Freelectics

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Freelectics

Wie kent het? Wat is je ervaring hiermee?

Is het aan te raden voor ecto's?

MY 100 DAYS BODY TRANSFORMATION with FREELETICS - YouTube

Let op: het is niet een stom nieuw concept waarbij je producten moet aanschaffen (behalve dan de workouts maar die kan je online ook wel vinden). Het is in principe veel pullups, burpees, situps etc.

Wat is het?

Comment

Het is een bodyweight programma voor conditie/strenght. Het heeft verschillende workouts (te vinden op youtube). De meeste workouts zijn ingedeeld als:

Ronde 1: 50 burpees, 50 squats, 50 situps.
      Ronde 2: 40 burpees, 40 squats, 40 situps
      Ronde 3: 30 burpees, 30 squats, 30 situps
      Ronde 4: 20 burpees, 20 squats, 20 situps
      Ronde 5: 10 burpees, 10 squats, 10 situps

En zo is een andere workout met 50 burpees, 50 pullups, 100 pushups, 150 squats, 50 burpees

etc etc

Comment

Zo'n promotiefilmpjes moet je niet altijd geloven. Het is niet de training die je groot maakt maar vooral de voeding. Er wordt beweerd dat die kerel in 105 dagen 7kg heeft gegained maar dit kunnen ze niet bewijzen. Het kan goed zijn dat hij een jaar heeft getraind
        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by aaaido View Post

Is het aan te raden voor ecto's?
          Hebben ecto's een andere manier van training nodig? Volgens mij niet hoor...

Comment

Het is een bodyweight programma voor conditie/strenght. Het heeft verschillende workouts (te vinden op youtube). De meeste workouts zijn ingedeeld als:

En zo is een andere workout met 50 burpees, 50 pullups, 100 pushups, 150 squats, 50 burpees

etc etc
            Dat is leuk als je vet wil verliezen. Als 'ecto' moet je gewoon veel meer correcte dingen leren te eten, en daar naar trainen. En als je dit gaat doen, moet je helemaal veel eten.
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Volgens mij heb ik een klein beetje verkeerde info gegeven

Het gaat mijn niet perse om ecto zijn. Natuurlijk moet je de filmpjes niet 123 geloven maar het programma steekt wel goed in elkaar. Zijn meerdere workouts met allemaal een gedachte erachter.

Ik ben ook van mening dat het eerder een programma is wat je huidige fysiek (wanneer je start) naar een ripped fysiek kan helpen ipv een programma waarmee je massa kan aanzetten. Pluspunt is wel dat het cardio en strenght in een pakt.

Comment

Volgens mij heb ik een klein beetje verkeerde info gegeven

Het gaat mijn niet perse om ecto zijn. Natuurlijk moet je de filmpjes niet 123 geloven maar het programma steekt wel goed in elkaar. Zijn meerdere workouts met allemaal een gedachte erachter.

Ik ben ook van mening dat het eerder een programma is wat je huidige fysiek (wanneer je start) naar een ripped fysiek kan helpen ipv een programma waarmee je massa kan aanzetten. Pluspunt is wel dat het cardio en strenght in een pakt.
                wil je spiermassa, of niet? Want dat ga je hier minimaal mee opbouwen
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

De meeste workouts zijn ingedeeld als:

etc etc
                  1e ronde al 50 burpees ? ik betwijfel of iemand op dit forum dat haalt...laat staan een totaal van 150 burpees, dat is echt aan een enkeling besteed.
                  Daartegen ben ik wel voorstander van dergelijke circuits als afwisseling van KT, het is een mooie mix van kracht, uithoudingsvermogen en conditie.

Comment

Zo denk ik er ook over. Is een combi van soortgelijke workouts mogelijk met KT?

Comment

Zo denk ik er ook over. Is een combi van soortgelijke workouts mogelijk met KT?
                      Je bedoelt crossfit?
                      Ik doe een gok

Comment

hmm goed punt

Ik doe momenteel ub/lb schema 4x per week en ben sinds kort begonnen met 2x HIIT erbij te doen. Merk dat mijn conditie echt ruk is en wil dit graag verbeteren. Aan de andere kant wil ik wel massa blijven gainen met KT.

Ben dus op zoek naar de perfecte/juiste balans hierin.

Comment

Perfecte / juiste balans is voor iedereen anders.
                          Voorbeelden voor plyo/cardio tijdens je KT (uit eigen ervaring):
                          - tijdens de KT in de rust tussen setjes "op de plaats rennen", x aantal burpees of (als je plafond hoger is dan in mijn keuken) touwtje springen
                          - Op einde van KT nog een paar setjes jumpsquats/lateral hops/burpees/froghops/box jumps

Een voorbeeld van een circuit met mix KT en cardio: MMA-UFC WORKOUT FOR POWER, STRENGTH AND CONDITIONING - YouTube
                          Lijkt mij verstandig dat je een dergelijk circuit beschouwd als een full body met cardio zodat je rekening kan houden met de rest van je trainingen.

Comment

dit zou ik juist niet voor ecto's aanraden (voor zover de somoatepering juist is)

dit is een cardio schema, het zal je helpen vet te verbranden en misschien een paar kg spiermassa opbouwen (als je ongetraind bent) maar voornamelijk vet verbranden, en daar heeft een ecto niets aan.

Comment

ik ben in een half jaar 10kg bijgekomen (beginner) met alleen veel te eten en matig correct te trainen
                              You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X