klopt dit schema ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• klopt dit schema ?

klopt dit shema over herstel etc. ongeveer ? ( want helemaal kloppen zal het toch niet )

http://img237.imageshack.us/img237/3347/chartfq2.png
    on the road to get huge

Is echt heel verschillend per persoon. Ook hangt het van dingen als voeding, psychische toestand, enz. af
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Hangt idd van veel factoren af maar denk dat het zeker een heel behoorlijke richtlijn is.

Comment

Ik denk dat het aardig in de buurt komt, al denk ik dat het herstel bij krachttraining dus 1-4 hh minder lang duurt als bij massa training.

Grtz..
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Betekent dit dat je je spieren weer opnieuw moet belasten (voor groei, kracht enz..) na dit aantal dagen? Of dat je weer zou kunnen belasten als je hier behoefte aan zou hebben?
          Groei, Groeier, Groeist

Comment

Het betekend dat je spieren klaar zijn met herstellen en opbouwen, en ze weer klaar zijn voor actie!
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
              Het betekend dat je spieren klaar zijn met herstellen en opbouwen, en ze weer klaar zijn voor actie!
              Dank je. Moet ik toch maar eens rekening houden dat in mijn schema's van 10 reps ik na vier dagen mijn schema rond moet zijn.
              Groei, Groeier, Groeist

Comment

je schema hoeft niet rond te zijn als je in de tussen tijd niet de zelfde spier traind is er nix aan het handje
                Who's the Chef

Comment

Dus als je bijv in 1 week vaak de zelfde spiergroep zou willen trainen dan is het aan te raden om in de 15-20 rep range te zitten omdat dat gemiddeld 1 a 3 dagen duurt voor herstel.. dan vind ik het raar waarom je dan 15 sets van 15 reps kan doen en dan toch zo snel hersteld dan als je 8 sets van 8 zou doen(voorbeeld) want dan zou je een dagje of 4 ofzo doen voor het volledig hersteld is (misschien langer ik kijk nou even niet in het shema ).
                  on the road to get huge

Comment

licht er toch aan wat je doel is
                    met 15 a 20 reps zal je niet veel kracht winnen
                    Who's the Chef

Comment

Dat heeft te maken met de manier van belasten. Bij 15 herhalingen met minder gewicht belast je, spier anders dan wanneer je 8 herhalingen doet met meer gewicht.
                      Daarop moet je ook je rustdagen voor die spiergroep aan passen.

gr

Comment

Weet je wat ik nou zo opmerkelijk vind.. Dat als ik opdruk, nu bv kan ik denk ik 50 reps. Als ik dat doe, kan ik er morgen 55-60. Gaat zo door tot de 80. Als ik wil kan ik volgende week 80 reps. Maar nu echt nog niet. Dat vind ik zo raar, het gaat enorm snel omhoog zoiets. Is natuurlijk niet zo dat ik tot de 120 doorkan gaan over 1 maand ofzo. Maar dan nog. Als je het 1 week niet bijhoud kan je ook weer over nieuw beginnen.

Iemand verklaringen?

grtz
                        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X