Van mager naar gespierd...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Van mager naar gespierd...

Hallo iedereen,

Ben nieuw op dit forum sinds vandaag, en zal me dus eerst eens voorstellen.
    Mijn naam is Diov, 18 jaar, 1m78, 56kg en ben een student.

Ik probeer al een lange tijd aan te komen door meer te eten, ook vettiger eten, maar dit helpt niet.
    Daarom ben ik van plan om te gaan fitnessen, maar ik heb totaal geen spierkracht.

Omdat ik ook geen conditie heb, zal ik eerst beginnen met 2 weken te lopen. Daarna zou ik beginnen met gewichten heffen die ik thuis heb liggen. En hierna zou ik naar de fitness gaan.

Maar welke spieren zou ik het best eerst trainen?
    En een voedingsschema is ook zeer belangrijk heb ik vernomen, maar welke zaken (eiwitten, vetten) moet ik zeker genoeg van hebben?

Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven!
    Diov

Originally posted by Diov View Post
    Maar welke spieren zou ik het best eerst trainen?

En een voedingsschema is ook zeer belangrijk heb ik vernomen, maar welke zaken (eiwitten, vetten) moet ik zeker genoeg van hebben?

Diov
    Welkom! Op je eerste vraag is het antwoord: alles. Er staat een leuk beginners schema hier op het forum waarbij je alles meepakt. En voeding is inderdaad erg belangrijk. In de stickies staat helemaal uitgelegd hoe je zelf makkelijk een schema kan maken. Succes!

Comment

Als je niet aankwam door je eten is er maar één oplossing... meer eten!

Comment

Bereken eerst wat je nodig hebt als kcal onderhoud en doe daar telkens wat bij als je maar niet aankomt! Had ook problemen mee!

Comment

Full body en zoals Rick zegt bereken je kcal-behoefte.

Full body legt een leuke basis, wel doorzetten natuurlijk.

Je kunt hier (volgens mij onder het kopje voeding) een excel bestand vinden waarin je alles kunt berekenen.
          Dat heeft mij ook geweldig geholpen.

Succes !!
          MORAALRIDDER

Comment

En uiteraard kun je altijd je schema's posten als ze klaar zijn. Dan zijn er altijd wel leden bereid om je te helpen met het optimaliseren daarvan.

Comment

Welkom op het forum. De weg van mager naar gespierd is een lange weg! Zelf ook altijd gedacht dat ik veel at...totdat je het daadwerkelijk goed gaat bijhouden. Ik gebruik myfitnesspal om alles bij te houden. Vind ik erg fijn.

Ter motivatie, sinds ik ben gaan sporten zo'n 6 maanden geleden ben ik van 65 kilo naar 80.5 kilo gegaan. Ongeveer 1/3 daarvan is vetvrije massa. Maar ik vind het niet erg wat vet aan te zetten. Dat is iets voor later. Neem van mij aan dat de complimentjes goed doen. "Je ziet er zo goed uit, zo gezond". Dan boeit het je even niet of het ook door wat vet komt. Als je clean wilt bulken kan dat uiteraard ook.

Doorzettingsvermogen, compounds buiken (na een goede introductie) en goede/genoeg voeding in de juiste verhouding is de sleutel. Als je een logje/dagboek begint ga ik zeker volgen.

Succes!

Comment

Hallo,
                Ik heb tot 23 januari nog examens, en daarna ander halve week vrij.
                Na mijn examens zal ik beginnen met een basisconditie op te bouwen (elke ochtend en avond lopen).

Ook zal ik in die periode mijn voedingsschema opbouwen, die ik dan bij het begin van school nadrukkelijk zal naleven. Zal hem dan hier ook posten, plus ook de berekeningen van mijn kcal...

Full body trainen, betekent waarschijnlijk heel het lichaam. Hiervoor moet ik eerst nog wat stickies lezen op het forum voor ik dit kan opstellen.

Alvast bedankt voor de support !

Diov

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X