Vermoeidheid tijdens training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Gus View Post
    Gapen tijdens een sportieve inspanning is juist goed. Heeft volgens mij met je focus te maken. Dat werd laatst met de olympische spelen uitgelegd toen Ireen Wüst net voor haar wedstrijd zat te gapen
    Gapen kan toch van alles zijn? Van een lage bloedsuiker tot iets met je groeihormoon, tot van alles ertussen?
    Maar dat het niet slecht hoeft te zijn heb ik idd ook altijd begrepen

Originally posted by Bulker1 View Post
    hoe bedoel je?
    kh's zijn juist nodig voor de training toch? Voor energie?
    Het klopt dat kh's voor je energie zijn. Maar zoals teveel je traag kan maken, kan te weinig je ook traag maken.

Je bent vast wel eens onbeperkt uit eten geweest toch? Als je helemaal volgebunkerd bent, heb je ook niet onwijs veel energie. Dan kak je helemaal in. Nou dat kan je met minder carbs ook al hebben. Het meest ideale is dat je bloedsuiker de hele dag een beetje gelijk blijft.

Zelf neem ik ongeveer 2 uur voor de training iets meer carbs dan de rest van de maaltijden (is ongeveer 25%), eiwitten, en neem ik iets meer vetten om te zorgen dat ik langer verzadigd blijf. Wat voor jou het fijnste is zal je moeten uitproberen, maar ik denk dat je al heel ver komt met je timing.
    Succes
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Gapen kan toch van alles zijn? Van een lage bloedsuiker tot iets met je groeihormoon, tot van alles ertussen?
      Maar dat het niet slecht hoeft te zijn heb ik idd ook altijd begrepen

Het klopt dat kh's voor je energie zijn. Maar zoals teveel je traag kan maken, kan te weinig je ook traag maken.

Je bent vast wel eens onbeperkt uit eten geweest toch? Als je helemaal volgebunkerd bent, heb je ook niet onwijs veel energie. Dan kak je helemaal in. Nou dat kan je met minder carbs ook al hebben. Het meest ideale is dat je bloedsuiker de hele dag een beetje gelijk blijft.

Zelf neem ik ongeveer 2 uur voor de training iets meer carbs dan de rest van de maaltijden (is ongeveer 25%), eiwitten, en neem ik iets meer vetten om te zorgen dat ik langer verzadigd blijf. Wat voor jou het fijnste is zal je moeten uitproberen, maar ik denk dat je al heel ver komt met je timing.
      Succes
      thnx voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen!
      maar ik vind het gewoon vreemd dat het middags wel lukt na 3 broodjes en savonds niet na het avondeten. Maar wat ik ook vreemd vind is dat het eerst wel lukte savonds, maar nadat ik mijn enkelbanden heb gescheurt 2 maand geleden, heb ik 3 weekjes niet getraind, een week nadat ik weer begonnen was lukte het dus niet savonds

Comment

Ik heb net getraind, maar ben na 15 min opgehouden, omdat het voelde alsof ik in brand vloog. Ik kon echt niet meer.
        Door die soort ziekte die ik heb kan ik niet zweten, waardoor ik het een stuk warmer heb als anderen. En doordat ik het zo warm heb, wordt ik ook ongelooflijk moe.
        Zo kan ik de hele zomer niet trainen ik haat de zomer!!

Wie weet wat ik hier aan kan doen?

Comment

Ik drink tijdens de training één liter ijskoud water. Daar koel je wat van af en het is lekker.
          Misschien helpt het ook, om je gezicht met water te spoelen, tussen de training door.

Comment

Originally posted by Bulker1 View Post
            Ik heb net getraind, maar ben na 15 min opgehouden, omdat het voelde alsof ik in brand vloog. Ik kon echt niet meer.
            Door die soort ziekte die ik heb kan ik niet zweten, waardoor ik het een stuk warmer heb als anderen. En doordat ik het zo warm heb, wordt ik ook ongelooflijk moe.
            Zo kan ik de hele zomer niet trainen ik haat de zomer!!

Wie weet wat ik hier aan kan doen?
            Je hebt er je hele leven al last van? En je weet niet hoe je het moet doseren, afremmen, oid? Je weet ook niet de huisarts te vinden voor tips? Je kan niet de basisdingen bedenken om af te koelen, of te zorgen dat je minder snel warm wordt? Bijzonder.
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Je hebt er je hele leven al last van? En je weet niet hoe je het moet doseren, afremmen, oid? Je weet ook niet de huisarts te vinden voor tips? Je kan niet de basisdingen bedenken om af te koelen, of te zorgen dat je minder snel warm wordt? Bijzonder.
              Waarschijnlijk nog nooit eerder in ze leven lichamelijk inspanningen gedaan met warm weer

Comment

Ik doe sinds 7 maand aan krachttrainen, daarvoor altijd voetbal gedaan, toen had ik er ook last van natuurlijk, op warme dagen ging ik na ong 10-20 minuten van het veld.

Comment

Waarschijnlijk is dat t juist
                  +1

Veel Kh voor de training zorgt op twee manieren voor vermoeidheid tijdens de training.

- Bloedsuikerdip (vooral als je veel simpele Kh eet)
                  - Tryptofaan overschot
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X