Waarom raar gevoel na beentraining

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom raar gevoel na beentraining

Hallo
    de laatste tijd train ik mn benen zwaarder, en ik merk dat ik na een zware beentraining soms een beetje duizelig wordt of lichte kotsneigingen krijg. Toch eet ik genoeg voor de training. Met andere trainingen heb ik hier nooit last van. Hebben jullie hier ook wel eens last van of wat kun je er tegen doen?

greetz
    Trainingslog Farmboy:

Je bent op de goede weg. Beentrainingen gaan bij mij bijna alijd gepaard met kotsneigingen of een beetje lichtvoetig worden. Hoort erbij wen eraan en hou ervan om je benen te trainen.
    liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

komt vaker voor idd
      is nix mis mee
      een oplossing is minder zwaar trainen
      of evnt dextro nemen voor snelle energy
      Who's the Chef

Comment

Komt idd vaker voor als je echt heel erg diep gaat en hoeft in dat geval niets mis mee te zijn.
        Echter twee 'maren'; de eerste is dat ik het niet echt verstandig vind om op jouw leeftijd al zo diep te gaan dat je er dit soort verschijnselen aan over houdt, als dat de oorzaak is train je naar mijn mening toch echt wat te zwaar.
        De tweede is dat de andere mogelijke oorzaak, namelijk ademhaling, heel vaak over het hoofd wordt gezien doordat het als normaal wordt beschouwd. Let dus de komende trainingen eens heel goed op je ademhaling, tijdens de grootste krachtinspanning moet je uitademen en niet wat bijna vanzelf gaat inademen of nog erger, je adem inhouden.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
          is dat de andere mogelijke oorzaak, namelijk ademhaling, heel vaak over het hoofd wordt gezien doordat het als normaal wordt beschouwd. Let dus de komende trainingen eens heel goed op je ademhaling, tijdens de grootste krachtinspanning moet je uitademen en niet wat bijna vanzelf gaat inademen of nog erger, je adem inhouden.
          nu je het zegt... Hier kan ik me wel in vinden. Volgens mij heb ik nog wel eens de neiging om bij het squaten mijn adem in te houden. De volgende keer maar eens op letten.
          En ik denk niet dat ik mn benen te zwaar train. Ik pak ze net zo aan als de rest van de spiergroepen en daar heb ik nooit last mee. Ik train ze ook 1x per week dus rust krijgen ze ook genoeg.

thanx mensen!

greetz
          Trainingslog Farmboy:

Comment

zwaar bedoeld ze met teveel gewicgt
            miss teveel reps en sets

benen is een heel grote spier groep waar een hoop bloed in gaat zitten en ds ook een hoop zuurstof en energy aan verloren gaat
            Who's the Chef

Comment

Benen zijn de grootste spiergroepen, dus bij zwaar trainen trekken ze veel energie uit je lichaam. De verschijnselen waar jij het over heb komen daardoor. Wat snelle koolhydraten tijdens de training zoals druivensuiker, kunnen het misschien wel wat verminderen

Grtz..
              Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Ik hield mijn adem in het begin vaak in tijdens het bankdrukken, en als ik naar de wat hogere gewichten ging werd ik vaak ook misselijk en kreeg ook hoofdpijn van het slechte ademhalen. Ik ben nu precies even oud als jij... ook 17.

Comment

raampie ope zette enzo kan ook helpen ik had er eerst ook wel es last van maar nou train ik niet zo zwaar meer dus heb ik het ook nooit meer.
                  on the road to get huge

Comment

Er zijn een aantal oorzaken die voor het "rare" gevoel kunnen zorgen.
                    Zoals al gezegd;
                    de ademhaling:
                    Adem uit tijdens het ktracht zetten. hierdoor voorkom je dat je bloeddruk extreem hoog oploopt. Wanneer je het gewicht laat zakken adem je weer diep in.
                    Verder zuigen de grote beenspieren enorm veel bloed aan en daar kun je wat duizelig en misselijk worden. vergelijk het maar met het te snel opstaan uit een liggende positie.
                    Dit is allemaal niet erg als je binnen een minuut maar volledig hersteld bent van dat gevoel. En zoals Been al zei wat snelle koolhydraten tijdens de training kunnen je helpen bij het verminderen van het gevoel. Maar kijk wel uit dat je niet te zwaar gaat!! benen kun je makkelijk te zwaar trainen.
                    gr

Comment

als je je benen zwaar traint gaat veel bloed(pomp) naar je benen...

na de training moet je gewoon een 5minuten gaan neerliggen met je beentjes omhoog (op een stoel of zo) zal daarna al veel beter gaan .

grtz

Comment

ik kom net weer uit de gym. Het was weer beendag vandaag. Ik heb niet lichter getraint als vorige week, maar wel extra goed op mn ademhaling gelet. En dit hielp wel. Het was al een stuk minder. (na de training heb ik trouwens ook even rustig gezeten. Dit hielp volgens mij ook wel)
                        bedankt mensen.

greetz
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

Dat is mooi!
                          Raad je wel aan om een tijdje bij al je oefeningen goed op je ademhaling te letten, net zolang totdat het volledig automatisch goed gaat.
                          Is een heel belangrijk onderdeel en hoe zwaarder je gaat trainen hoe belangrijker het wordt, de druk op je hoofd kan enorm oplopen bij een verkeerde ademhaling en dat is verre van gezond. Juiste ademhaling hoort bij juiste techniek, de basis dus.

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
                            ik kom net weer uit de gym. Het was weer beendag vandaag.

greetz

dat kan ik je ook wel vertellen hoor
                            tis elke dag Been-dag dus....
                            Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X