DBB…..vergane glorie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Old Glory View Post
    Fijn dat het direct weer bevestigd is.
    Dus ik loop nu Bodynet binnen om te klagen over DBB omdat ik daar werk...?

Ik ben gewoon serieus en wil graag weten waarom sommige leden het nodig vinden andere te beledigen.
    We kunnen toch een stuk vriendelijker doen en elkaar juist verder helpen?
    Of zie ik dat verkeerd..
    Als je een beetje selectief te werk gaat kun je best geholpen worden hoor, ook op DBB. En reacties waar je niets mee kunt, die leg je gewoon naast je neer. En irriteer je jezelf er aan (wat echt wel eens voor kan komen), dan is dat toch ook prima. Laat het vervolgens dan ook weer los.

Onderzoek alle dingen, behoud het goede.
    MORAALRIDDER

Comment

Ik wilde eerst nier reageren, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr als DBB mod van het eerste uur.

Jaren geleden was hier een zeer gerespecteerd member, die een bepaalde mijlpaal wou halen, 20.000 posts (volgens mij was hij de eerste) om daarna DBB vaarwel te zeggen.[/FONT][/COLOR]
      Ik vroeg opa waarom hij vaarwel zei tegen dit forum, zijn antwoord was dat het tegenwoordig niet meer om de inhoud ging en mensen voorzien van eerlijk advies, maar dat het rellen en trollen was op het forum en dat hij daar zijn energie niet langer aan wilde verspillen.
      Als we het nu over dezelfde persoon hebben dan was Opa juist HET voorbeeld van van een reller/troller. Feit dat je als doel stelt een x aantal post te halen (op wat voor manier dan ook zegt eigenlijk genoeg over de inhoud van de posts)

Nu enkele jaren later blijken opa’s soms gelijk te hebben.
      Het gaat op DBB niet meer om advies geven of advies vragen, maar om elkaar af te zeiken en af te schieten, elkaar zwart maken.
      Als je naar het aantal leden kijk zie je dat relatief gezien (BS vs serieus) de hoeveelheid BS gelijk is gebleven. Als je door de jaren heen kijk zie je ook dat er een soort van golfbeweging is. Zodra beginners iets meer ervaring krijgen beginnen ze nieuwe beginners af te zijken. Wanneer ze echt ervaren worden stoppen de meesten daarmee.

[COLOR=#000000]De essentie van dit forum wordt ondergesneeuwd door mensen die het nuttig vinden anderen af te zeiken en de mond te snoeren. Wanneer mensen om advies vragen over hun producten, wordt er geen inhoudelijk antwoord gegeven op hun kernvraag, maar er wordt meteen respectloos afgegeven op hun product keuze of waar deze producten zijn aangeschaft en soms zelf op de topic-starter zelf. Vervolgens wordt het hele topic vol gespuwd en vervuild met de meest idiote verwijten en beschuldigingen over de producten of aanbieder.
      Eigenlijk het zelfde antwoord als boven. Verder gebeurd dit grotendeels op vragen over zaken/producten die al .... keer aan bod zijn geweest. Mensen raken dan geïrriteerd omdat klaarblijkelijk vraagstellers niet eerst de moeite hebben genomen om zich in te lezen en gaan "raar" reageren.

zou niet moeten gebeuren, maar zolang ik op de diverse fora mee draai gebeurt het!

Erg leuk voor de mensen die de tijd en energie hieraan verspillen, maar degene die de vraag stelde, heeft geen antwoord en denkt wel twee keer na voor hij nog een keer wat vraagt. Als hij überhaupt ooit nog inlogt hier.
      Of hij neemt de moeite de zoekfunctie te gebruiken.

Elk foutje wordt hier uitgemolken (terecht of onterecht) en elke gelegenheid wordt aangegrepen om elkaar weer keer op keer zwart te maken. Met name de fouten gemaakt door (ex)sponsoren. Dat ze fouten maken kan gebeuren, dat het niet zo slim is om er niet open over te zijn, des te meer onverstandig.
      Hier geef ik je gelijk in maar ook hier zie ik geen verschil met "vroeger""

Ik snap ook niet waarom de moderators niet de discussie in goede banen houden of brengen. Op die manier kunnen zij juist toch hun meerwaarde tonen.
      Ik zal je niet vervelen met wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt en hoe vaak mods ingrijpen. Alleen is het net al in de echte werel, je bent met een beperkte groep en kan niet overal tegelijk zijn.

Zou wat dat betreft handig zijn als mensen niet alleen en elders opmerkingen plaatsen maar ook raporteren zodat mods gerichter kunnen werken. (
      Ik kijk al enkel jaren mee op dit forum en op DBB, op de achtergrond weliswaar)
      De enige die van deze oorlogen profiteren is of de ene aanbieder of de andere aanbieder, terwijl juist dit forum is bedoeld om de sporter verder te helpen ongeacht waar deze zijn spullen aanschaft.

Dat krijg je waneer mensen een "mooi" forum willen maar daar niet voor willen betalen/doneren (op de VIPs na, SPONSORS. En die hebben zo hun eisen (weer net als in de echte wereld)

Ik vraag me af of de members zich over deze persoonlijke issue heen kunnen zetten en de andere members ook daadwerkelijk inhoudelijk adviezen kunnen geven.
      Als je dit echt denk dan raad ik je aan de ON topics nog eens goed door te nemen. Je ziet dan dat er altijd mensen zijn die zich over kindergedrag heen zetten en inhoudelijk te werk gaan.

Wat doe je hier anders dan elkaar helpen?
      Niet iedereen zit met een serieuse reden op een forum. Sommigen zitten er zelfs om alleen maar te lezen zonder mensen voor te lichten/helpen.

Respecteer elkaar en verdien respect...
      Verdienen doe je niet door jaren mee te kijken en dan als eerste post een klaagzang te schrijven over hoeveel beter het vroeger was.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Nette post.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X