naar 10% te gaan, icm met goed voedingsschema en genoeg cardio. Dan kan ik inschatten wanneer ik ga beginnen met cutten. Hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden!

Zeer moeilijk in te schatten, als dit je eerste cut is kan je niet echt weten hoe dit zal verlopen op voorhand. Reken wat extra tijd in, zie je dat het te snel gaat in het begin kan je altijd wat extra macro's inplannen. Als je je spieraanwinsten wilt houden zal je zowiezo niet snel mogen cutten

Comment

Je hebt een vette buik en een vet percentage van 17, maar je wilt er nog 2 kg bij?
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

als ik jou was zou ik nu al beginnen met cutten.
        hoelang het gaat duren is natuurlijk niet te zeggen. ik zou er zo'n drie maanden voor reserveren.

Comment

weer beacheboytime
          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
            weer beacheboytime
            waarom, omdat hij wat droger wilt staan in de zomer?

Comment

Even vrij grof gezegd:
              74*(1-0.17)= 61,4kg vetvrije massa
              Je wilt naar de tien procent
              61,4/(1-0,1)=68,24kg

Ofwel, als je géén spiermassa zou verliezen zou je zo'n 6kg kwijt moeten raken om jouw doelen te behalen.

Reken hier minstens 12 weken voor als je dat juist wilt doen. Iets langer tellen en het in periodes doen waar je even hersteld van het cutten is aan te raden voor massabehoud.

We zitten nu in week 11, stel dat je rond week 25 zomerklaar wilt zijn zou ik niet al te lang meer wachten
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Bedankt voor de reacties KaiGreenForO, generation_icon en FitnessBoer, hier kan ik zeker wat mee.

Comment

No problem, succes met je eerste cut

Comment

Hoevaak train je? Meer trainen, minder kh nemen = droger worden. Wel kh na de training blijven eten.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik train op dit moment 4x per week. Als ik ga beginnen met cutten wil ik 3x per week gaan trainen, 1x per week boksen en 2x per week cardio. Ben van plan om een voedingsschema op maat te laten maken door dynobet omdat ik mijn eerste cut gelijk goed wil doen.

Comment

Brillant, hou eens op met die irritante posts man. Altijd zeuren en niks inhoudelijks melden, bah.

On topic: Meer dan een halve kilo per week moet je niet willen zoals al eerder gezegd is, dus 12 weken nemen voor die 6kg. Met een schema van Dynobet moet het zeker lukken!
                        Become the best version of yourself - Elliot Hulse

Comment

ik heb quasi dezelfde stats als jij (73,5 kg, 17% en 173,5 cm) en ben deze week gestart met cutten...

Comment

Originally posted by niels123 View Post
                            Brillant, hou eens op met die irritante posts man. Altijd zeuren en niks inhoudelijks melden, bah.

On topic: Meer dan een halve kilo per week moet je niet willen zoals al eerder gezegd is, dus 12 weken nemen voor die 6kg. Met een schema van Dynobet moet het zeker lukken!
                            De groentjes durven hun bek wel open te trekken zeg..
                            Touché

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                              Even vrij grof gezegd:
                              74*(1-0.17)= 61,4kg vetvrije massa
                              Je wilt naar de tien procent
                              61,4/(1-0,1)=68,24kg

Ofwel, als je géén spiermassa zou verliezen zou je zo'n 6kg kwijt moeten raken om jouw doelen te behalen.

Reken hier minstens 12 weken voor als je dat juist wilt doen. Iets langer tellen en het in periodes doen waar je even hersteld van het cutten is aan te raden voor massabehoud.

We zitten nu in week 11, stel dat je rond week 25 zomerklaar wilt zijn zou ik niet al te lang meer wachten
                              Kan je je berekening is toelichten, FitnessBoer? (srs vraag)
                              "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X