Vermoeidheid tijdens training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vermoeidheid tijdens training

Ik ben 15 jaar en doe nu al ong 7 maand serieus aan krachttrainen met een goed voedingsschema en trainingsschema.
    Ik train 2/3 keer in de week.
    Ik train altijd woensdag avonds, vrijdag middags en zondag middags.
    De laatste 2 weken bij mijn training op woensdag middag was ik op de helft doodmoe, dan lukt het gewoon echt niet meer. Ik eet elke dag 200-500 kcal boven mijn kcalbehoefte, en krijg genoeg vetten, eiwitten en kh's binnen, ik eet voor de training altijd een kh rijke maaltijd. Dus aan de voeding ligt het niet.
    Waar zou data an kunnen liggen?

Hoe lang train je op die dag, bij welke training heb je het (spiergroepen). Doe je altijd dezelfde training op woensdag, werk je daarvoor nog slaap je uit etc.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Teveel rust tussen sets kan ook zorgen dat je inkakt . Ik was ook moe op 3/4e van me training en gapen tussen sets door.. Minder rust was de key voor mij
      the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Originally posted by Bulker1 View Post
        ik eet voor de training altijd een kh rijke maaltijd
        Waarschijnlijk is dat t juist
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
          Hoe lang train je op die dag, bij welke training heb je het (spiergroepen). Doe je altijd dezelfde training op woensdag, werk je daarvoor nog slaap je uit etc.
          Ik train rond een uurtje, beide trainingen zijn full body. Ik doe niet dezelfde training op woesndags, dat wissel ik af.
          ik heb geen werk, ik zit van 8 tot 13/15 uur op school, ik doe eigenlijk niks behalve heen en trrug fietsen... Ik ga elke dag 7 uur van bed.

Comment

Originally posted by skillful058 View Post
            Teveel rust tussen sets kan ook zorgen dat je inkakt . Ik was ook moe op 3/4e van me training en gapen tussen sets door.. Minder rust was de key voor mij
            Hmm daar he ik nog niet aan gedacht, ik doe soms wel 2 min tussen de sets omdat ik dan nog te moe ben van het vorige setje.
            ik zal het proberen, maar ik snap niet dat het middags wel lukt, dan doe ik exact hetzelfde met rust.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Waarschijnlijk is dat t juist
              hoe bedoel je?
              kh's zijn juist nodig voor de training toch? Voor energie?

Comment

Zo snel worden die koolhydraten niet opgenomen, tenzij het vrijwel allemaal suikers zijn.

Comment

Originally posted by NickP View Post
                  Zo snel worden die koolhydraten niet opgenomen, tenzij het vrijwel allemaal suikers zijn.
                  Op woensdags is het meestal maccaroni/pasta.
                  vrijdags en zondags middag is het gewoon brood.

Comment

dat zijn bijna allemaal complexe koolhydraten, dat wil zeggen dat ze langzaam opgenomen worden en dus de koolhydraten die jij voor het trainen eet zijn dan nog niet opgenomen. Tenminste, dat hangt van het tijdsbestek af wat tussen je maaltijd zit en het trainen

Comment

Ik denk dat een deloadweekje of 2weken je goed zal doen.
                      Had een aantal weken geleden ook last hiervan. Voeding was gewoon in orde.
                      Maar ik voelde me de gehele dag zwak en deed elke middag een middagdutje. Tijdens de trainingen liep ik hele tijd te gapen en kon ik me amper concentreren tijdens de oefeningen. Trainingen gingen erg kut en motivatie was erg laag. (ook verlaagde libido)

Soms moet je je lichaam even rust geven zodat het goed kan herstellen en hierdoor zal je je weer fitter worden

Wat is de deload week:
                      Je hebt als het ware achterstallig herstel. Door nu wat minder hard te trainen en goed te eten kom je weer op je oude niveau en pak je vaak ook nog wat massa.

Hoe werkt het :
                      -Je blijft je normale trainingsschema volgen
                      -Je doet het zelfde aantal sets en reps alleen doe je dit met 70% gewicht van wat je normaal pakt (100kg wordt 70kg)

Misschien heel verstandig om even te deloaden en vooral als ik zie dat je al 7maanden serieus aan krachttraining doet. Succes!

Comment

Originally posted by skillful058 View Post
                        Gapen tijdens een sportieve inspanning is juist goed. Heeft volgens mij met je focus te maken. Dat werd laatst met de olympische spelen uitgelegd toen Ireen Wüst net voor haar wedstrijd zat te gapen
                        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik dacht dat dat kwam omdat je moe bent = verlaagde hartslag = minder zuurstof naar je hoofd en door gapen probeert je lichaam aan "extra" zuurstof te komen

Dat focus verhaal komt me idd ook bekend voor, zal er ff wat research over doen vind ik altijd wel interessant
                          the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

Originally posted by JimmyFloyd View Post
                            Ik denk dat een deloadweekje of 2weken je goed zal doen.
                            Had een aantal weken geleden ook last hiervan. Voeding was gewoon in orde.
                            Maar ik voelde me de gehele dag zwak en deed elke middag een middagdutje. Tijdens de trainingen liep ik hele tijd te gapen en kon ik me amper concentreren tijdens de oefeningen. Trainingen gingen erg kut en motivatie was erg laag. (ook verlaagde libido)

Soms moet je je lichaam even rust geven zodat het goed kan herstellen en hierdoor zal je je weer fitter worden

Wat is de deload week:
                            Je hebt als het ware achterstallig herstel. Door nu wat minder hard te trainen en goed te eten kom je weer op je oude niveau en pak je vaak ook nog wat massa.

Hoe werkt het :
                            -Je blijft je normale trainingsschema volgen
                            -Je doet het zelfde aantal sets en reps alleen doe je dit met 70% gewicht van wat je normaal pakt (100kg wordt 70kg)

Misschien heel verstandig om even te deloaden en vooral als ik zie dat je al 7maanden serieus aan krachttraining doet. Succes!
                            Dat lijkt me opzich wel een goed idee, maar ik heb ook al 3 weekjes niet getraind, omdat ik gescheurde enkelbanden had. Dus me lichaam heeft al genoeg rust gekregen.

maar ik kan het sowieso even proberen bedanktn!

Comment

Vind het verhaal van Patricia logischer, ik zou de kh voor m'n training schrappen. 2/3U van tevoren dot kh naar binnen daarna pas weer na het trainen eten. Wil geen
                              Swings in je suiker spiegel dat fokt je op tijdens trainingen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X