Minocycline

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Minocycline

Leden,

Heb sinds 2 weken last van acne op mijn rug, vandaag bij de huisarts geweest en heb een kuur minocycline 50 mg gekregen. Dit omdat hij dacht dat dit beter aan zou slaan dan een zalfje.
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
    Zoja, veel mensen die last hadden van de bijwerkingen?

Op internet lees ik er veel slechte dingen over, maar zal het toch zelf moeten proberen om te kijken of het voor mij werkt.

is en blijft antibiotica

Comment

https://www.mijnmedicijn.nl/antibiot...es/minocycline

Zelf niet gebruikt.
      Wel roa
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ja die zag ik ook, bijwerkingen schijnen redelijk heftig te zijn bij die recensies.
        Wel zitten die mensen allemaal op 100 mg of meer, en ik op 50 mg. Ik denk dat dit al een boel scheelt.
        Probleem is wel dat ik 18 juli op vakantie ga, en dit gaat met de auto naar kroatie.
        eventuele bijwerkingen zijn duizeligheid en troebel gezichtsvermogen, wanneer hier sprake van is moet ik dus iets anders verzinnen.

Comment

Originally posted by NickP View Post
          Ja die zag ik ook, bijwerkingen schijnen redelijk heftig te zijn bij die recensies.
          Wel zitten die mensen allemaal op 100 mg of meer, en ik op 50 mg. Ik denk dat dit al een boel scheelt.
          Probleem is wel dat ik 18 juli op vakantie ga, en dit gaat met de auto naar kroatie.
          eventuele bijwerkingen zijn duizeligheid en troebel gezichtsvermogen, wanneer hier sprake van is moet ik dus iets anders verzinnen.
          Weet wel dat met veel middelen de huid erg dun/droog gaat worden waardoor je erg snel kunt verbranden ik zou me dus goed insmeren of even wachten(weet niet of dit bij dit middel ook het geval is.) vergeet niet zout water en zon je al voor een groot deel van de puisten kunnen afhelpen(weet niet hoe erg je het hebt). Voor mij hielp niets beter als zout water in combinatie met de zon ik gebruikte op vakantie dan ook nooit helemaal niks omdat de huid al genoeg aangepakt word.
          Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

Ja true, belangrijke info inderdaad.
            Eerste dagen maar flink goed insmeren dus, maar dat doe ik sws wel. Mocht het al erg verbeteren dan kan ik er aan denken om voortijdig te stoppen. Maarja dan kom je bij het feit dat een kuur afgemaakt moet worden..

Comment

Ja true, belangrijke info inderdaad.
              Eerste dagen maar flink goed insmeren dus, maar dat doe ik sws wel. Mocht het al erg verbeteren dan kan ik er aan denken om voortijdig te stoppen. Maarja dan kom je bij het feit dat een kuur afgemaakt moet worden..
              Het is geen optie om te kijken wat de zon/zout met je puisten doet en eventueel erna te beginnen? je hebt sinds 2 weken last ik zou dan niet meteen naar de medicijnen grijpen. Ik heb ook wel eens een aantal weken dan lijkt het erg maar trekt dan ook wel weer weg(al helemaal met de zon/zee). Al weet ik niet in welke maten je het nu hebt natuurlijk.

Comment

Nouja ik ga er vanuit dat de huisarts mij geen kuur voorgaat schrijven wanneer hij denkt dat dit wel in korte tijd zal wegtrekken. Hij vond het er best ernstig uitzien en had het over inwendige infecties, vandaar de keuze om geen zalf te doen maar een kuur.

Heb over het algemeen wel vaker wat puisten op mijn rug maar het zit er nu echt onder gewoon, ik zou me nu echt schamen om zonder shirt rond te lopen daar en dat wil ik echt niet.

Comment

Nouja ik ga er vanuit dat de huisarts mij geen kuur voorgaat schrijven wanneer hij denkt dat dit wel in korte tijd zal wegtrekken. Hij vond het er best ernstig uitzien en had het over inwendige infecties, vandaar de keuze om geen zalf te doen maar een kuur.

Heb over het algemeen wel vaker wat puisten op mijn rug maar het zit er nu echt onder gewoon, ik zou me nu echt schamen om zonder shirt rond te lopen daar en dat wil ik echt niet.
                  Vergeet wel niet dat het vaak eerst erger gaat worden voor het gaat verbeteren dus mocht je het gaan doen niet schrikken als je denkt dat het erger geworden is. en idd goed insmeren blijven. Ik kan het gevoel het blijft toch testen ik heb ook vanalles geprobeerd uiteindelijk hielp alleen roa maar hoop dat het werkt voor je!

Comment

Aangezien je op vakantie gaat;
                    sochtends scrubben, de rest vd dag zoveel zon en lekker zout water opzoeken.

ik heb er ook sinds mn 15e al last van, de ene periode wat erger dan de andere.
                    heb inmiddels vanalles geslikt en gesmeerd. Ik heb me laten vertellen dat het met je hormonen te maken heeft, zou op den duur vanzelf dus over moeten gaan.
                    ik voel je frustratie, ik voel me soms ook ongemakkelijk zonder shirt, maar daar moet je ff doorheen bijten.
                    :: 1.82M :: 84 KG ::
                    BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                      Aangezien je op vakantie gaat;
                      sochtends scrubben, de rest vd dag zoveel zon en lekker zout water opzoeken.

ik heb er ook sinds mn 15e al last van, de ene periode wat erger dan de andere.
                      heb inmiddels vanalles geslikt en gesmeerd. Ik heb me laten vertellen dat het met je hormonen te maken heeft, zou op den duur vanzelf dus over moeten gaan.
                      ik voel je frustratie, ik voel me soms ook ongemakkelijk zonder shirt, maar daar moet je ff doorheen bijten.
                      Zeker niet elke dag scrubben dit is niet goed voor de balans van je huid 1 a 2 maal per week is meer als voldoende! beter is met warm water wassen(gaan de poriën open) en vervolgens met koud water na te wassen(gaan ze weer dicht) voor de rest sluit ik me bij pellegrino aan! tevens duw niks uit en krab niks open dit gaat je littekens/putjes opleveren en dat wil je al helemaal niet.
                      Last edited by weslleyy; 07-07-2014, 11:10.

Comment

Verwand aan doxycycline? Dat hielp bij mij wel goed. Werd er alleen kotsmisselijk van. Stress, suikers, hormonale schommelingen (menstruatie) en tomaten zijn mijn grootste triggers. Uiteindelijk heeft daarop letten het meeste opgeleverd voor mij. Maar doxycycline had ik ook echt veel aan.
                        Roa oid nooit gehad. Arts schrijft t niet voor aan vrouwen, en nooit verder gekeken. Leek me niet zo'n lekker goedje.
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Heb even gegoogled en schijnen vrijwel hetzelfde te zijn, alhoewel minocycline niet de voorkeur heeft boven doxycycline doordat doxy maar eenmaal per dag is en mino nogal ernstige bijwerkingen (kan hebben).
                          Het heeft wel goed gewerkt dus bij jou?

Comment

Hoe oud ben je dan Nick?
                            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

19 jaartjes jong

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X