biceps training

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• biceps training

hallo allemaal!
    ik heb since 3 maanden als ik mijn biceps train dan wordt mijn linker bicep + onderarm vuur rood en het brand onwijs!
    ben al naar de dokter geweest en die weet het niet! mijn doorbloeding is goed zegt hij anders zou die ook niet rood worden ! weet iemant mischien wat dit is want het traint niet lekker alvast bedankt!! rico

Ik heb wel dat als ik bepaalde spieren train dat de huid op die spiergroep rood wordt maar daar voel ik niks van verder.
    Is het brandegeveol op je huid of zit het echt in de spier?
    gr

Comment

Misschien overtraining.. Je hoef je biceps maar 1x per week 8 a 12 setjes MAX te trainen! Meer als dit is overbelasting want ze worden ook al gebruikt bij je rugtraining!

Comment

eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en nog nooit iemand gezien die dat heeft ??

vreemd dat je doc ook nix weet
        miss is naar een sport arts
        Who's the Chef

Comment

nee niet de spier zelf echt alleen de huid wordt vuur rood alsof de pomp de spier te groot maakt voor de huid en daarom te strak staat!

Comment

mhh dat lijkt me wel onwerkelijk. Heb er ook nog nooit van gehoord.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

ja ik heb het ook een klein beetje maar mijn ellebogen worden ook best droog die smeer ik ook int af en toe. opme onderarm heb ik niets volgens mij.
              on the road to get huge

Comment

Dit komt veel voor. Normaal is het niet.

Zelf heb ik het met (zwaar) deadliften. Mijn onderarmen zijn dan aan de binnenkant helemaal rood, later trekt het weer weg.

Zijn haarvaatjes die erg belast worden en waar veel bloed naartoe gaat, daarom wordt het rood.

Voor zover ik weet niet schadelijk.
                Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Vind het toch ook iets raar en zeker dat je arts niet weet, overtraining kan het volgens mij niet zijn want ik train mijn biceps 3x per week, weliswaar steeds maar 1 oefening.

Denk ook eerder dat je in de richting moet zoeken zoals K I R zegt

Grtz
                  stil growing

Comment

Het zou mss netelroos kunnen zijn. Komt een beetje overeen met jouw symptomen.

Netelroos zijn heftig jeukende kleine of grote bultjes en verhevenheden die overal op de huid kunnen voorkomen. Ze kunnen samensmelten tot grote vlekken, vaak met een witte ring eromheen.

De bultjes ontwikkelen zich zeer snel (vaak binnen 30 minuten) maar verdwijnen weer even snel. Soms duurt het een paar uur of zelfs een dag of een nacht duren voor ze helemaal verdwijnen. In uitzonderijke gevallen kunnen ze enkele dagen tot zelfs weken aanhouden.

Meestal is het eerder een vervelende en irriterende dan een gevaarlijke kwaal. Maar in sommige gevallen, bv. wanneer de slijmvliezen in de mond zwellen, kan dringende medische verzorging nodig zijn.

Netelroos is een vaak voorkomende huidaandoening.
                    Zowat 20% van de bevolking wordt er ooit wel eens mee geconfronteerd.

Netelroos wordt veroorzaakt doordat bloedplasma uit de kleine bloedvaatjes in de huid lekt onder invloed van histamine. Histamine is een chemische stof die opgeslagen zit in de zg. 'mestcellen' in de huid. Overal in de huid liggen mestcellen. Die spelen een rol in ons afweermechanisme en veroorzaken sterk vereenvoudigd in feite een soort ontsteking. Bij netelroos en bij allergische reacties laten die mestcellen histamine vrij alhoewel dat helemaal niet nodig is.
                    In sommige gevallen kunnen urticaria(officiele naam voor netelroos) ook worden uitgelokt door externe histamine die via de voeding (bv. aardbeien, chocolade, bier…) wordt opgenomen of door bepaalde fysieke prikkels (warmte, koude…)

Er bestaan dus meerdere oorzaken die urticaria(netelroos) kunnen uitlokken. Vaak is het onmogelijk om de preciese oorzaak te achterhalen.

Urticaria(netelroos) kunnen een gevolg zijn van bepaalde fysieke prikkels: koude, zon, sport…

In de meeste gevallen is de huidreactie van korte duur en verdwijnt ze van zelf.
                    In het geval van chronische urticaria is het niet mogelijk een voorspelling van de duur van de urticaria te doen. In extreme gevallen kunnen chronische urticaria een jaar of langer duren. Er bestaat medicatie die het effect van de antihistaminica afremmen, indien het te lang duurt.

sorry voor de lange tekst maar ik hoop dat je er iets mee kan doen
                    "Knowing is not enough, we must apply.Willing is not enough, we must do."

Comment

nou ik heb iemant gevonden die het ook heeft en volgens hem komt het omdat je tijdens de training je er zoveel bloed in pomd en het wat langzaam teruggaat en daarom wordt het zo rood zegt hij? is vanzelf weer weggegaan!

ik weet het niet, hoop alleen dat het snel weg is kan ik weer lekker knallen in de gym!!! bedankt voor alle info jongens!!

Comment

Originally posted by yamato View Post
                        Er bestaat medicatie die het effect van de antihistaminica afremmen, indien het te lang duurt.
                        Het is antihistaminica die de histamine remt

Het lijkt me ver gezocht die netelroos. Maar je zou kunne proberen om een antihistaminica te nemen op het moment dat je een reactie krijgt. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat de klachten moeten gaan verdwijnen. gebeurt dat niet? dan heeft het waarschijnlijk ook niets te maken met een allergische reactie te maken.
                        Anti-histaminica zijn ongevaarlijk maar doe het wel in overleg met je arts.
                        Anti-histaminica binden histamine in het bloed. De histamine zorgt er voor dat de cellen van de vaatwand verder uitelkaar komen te liggen en er plasma (bloedvloeistof) in de huid kan lekken. dit geeft irritaties en huid reacties net als bij brandnetels (netelroos) en muggenbulten maar ook hooikoorts.

gr

Comment

zo vergezocht lijkt het me niet hoor, als je weet dat 20% van de mensen er wel eens last van heeft.

Comment

vergezocht in de zin van dat de klachten niet heel erg lijken op netelroos. Ik behoor ook tot die 20% die daar wel eens last van heeft. soms is het een klein plekje maar soms ook mijn hele romp. je weet niet waar jet zoeken moet van de jeuk.
                            Dat is ook een van de voornaamste klachten bij netelroos, de jeuk. Hier wordt gesproken over een branderig gevoel. Daarom lijkt het mij meer iets wat ontstaat door het oprekken van de huid.

gr

Comment

Je spreekt uit eigen ervaring, ik heb netelroos nog nooit ondervonden of zelfs van dichtbij gezien . Dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Ik lees juist dat een brandend gevoel op de huid ook veroorzaakt kan worden door een tekort aan vitamine B2.
                              B2 helpt onder andere bij de stofwisseling van vetten, eiwitten en koolhydraten. Is een vitamine die je vooral terugvindt in zuivel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X