Hoek bankje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoek bankje

Meeste zullen dit topic openen en denken dat er weer zo'n kansloze vraag komt, op welke hoek moet ik incline benchen om mn upper chest te isoleren??

Nou dat is het ook wel bijna

Ben voor wat vrije studiepunten bezig m'n eerder gemaakte bankje en rek te verbeteren en een wat beter doordacht ontwerp op papier te zetten.

Om een zo goed mogelijk ontwerp te maken zou ik jullie wat vragen willen stellen.

Een verstelbare bank:

Eerste stand is flat, decline gaat hij niet.
    Vervolgens, onder welke hoeken zou volgens jullie een bankje minimaal moeten kunnen.

Voorbeeld, wat ik zelf dacht:
    0(flat)
    15
    30
    45
    60
    75

zelf vind ik 90 graden enorm irritand dus zet hem maximaal op 75 graden, dat is de uiterste stand van mijn huidige bankje.

Maar zelf doe ik tbh nooit wat met 8 van de 10 standen die ik erop heb, doe ook vrijwel nooit incline dus vandaar dat ik even jullie mening vraag.

Ook mooi voor m'n verslag als ik andere erbij betrek

Kontsteun heb ik op m'n huidige bankje maar twee standen gegeven en vind dat prima trainen heb daar ook nooit behoefte aan meer. Mensen die een bankje liever zien met meer standen op de kontsteun? Ook dat hoor ik graag namelijk

Maak het liefst een ontwerp waar eigenlijk vrijwel iedereen mee uit de voeten moet kunnen. (decline daar gelaten)
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Upper chest kun je niet volledig isoleren, maar je wilt hem waarschijnlijk op 30 graden hebben (normaal voor incline). Low incline is 15 graden.

Comment

Laat ik nu zelf ook bezig zijn met een bankje te maken, decline en incline. Ik ben nog niet zo ver maar zat zelf aan 30- en 30+ graden te denken om sowieso te hebben.
      Mind is everything.

Comment

Zal eens kijken of ik straks wat foto's kan maken.
        Mind is everything.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
          Meeste zullen dit topic openen en denken dat er weer zo'n kansloze vraag komt, op welke hoek moet ik incline benchen om mn upper chest te isoleren??

Nou dat is het ook wel bijna

Ben voor wat vrije studiepunten bezig m'n eerder gemaakte bankje en rek te verbeteren en een wat beter doordacht ontwerp op papier te zetten.

Om een zo goed mogelijk ontwerp te maken zou ik jullie wat vragen willen stellen.

Een verstelbare bank:

Eerste stand is flat, decline gaat hij niet.
          Vervolgens, onder welke hoeken zou volgens jullie een bankje minimaal moeten kunnen.

Voorbeeld, wat ik zelf dacht:
          0(flat)
          15
          30
          45
          60
          75

zelf vind ik 90 graden enorm irritand dus zet hem maximaal op 75 graden, dat is de uiterste stand van mijn huidige bankje.

Kontsteun heb ik op m'n huidige bankje maar twee standen gegeven

Maak het liefst een ontwerp waar eigenlijk vrijwel iedereen mee uit de voeten moet kunnen. (decline daar gelaten)
          Ik heb mijn bankje ook niet vaak op 90 graden ,maar de reden dat het dan niet lekker zit heeft te maken met de verstelbaarheid van je kontsteun.
          Die zet ik dan nooit parallel maar iets hoger.

5 standen is inderdaad wel genoeg.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Gemaakt van een oud metaal uit een magazijn stelling. Behalve De barbell vangers.

Het is idee is van een normaal decline/incline bankje, met wat fantasie opties.
            Het bankje kan straks los gekoppeld worden van de barbell vanger. Zodat je ook dumbell varianten kunt doen.

Mind is everything.

Comment

@ Resike ziet dr goed uit man echt vet!

@ FitnessBoer wat voor studie doe je? Lijkt me namelijk best leuk om zulke dingen voor de studie te onderzoeken en uit te werken

Comment

Heerlijk om te zien dat doe het zelfen Ziet er goed uit man, zelf een homegym of is dit voor iemand anders?

Ik studeer werktuigbouwkunde Robin. Maar in de studie zelf richt je je niet op het ontwerpen van zulke dingen :P We leren heel andere dingen, deze apparaten doorrekenen op sterkte/stijfte enzo wel bijvoorbeeld. Dat is ook het voornaamste deel van m'n verslag dadelijk.

Je moet van wat rekenen houden, maar erg leuke studie hoor

Dit is overigens het rek/bankje waar ik het over had. Deze vorige zomer voornamelijk op buikgevoel in elkaar gezet, nu nog eens herzien om wat puntjes op school te scoren.

@ Rainman, volgens mij is er inderdaad niemand die hem graag helemáál rechtop heeft... Denk dat ik die stand laat voor wat het is dat komt toevallig net wat beter uit ivm wat andere maten
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Had al zo een vermoeden, heb zelf ook zitten twijfelen en het lijkt me nog steeds een leuke studie!

Comment

Dat ziet er echt goed uit moet ik zeggen. Ken je powercage.nl? Die maken hun spullen ook zelf, kan je misschien nog geld mee gaan verdienen
                    What matters in life is the courage, you bring to it.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                      Heerlijk om te zien dat doe het zelfen Ziet er goed uit man, zelf een homegym of is dit voor iemand anders?

Dit is overigens het rek/bankje waar ik het over had. Deze vorige zomer voornamelijk op buikgevoel in elkaar gezet, nu nog eens herzien om wat puntjes op school te scoren.

Hehe vind ik ook. Dit was eigenlijk ook gwoon voor de fun, wie weet, misschien dat ik er straks iemand blij mee kan maken.

Squatrack ziet er solide uit man. Kan het niet goed zien maar waar heb jij de stappen verstelling van gemaak, op de rail van het bankje zeg maar.
                      Mind is everything.

Comment

15° incline .

volgens EMG studies is 45° incline het best voor de upper chest , maar ik vind hem niet goed aanvoelen .

ik verkies ook DB's voor incline
                        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                          15° incline .

volgens EMG studies is 45° incline het best voor de upper chest , maar ik vind hem niet goed aanvoelen .

ik verkies ook DB's voor incline
                          Met dumbells vind ik ook het fijnste.
                          Al die studies zijn leuk hoor, maar het bankje op 45 graden voel ik vooral in mijn schouders.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                            Met dumbells vind ik ook het fijnste.
                            Al die studies zijn leuk hoor, maar het bankje op 45 graden voel ik vooral in mijn schouders.
                            inderdaad , wat ik met de barbell heb is dat in de helft van mijn press , de barbell mn schouders in een geforceerde positie drukken. over het algemeen vind ik db's baas , maar het is altijd een heel gedoe met de setup
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Stelletje fucking bazen hoor om zelf je spul in elkaar te bouwen, lassen of whatever the fuck.

Over dat 45graden, ik had gelezen dat juist wat lager beter is voor upper chest. Niet hoger dan 30graden. Net wat een aantal anderen al gezegd hebben. Rond de 45graden pakken je front delts ook al een aardig stukkie mee.

Het scheelt verder ook al erg waar je de stang, db's laat terechtkomen en van waaruit je presst meer boven je chest zelf of naar je keel, kin toe. Paused reps, niet locken etc.
                              Last edited by Iron Mind; 18-05-2014, 12:21.
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X