Amoniakgeur-het waarom!!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Was dit stukje ff uit het oog verloren, maar heb het met veel belangstelling gelezen. Ik ben ook van mening (onderbouwing laat ik ff weg, alles is ondertussen al een keer genoemd) dat je het effectiefst vet verbrand op een lagere hartslag. Een paar uur wandelen zou wonderen doen, alleen heb ik daar meestal geen zin in of tijd voor. Daarom train ik nu op intervals en dan meestal step of crosstrainer.

De laatste methode door Castaway genoemd, die van Karvonen benaderd mijn hartslag het beste. Er van uitgaand dat je tussen de 55% en 65% van je HFmax gaat zitten, kom ik uit op 128 en 142. Meestal train ik rond de 150 BMP en soms met uitschieters naar boven. Dit komt doordat ik me na een tijdje niet meer echt inhoudt en dan steeds sneller wil. Of als ik ga hardlopen, dan gaat ie al heel rap naar 170/180 toe.

Ik zal daar waar mogelijk dan ook die Karvonen theorie aanhangen, alleen nu is mijn vraag welk % je daarbij nu het beste kan hanteren. Tis mss een beetje mieren neuken maar toch...tussen 55% en 65% of 60% en 70% of ...???

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Jaap
      Ik zal daar waar mogelijk dan ook die Karvonen theorie aanhangen, alleen nu is mijn vraag welk % je daarbij nu het beste kan hanteren. Tis mss een beetje mieren neuken maar toch...tussen 55% en 65% of 60% en 70% of ...???

Ik probeer 70% aan te houden, en dit lukt prima, alleen als ik weer eens de intensiteit van mijn cardio wat verhoog, bv een wat zwaarder fietsprogramma, of de hellinghoek van de loopband weer iets verhoog, dan zit ik er weer iets boven, maar dat is dan alleen de laatste 10 min van mijn cardio.
      Brear.

Comment

stinken amoniak

Dat komt doordat je eiwitten als brandstof gaat gebruiken. Er was ook iemand bij mij op de fitness die dat had dan stink je echt erg. Het is ook slecht zoveel eiwit te eten. Je belast je nieren er heel erg mee. Als eiwit als energiebron wordt gebruikt blijft er als het ware afval over, zo ga je ook meer scheten laten bij een te hoge eiwit inname, en/of krijg je puisten. Je hebt ongeveer 1,4 tot 1,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig. Ikzelf let niet zo heel veel op mijn eiwit maar zorg dat ik meer koolhydraten binnen krijg. Eiwit is ook wel belangrijk (als bouwstof) maar het zit in heel veel producten, je krijgt meer binnen dan je denkt.

Het zou mischien ook kunnen dat je een bepaald aminozuur heel veel eet. Dan kan je lichaam nog geen lichaamseigen eiwitten maken (spieren, weefsel). En als je daarnaast ook weinig lichaamsvet hebt en weinig koolhydraten eet en opgeslagen hebt in je spieren, ga je eiwitten gebruiken als brandstof. Ikzelf let er op dat ik veel koolhydraten eet, zo heb ik meer energie met sporten, ik kan beter aankomen omdat een overschot wordt omgezet naar vet en ik heb reserves voor dagen dat ik te weinig eet. Ikzelf heb ook eiwitshakes gebruikt maar met een goede voeding zijn die overbodig en ga je er alleen maar scheten van laten of puisten van krijgen.
        Met meer koolhydraten kan ik dus ook verantwoord aankomen.

Comment

Lees de allereerste post nog eens een keer

Je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik.

En 1,4 tot 1,8 gram eiwit..... JA voor GEWONE mensen, niet voor mensen die zich de tering trainen en massa op willen bouwen
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

Corina, wat is er verkeerd in de redenering van Wvsas?

Ik heb hetzelfde probleem: weinig lichaamsvet en ik krijg veel te weinig koolhydraten binnen proportioneel tov de eiwitten die ik binnenkrijg (zit inderdaad niet enkel in een kippebout).

Probeer nu extra koolhydraten binnen te krijgen. Advies als groentje: wat is de beste concentratie aan koolhydraten voor inspanning? Maltodextrose of een mix, of....

Bedankt,

John

Comment

Eerste advies: beginnen met de regels lezen...
              http://forum.bodynet.nl/gedragsregel...-iedereen.html

Verder gaat het er niet om of het fout is, alleen is alles al eerder gezegd dus ff lezen zou geen kwaad kunnen.
              De hoeveelheid eiwit die Wvsas noemt is overigens idd heel erg aan de lage kant voor een krachtsporter, meeste gebruiken beduidend meer. Alleen daarnaast uiteraard ook flink wat koolhydraten, krachtsporters gebruiken gewoon erg veel kcal alleen de vetinname blijft relatief gezien vrij 'normaal'.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X