Start Training

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Start Training

Voor de mensen die mijn vorige topic hebben gelezen.. ik heb het voor elkaar gekregen om toch naar een sportschool te kunnen gaan!
    Mijn vraag is nu, hoe kan ik het beste beginnen? Ik bedoel met aantal dagen per week? Of kan ik gelijk 5 dagen hard aan de machines gaan raggen (met een passend trainingschema die ik nog moet aanmaken).

Wat raden jullie aan?

ben even kwijt hoe out je ook weer was dacht ergens rond de 18 maar goed

ik zou de eerste 2 -4 weken 2 keer in de week full body doen alle oef 15 reps 1 a 2 per spier groep met een licht gewicht

je lichaam laten wennen aan een ander soort belasting
    vervolgens 4 weken de zelfde training alleen dan rustig gewicht toevoegen
    Who's the Chef

Comment

Ik zou een tijdje full body gaan doen, dat een paar keer per week. De belasting niet te hoog, zoveel dat je ongeveer op de 12-15 hh uitkomt. Zo word je bekend met de oefeningen, anders is er een grote kans op blessures.

Grtz.
      Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Helemaal eens met bovenstaande, 3x per week een full-body is voor een beginner uitstekend.
        Met full-body wordt bedoeld dat je het hele lichaam op dezelfde dag traint met 1 oefening per spiergroep. Voor benen en evt rug kun je een extra oefening doen. En dan idd van elke oefening 3 setjes van 12-15 herhalingen.
        Spieren hebben ook rust nodig dus met zo'n full-body nooit twee dagen achter elkaar trainen, altijd een dag rust ertussen!

Veel succes en mooi dat je toch naar de sportschool gaat, goede keus!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X