Etizolam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Etizolam

Ik las een tijdje geleden een discussie op nu.nl over verstoorde nachtrust
    Iemand had het daar over Etizolam,dit heeft dezelfde werking als slaappillen maar zonder
    de vervelende sides. De moleculaire structuur is ook anders.
    Ik werd nieuwsgierig en ging eens neuzen.
    Zodoende heb ik het besteld (het is vrij verkrijgbaar) in Engeland.
    Ik moet zeggen dat ik er als een blok op slaap en geen rare sides heb die ik
    wel zou hebben met benzo's. Af en toe neem ik ze na een paar slechte nachten.

Het is gewoon een tip,doe ermee wat je wil.

Lijkt qua chemische structuur wel veel op benzo hoor

maar inderdaad is de afhankelijkheid veel kleiner.

Geen last van misselijkheid gehad? Had ik altijd direct bij deze krengen.
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Klopt,
      Etizolam een thienodiazepine, een benzodiazepine analoog, dit betekent dat ze qua chemische structuur erg op elkaar lijken. Etizolam verschilt van de meeste benzodiazepines omdat de benzeen ring vervangen is door een thiophene ring. Etizolam bevat slaapopwekkende, angstdempende en verdovende effecten.
      Het grote voordeel van etizolam is dat het veel minder snel afhankelijkheid veroorzaakt, dit komt omdat het zich een kleiner deel van de gaba-receptoren in de hersenen bind dan bijvoorbeeld benzodiazepines.

Het schijnt ook de negatieve emoties te blokkeren.

Comment

@Ruhl, nope. Helemaal niks.
        Ik leg voordat ik ga slapen 2 pilletjes onder mijn tong ( het zijn kleine pilletjes).
        Na een minuut of 20 ga je je wat loom en chill voelen en val je in slaap.
        'S morgens wordt je heerlijk uitgerust wakker zonder dat zwabberige gevoel wat je hebt
        na het gebruik van benzo's.
        Als je bv naar de gym wil of moet werken is dat geen probleem.

Comment

Jij hebt 1mg pillen denk ik?
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Yep !
            Als een blok geslapen weer vannacht :-)

Comment

Originally posted by Pamela72 View Post
              Yep !
              Als een blok geslapen weer vannacht :-)
              Word al gauw een gewoonte volgens mij haha

Comment

benzo's en dergelijke zijn beste heftige medicatie. ik zou er wel een beetje mee opassen
                Mangs wa, aait nich

Comment

Dit is dus geen benzo omdat de benzeenring eruit is gehaald.
                  Benzo's vind ik persoonlijk heftiger.
                  Ik combineer eti niet met benzo's.
                  Als ik bv rugpijn heb vw mijn werk (dozen met glazen flessen tillen ed)
                  pak ik wel eens een benzo maar niet elke dag vw de tolerantie die je snel opbouwt.

Comment

Originally posted by Pamela72 View Post
                    Dit is dus geen benzo omdat de benzeenring eruit is gehaald.
                    Benzo's vind ik persoonlijk heftiger.
                    Ik combineer eti niet met benzo's.
                    Als ik bv rugpijn heb vw mijn werk (dozen met glazen flessen tillen ed)
                    pak ik wel eens een benzo maar niet elke dag vw de tolerantie die je snel opbouwt.

Maar ik heb het idee dat je wel erg snel naar middeltjes grijpt. Als ik rugpijn heb dan zit ik het gewoon uit. Als ik een keer niet kan slapen dan slaap ik de dag erna wel Ik kan me voorstellen dat je soms wel MOET slapen, je hebt bijv een sollicitatiegesprek, een examen.. Maar als je altijd maar iets pakt als het even niet lukt word het al gauw een gewoonte. Dan pak je op voorhand al een pilletje zodat je zeker weet dat je lekker in slaap valt, voordat je het uberhaupt geprobeerd hebt. En ook de gedachte dat het je anders niet gaat lukken, gaat je ook wakker houden. Ik zou er mee uit kijken. Ik ken het middel niet maar het is niet voor niets niet meer op de Nederlandse markt te verkrijgen. Alhoewel dat niet altijd wat wilt zeggen..

Comment

Valt wel mee.
                      Als ik 3 nachten slecht heb geslapen en de 4e nacht gaat het ook niet worden maar ik moet dan bv vroeg op vw een afspraak of werk,pak ik wel iets.
                      Ik weet van mezelf hoe verrot ik functioneer na een paar slechte nachten.
                      Over 1 of 2 nachten maak ik me niet druk, dan ben ik maar een keer om half 4 wakker.
                      Dan ga ik gewoon wat dingen doen en kruip ik er later wel weer ff in. Dit kan natuurlijk alleen als ik een vrije dag heb.
                      En als ik de keus heb tudden een benzo of eti kies ik voor eti vw het uitblijven van vervelende sides.

Comment

En als ik pijn in mijn rug heb is dat omdat de hele boel ( spieren) strak staan van de spanning.

Comment

ja natuurlijk ga je voor een middel wat werkt én waar je het minst bijwerkingen van hebt.
                          maar het valt wel mee dus, gelukkig maar

Comment

Ja tuurlijk.
                            Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook erg nieuwsgierig ben.
                            Dus toen ik dat in die NU.nl discussie zag staan kon ik mezelf
                            niet bedwingen.
                            Dat wil niet zeggen dat zomaar alles in mijn mik duw.
                            15 jaar geleden een zwaar drugsprobleem gehad,dat wil ik echt never nooit
                            meer.
                            Ik vond dit spul iig de moeite waard om met jullie te delen :-)

Comment

Ik zal eens wat meer vertellen over benzodiazepines. Als je er verslaafd aan raakt, dan ga je door een hel en ervaar je angsten waarvan je zelf niet wist dat je het zo intens kon ervaren. Meer wil ik er niet over kwijt en ben het met generation_iron eens dat het wel eens een "bad cookie" kan zijn.
                              There are no pacts between lions and men!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X