Video Bio Layne

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Video Bio Layne

Hi allemaal,

Ik heb even deze video bekeken, maar ik begrijp niet zo heel veel.
    En ik vraag me ook af, wat jullie van de mening van deze man vinden.
    Volgens mij is het namelijk allemaal bewezen, wat hij zegt.
    Ik ken de termen: cortisol, testosteron, growth hormone etc. wel, maar heel veel meer was blabla :P

Ik hoop dat iemand wil reageren

http://www.youtube.com/watch?v=rxwXIgnmAOI

Sorry ik heb t na 3 minuten afgezet.
    Vind het niet waard om naar te luisteren door al zn uuuuuuuhh ahhhhhhhh uhhhhhhh erg vermoeiend.
    Hij verteld helemaal niets en is onvoorbereid, hij verzint het ter plekke.

Comment

Nee na 3 minuten verteld die indd niks, nee. Daarna word het pas interessant.

Mischien nog een poging wagen.

Comment

Ok, ik geef het nog n kans...

Comment

Erg goede video. Zeker de moeite waard om te kijken.

@TS: wat begrijp je niet?
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Er zit inderdaad hele nuttige info in die clip maar knulletje heeft zeker een punt; hij had zich beter kunnen voorbereiden.

Sommigen kunnen ter plekke, onvoorbereid een interessante dialoog houden. Bijvoorbeeld, Elliott Hulse en Lee Hayward zijn altijd boeiend om naar te luisteren. Norton daarentegen heeft de uitstraling van een zak diepvriesspinazie en zal beter zijn best moeten doen.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
              Sorry ik heb t na 3 minuten afgezet.
              Vind het niet waard om naar te luisteren door al zn uuuuuuuhh ahhhhhhhh uhhhhhhh erg vermoeiend.
              Hij verteld helemaal niets en is onvoorbereid, hij verzint het ter plekke.
              Hij verzint ter plekke een onderzoek?
              Ik denk dat deze man (Layne Norton; wetenschapper met volgens mij een PhD op dit gebied en daarnaast zelf ook bodybuilder en powerlifter) helemaal niets verzint.

Korte samenvatting:

Wat hij eigenlijk zegt is dat het verhogen van testosteron binnen je normale waarden niet per se ook meer spiermassa oplevert. Het heeft vooral effect als je buiten de grenzen van die normale waarden zit. Dus als je van nature te weinig test aan zou maken en je zou iemands test boosten naar normale productie, zou het effect hebben en als je boven iemands maximale grens zou gaan door test bij te zetten (AAS) zou het een groot effect op spiergroei hebben. Zolang je binnen je marge zit, valt dat kennelijk mee.

Daarna heeft hij het over cortisol dat bij trainingen langer dan 45 min. in grote hoeveelheden en vrijkomt en waarvan velen denken dat dat een catabole werking zou hebben. Volgens hem is het een natuurlijke reactie om je lichaam van energie te voorzien en geen reactie die, in deze situatie, negatieve invloed heeft op je spiermassa. Cortisol is weliswaar catabool, maar het heeft geen invloed op je spiermassa in zo'n korte periode.
              Hij gebruikt de metafoor van een vaccin: dan krijg je een injectie van een virus/bacterie die een bepaalde ziekte veroorzaakt en zo leer je je lichaam omgaan met die ziekte. Bij het trainen stel je je lichaam bloot aan 'stress' en daardoor komt cortisol vrij en door dat trainen leer je je lichaam als het ware omgaan met die stress, namelijk door meer spiermassa/kracht op te bouwen.
              Ik doe een gok

Comment

Goeie vids maakt de man idd maar ik ontkom er ook niet aan dat ik hem weleens wat geeky vind als ie grapjes probeert te maken. Het is geen geboren filmster nee haha.

Maar goed, lekker belangrijk
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Super @Pren . Sommige dingen die je hebt samengevat heb ik ook een soort van opgepikt. Maar, ik ben nog redelijk alles aan het '' uitvinden '' op Fitness gebied. Super bedankt

Comment

Originally posted by Fit_Dutch View Post
                    Super @Pren . Sommige dingen die je hebt samengevat heb ik ook een soort van opgepikt. Maar, ik ben nog redelijk alles aan het '' uitvinden '' op Fitness gebied. Super bedankt
                    Layne maakt goeie vids maar vaak zijn ze al iets genuanceerder en dus handig als je al een beetje een basis hebt. Weet niet hoe basic je bent maar een boek als Burn The Fat Feed The Muscle, hoewel soms wat verouderd, behandelt de meeste basiszaken vrij grondig.

Comment

Ik heb maandag ochtend een intake bij de sportschool. En ik wil graag zelf een meal plan gaan maken op basis van macro's. Maar, ik heb geen idee hoe en wat

Comment

Originally posted by Fit_Dutch View Post
                        Ik heb maandag ochtend een intake bij de sportschool. En ik wil graag zelf een meal plan gaan maken op basis van macro's. Maar, ik heb geen idee hoe en wat
                        http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
                        Ik doe een gok

Comment

Ben altijd bijzonder sceptisch tegenover informatie van sportscholen. Meestal slaat het werkelijk nergens op maar misschien heb je mazzel, hoop het voor je.

Ik heb hier een hoop geleerd van mensen en maar ook vooral door mensen hier die je aan het denken zetten en je op die manier zelf veel gaat studeren wat bepaalde dingen betreft. Als je het leuk vindt die theoretische kant dan gaat het vanzelf. Sta open voor mensen maar vertrouw niemand blind dat zijn info klopt

Comment

Bedankt @pescatore ik hoop hier veel te kunnen leren

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X