Te hoge hartslag: help

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te hoge hartslag: help

Ik ben een vrouw van 21, nooit gesport.
    Wat achtergrond info: Ik heb het afgelopen jaar ontzettend veel stress gehad (emotioneel) hierdoor ook veel lichamelijke klachten gekregen (hypochondrie), voornamelijk spierspanning in mijn lichaam (overal, maar vooral mijn schouders).

Het probleem is nu dat ik een heel erg hoge hartslag heb, 92 in rust (nadat ik opsta). Als ik opsta en gewoon blijf staan, 120. Loop ik de trap op dan is het algauw 140-145 en loop ik een stuk (100 meter of meer), dan zit ik tegen de 175 aan.

Het lijkt me echt niet gezond om met zo'n hoge hartslag rond te lopen en ik ben vrij slank. Ik wil absoluut NIET aan de medicijnen om mijn hartslag te verlagen (beta blokkers), ik wil alles de natuurlijke manier doen (eet al veel groente, fruit, drink veel water en slik visolie pillen).

Alleen nu heb ik dus gehoord dat de ''enige'' manier om je hartslag BLIJVEND te verlagen sport is. Klopt dit? En kan hartslag in rust überhaupt verlaagd worden met sport? En zoja, met welke oefeningen?

Dat is inderdaad wel erg hoog, hoe heb je dit gemeten?
    Misschien slim om naar de dokter te gaan in plaats van zelf op zoek te gaan?

Door je conditie te verbeteren gaat je hartslag omlaag inderdaad, maar geen idee of dit aan je conditie ligt dus ik zou even langs de huisarts gaan!

Comment

Sowieso eerst naar de huisarts om te starten met ondersoek naar de oorzaak van de hoge hartslag. Pas wanneer je groen licht heb beginnen met sport, eerder is niet aan te raden.
      als blijkt dat de verhoogde hartslag om medicatie vraagt zou ik daar toch mee starten, de gevolgen kunnen groot zijn als je dat eventuele advies niet opvolgt.

Dus eerst een arts raadplegen! Een forum is niet de juiste weg om medisch advies te winnen.

Comment

Hallo boringx, niet om vervelend te zijn. Je geeft zelf al aan dat je niet zozeer last hebt van overgewicht. Als je dan al een hardslag hebt van 175 na 100 meter lopen. Zul je dit wss niet kunnen fixen met eten en sporten. Sterker nog als je gaat sporten word het denk ik snel gevaarlijk.
        Mijn advies ga even langs de dokter, dit hoeft niet een groot probleem te zijn en is misschien snel te verhelpen. Aangezien er meerdere oorzaken zijn. Lange tijd rondlopen met een te hoge hardslag of bloed druk is echt killing.

Je vragen:

Het lijkt me echt niet gezond om met zo'n hoge hartslag rond te lopen....Inderdaad

Alleen nu heb ik dus gehoord dat de ''enige'' manier om je hartslag BLIJVEND te verlagen sport is. Klopt dit? En kan hartslag in rust überhaupt verlaagd worden met sport? En zoja, met welke oefeningen?

Cardio, interval trainingen zijn goed voor je cardiovasculair. Maar eerlijk gezegt zou ik hier in jou situatie niet mee beginnen totdat je groen licht hebt van je dokter .
        Mind is everything.

Comment

Ik sluit me aan bij bovenstaande, maar door sporten wordt je rustharstlag echt flink lager. Toen ik na een operatie mijn hartslag gemeten kreeg, werd er eerst een andere verpleegkundige en toen een arts bijgehaald omdat mijn hartslag wel erg laag was... was ook van het sporten.

Toch vermoed ik ook dat jou conditie heel slecht is. Wellicht kan je zelf al gaan wandelen en met een (sport) arts overleggen hoe jij mag gaan trainen.

Comment

(Toevoeging op mijn bericht) Ik heb totaal geen conditie. Ik heb nooit gesport en ik raak al buiten adem van het oplopen van de trap..

Comment

Ik wil echt niet aan de hartmedicijnen door de bijwerkingen e.d. Ik wil het op de natuurlijke weg proberen (natuurlijk nadat ik de testen heb gedaan e.d.) Ik heb dit gemeten door de hartslag in mijn hals te meten gedurende 15 seconde x 4.

Comment

Originally posted by Boringx View Post
                Ik wil echt niet aan de hartmedicijnen door de bijwerkingen e.d. Ik wil het op de natuurlijke weg proberen (natuurlijk nadat ik de testen heb gedaan e.d.) Ik heb dit gemeten door de hartslag in mijn hals te meten gedurende 15 seconde x 4.
                Bespreek het eens met een deskundige! En laat daar je hartslag nog eens meten met een secuur apparaat.

Comment

Je hebt apparaatjes die je 24 uur meedraagt, die meet je hartslag zo in diverse situaties. Als je bij jezelf meet is het vrijwel nooit accuraat. Maar zoals ik zei, wandelen kan sowieso geen kwaad, dus daar kan je mee starten. En hoe beter je conditie wordt, hoe lager je hartslag.

Comment

Rook je?

Comment

Je hartslag kan idd lager worden van sporten, maar daarvoor zul je wel veel moeten sporten. Een sporthart komt vooral voor bij topsporters. Wanneer je deze natuurlijke hartslag hebt op deze leeftijd, zou ik, zoals iedereen hierboven zegt, eens erg goed met een arts/cardioloog gaan praten.

Ik had in 2005 bv een hartslag van 45 in rust, wat kwam door een sterk vergrote hartkamer vanwege een hartafwijking. De mate van vergroting was een factor 3. Na de operatie was deze rond de 60, na de volgende operatie ongeveer 70 waar het ook is gebleven. Ik sport vrij veel, maar in de jaren na de operatie heeft dit niet geleidt tot een duidelijke verlaging hiervan.

Comment

Ik rook niet, drink niet, weeg 53 en ben 1.67. Dus zit op een BMI van 19.

Comment

Hoe hebben ze dit gezien? Hartfilmpje of? En is het hetzelfde als een ritmestoornis?

Dus met andere woorden, mijn hartslag blijft altijd zo? Ook als ik sport? Ik heb echt 0,0% conditie en had juist het idee dat als ik mijn conditie train (nadat ik alle testen heb laten doen of het een hartritme stoornis of iets is) dat ik mijn hartslag kan verlagen naar misschien 75-80 in rust, wat nog binnen de ''normale'' categorie valt. Vind 90-92 veelste hoog.

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
                          Je hartslag kan idd lager worden van sporten, maar daarvoor zul je wel veel moeten sporten. Een sporthart komt vooral voor bij topsporters. Wanneer je deze natuurlijke hartslag hebt op deze leeftijd, zou ik, zoals iedereen hierboven zegt, eens erg goed met een arts/cardioloog gaan praten.

Ik had in 2005 bv een hartslag van 45 in rust, wat kwam door een sterk vergrote hartkamer vanwege een hartafwijking. De mate van vergroting was een factor 3. Na de operatie was deze rond de 60, na de volgende operatie ongeveer 70 waar het ook is gebleven. Ik sport vrij veel, maar in de jaren na de operatie heeft dit niet geleidt tot een duidelijke verlaging hiervan.

Comment

Ik heb een hartslag apparaat besteld met een polsband en een borstband. Bedoel je zoiets?

Originally posted by kline View Post
                            Je hebt apparaatjes die je 24 uur meedraagt, die meet je hartslag zo in diverse situaties. Als je bij jezelf meet is het vrijwel nooit accuraat. Maar zoals ik zei, wandelen kan sowieso geen kwaad, dus daar kan je mee starten. En hoe beter je conditie wordt, hoe lager je hartslag.

Comment

Dokter.

diagnose.

oplossing.

Niet zelf gaan kloten met je gezondheid meid.
                              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X