Voedingsbehoefte calculator!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsbehoefte calculator!

Hij is dan eindelijk af! De voedingsbehoefte calculator. Na 2 dagen er hard aan te hebben gewerkt is dit hem geworden:

Bereken je voedingsbehoefte met deze calculator!

Hopelijk zullen jullie hem allemaal gebruiken.
    Let op! de vet% meter geeft slechts een indicatie van wat een gemiddeld mens zou hebben.

grtz, David.

EDIT:

Als het kan ook nog even vertellen wat je ervan vind, en in hoeverre het klopt met jou berekening.

De vet% meter werkt volgens een principe van de consumentenbond. Maar de voedingsbehoefte volgens een principe van eigenkracht.nl.
    Last edited by dav1t0; 11-12-2006, 17:29.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Goed dat je bezig bent met deze voedingsbehoefte calculator.

Ik heb net zelf mijn waardes ingevuld. De calculator adviseert mij om 4754 Kcal per dag te nemen. Mijns inziens is dit aan de hoge kant. Ik neem zelf tussen de 3200 en 3600 kcal per dag. Met een inname van 4754 Kcal per dag kom ik binnen drie weken 2 kilo vet aan.

Wel moet ik erbij zeggen dat iedereen natuurlijk verschillend is en wat voor mij geldt natuurlijk niet voor iedereen gedlt.

Ben benieuwd naar reacties van anderen.
    Groei, Groeier, Groeist

Comment

Dat is wel erg hoog, wat heb je ingevuld als ik vragen mag?

edit:

ik had een drastische fout gemaakt!! sorry daarvoor. Het is nu opgelost, en de behoefte klopt nu wèl met de berekeningen van eigenkracht.nl
      Last edited by dav1t0; 11-12-2006, 20:08.

Comment

Rectificatie vorige post

Hé wat apart, ik heb hem net weer ingevuld en kom nu uit op 3527 Kcal.

99 kg, bf 23%, Matige arbeid en Vergevorderd trainen. Bij deze dus gelijk een rectificatie op mijn vorige post. Klopt voor bijna 100 % met mijn dieet.

Mijn complimenten.
        Groei, Groeier, Groeist

Comment

Wah, je hebt het dus nog niet gelezen, maar is dus een bevestiging dat ik het nu goed heb veranderd

Comment

Goed initiatief kerel, complimenten!
            We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

goed bezig kerel

volgens mij klopt ie nog aardig ook

miss een tip
              ik zou er ook bij vermelden hoeveel Kcal iemand moet nemen in de bulk en / of in de cut
              gewoon voor het over zicht
              Who's the Chef

Comment

Staat aan de rechterkant Been in de tekst.
                Heb er expres geen aantallen voor de bulk bijgezet omdat het voor iedereen nogal wisselt, een ecto die net begint kan zonder problemen veel verder boven zijn behoefte gaan zitten dan een meso die al jaren traint.
                Staat wel duidelijk bij dat in de cut 500 kcal onder de behoefte de max is.
                Iedereen die verdere info wil wordt doorverwezen naar dit forum dus moet goed komen.

Hoop dat nog een paar mensen aan willen geven hoe de berekening voor hen uitpakt, het wordt binnenkort een sticky uiteraard.
                Ook via deze weg nog een keer complimenten aan David voor het maken hiervan en bedankt voor de fijne samenwerking!

De eiwitbehoefte staat nu trouwens op 2,5 gram per kilo vvm, uiteraard is ook die behoefte per persoon verschillend maar leek mij de beste middenweg. Wat denken jullie, goed zo of zou lager beter zijn?
                Hoger is sowieso geen optie wat mij betreft, uiteraard gaan sommigen wel degelijk hoger en dat is prima maar in zo'n calculator lijkt het me niet handig om 'overkill' aan te raden.

Comment

uhh oke niet goed gekeken thx
                  Who's the Chef

Comment

Mooi gemaakt! Heb hem meteen bij mijn favorieten gezet.

De uitslag klopt bij mij ook, al neem ik wel wat meer vetten en minder koolhydraten.

Imo wordt steeds meer bekend, uit zowel de praktijk als wetenschap, dat vetten toch wel erg belangrijk zijn. En dat er best wat meer (goede) vetten geconsumeerd mogen worden.
                    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Dankjullie wel, ik heb al veel positieve reacties gekregen. in eerste instantie vond ik 2,5 gram ook wel heel hoog, maar daar groei je zeker op, wat ook de bedoeling is van dit schema.

Shanasse, kan je mischien de text wat aanpassen zodat er duidelijk word gemaakt dat je met de uitkomst groeit zoals het hoort, maar je voor de zekerheid er toch nog ietsjes boven gaat zitten, terwijl je er een stuk onder gaat zitten tijdens het cutten. Ik wil het ook wel veranderen, zeg het maar.

Grtz, David.

Comment

Heb het zelf al veranderd. Er zat een drastische fout in het opdelen van KH Proteine en Vetten, maar dat is nu helemaal opgelost. De tekst ernaast is nu dus ook veranderd.

Groetjes.

Comment

Ik kan niet inloggen om het aan te passen maar vind de tekst zo niet helemaal je van het David. Zal wel ff een tekst via pm sturen.

Comment

Ik had me dus vergist en dit moet je eten om op gewicht te blijven, 200-500kcal erboven voor groei. 200-MAX500kcal voor cut.

Comment

Netjes gedaan!
                              Sponsored by:
                              Inshapesupplements

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X