Alweer over spierpijn

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alweer over spierpijn

hee luitjes,

zoals jullie weten heb ik een redelijk lange rustpauze gehad, en ben ik nu weer aan het trainen. ik heb nu langer last van spierpijn dan anders, wat begrijpelijk is.

maar....mijn vraag, kan je sneller van spierpijn afkomen? want het is nu echt gewoon klote trainen zo, ik heb nog spierpijn als ik de spiergroep weer moet trainen, en dat is eigenlijk niet goed toch?

moet ik misschien beter opwarmen, dat het daaraan kan liggen of moet ik langer coolingdown doen?

of zijn het gewoon mijn spieren die nu lui zijn van de vakantie?
    ik hoop dat iemand een goede tip heb, want ik wil weer lekker kunnen trainen, en nu is het gewoon shi t!

groetjes corina
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

kan het goed begrijpen, had ik oo toen ik na een hele tijd weer wat mocht, maar ben gewoon wat rustiger begonnen volgens mij de luiheid van niet regelmatig belasten. In het begin wat langer de pauze tussen de spiergroepen en na 4 weken of eerder voel je het niet meer en kan je voluit. Ik denk wel dat in het begin je spieren langer nodig hebben om te hetstellen omdat er nog geen gewenning in zit. ls je je lichaam meer er meer gaat belasten denk ik dat het in een bepaald ritme komt, waar het nu nog niet in zit.

grt f
    als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Ik denk dat je hier niet veel aan kunt veranderen, je lichaam moet weer even wennen aan de extra belasting.
      Wat je wel zou kunnen doen is iets lichter trainen als normaal en dan na twee weken weer voluit trainen.
      Veel succes.
      Brear.

Comment

Dezelfde spiergroep alweer trainen terwijl je nog spierpijn hebt is idd níet goed en kun je dus ook beter niet doen!
        Dus ofwel iets langer rust ertussen ofwel iets lichter trainen, dat zijn eigenlijk je optie's.
        Hoeft waarschijnlijk maar vrij kort dan is je lichaam weer gewend en kun je er weer lekker tegenaan.  

Comment

Denk dat je t gewoon rustig opmoet bouwen en die spierpijn hou op als je lichaam er aan die belasting went, je zal er dan dus als het goed is steeds minder last van krijgen.

Grt R

Comment

ik zal nog eens vakantie nemen

nou dan neem ik jullie advies maar aan en ga ik langere pauze's nemen, gewicht ga ik nog niet lager mee, die is al lager dan eerst

moet je zien wat een pauze je lichaam aandoet, ik neem vanaf nu nooit langer pauze meer dan een paar dagen.

thanks all
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

Je kan hiet niet veel aan doen. Wel kan je recovery training doen. Je belast dan de getrainde spier door heel met een heel licht gewicht veel herhalingen te doen, zodat er meer bloed in de spier komt wat de afvalstoffen verwijderd.
              Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Valt wel mee hoor, af en toe een weekje of zelfs twee is juist heel erg goed voor je.
                Vergeet niet dat je het nog niet zo vreselijk lang doet daardoor zal de terugval ook iets groter zijn. Waarschijnlijk zul je volgend jaar na de vakantie al minder last hebben...
                Over hooguit een paar weekjes ben je weer helemaal terug op je niveau van voor de vakantie hoor!  

Comment

En toch is die rust heel goed..

Sterkte met je spierpijn.

Greets...
                  Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

niks, voor mij geen rust meer! en toch vooral geen 4 weken.

voel me net een beginneling, daar gaat mijn jaar training.

@k.i.r.

ik zal het eens proberen, misschien dat het helpt.
                    Sponsored by:
                    Inshapesupplements

Comment

Gewoon wachten tot de spierpijn over is en in de tussentijd gewoon cardioën oid. Zo kunnen de spieren herstellen en afvalstoffen worden uit de spieren afgevoerd.

Succes
                      1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

actief herstel noemen ze dat

na je KT even een 10- 20 op een zeer laag nivo op de cross trainer om er voor te zorgen dat de afval stoffen (lactaat of zo iets) sneller afgevoerd worden.

Who's the Chef

Comment

dat doe ik altijd been, dus dat werkt ook niet.

ik moet gewoon geduld hebben en mijn lichaam weer laten wennen.
                          thats all! ik heb gewoon te lang rust gehad.

thanks all voor de adviezen

Sponsored by:
                          Inshapesupplements

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X