tegenvallende training

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tegenvallende training

bij mijn in de fitness zitten er een paar voorstanders van een soort old-school training. ik heb zo gisteren eens biceps en rug meegetraind met een kerel.
    ookal bench press ik behoorlijk meer dan die kèrel kon ik dus totaal niet mee.
    ik ben gewend van series van 6-10(12) hh. niet hoger. Wat dus bleek is dat wanneer ik hoger ging in hh dat het dan direct veel lichter moest zijn voor mij. Hij kon makkelijk blijven doorgaan met behoorlijk zware gewichten en veel hh. Wanneer het echter gaat over heel zware gewichten en weinig hh blijk ik best wel de sterkste zijn. Ook heeft die kerel veel meer uithouding dan ik, mijn spieren zijn veel sneller verzadigd. optrekken kon ik Totaal niet meer
    is het tijd voor wat anders trainen , meer uithouding ofzo? zal dan iig mijn gewichten lager moeten nemen dan die kerel

Ik denk niet dat die manier van trainen altijd zo goed is want sommigen trainen iedere dag borst door bankdrukken, fly's,... en trainen verder iedere dag alle spiergroepen (4x per week, dagen na elkaar)

na dit verhaal moet ik aan me 1e training bij me begeleider denken. Ik was gewend 8reps bij rug te maken. opeens moest ik er 12 of meer maken met max 30sec rust.. en maar t-bar rows/barbel rows maken en ik kon het niet eens meer vast houden. nu ben ik het gewend en kan ik wel mee komen..

conclusie paar keer hard trainen op deze manier en je gaat het trekken.grts

Comment

Originally posted by punani View Post
      na dit verhaal moet ik aan me 1e training bij me begeleider denken. Ik was gewend 8reps bij rug te maken. opeens moest ik er 12 of meer maken met max 30sec rust.. en maar t-bar rows/barbel rows maken en ik kon het niet eens meer vast houden. nu ben ik het gewend en kan ik wel mee komen..

conclusie paar keer hard trainen op deze manier en je gaat het trekken.grts
      da's tegenwoordig niet meer slim om het zo te formuleren, dat vraagt om reacties
      on the road to get huge

Comment

er staat het voor dus dat valt wel mee...

Ga zelf trouwens ook zoals ik ergens anders al gepost hebt op deze manier trainen. Heb hoge verwachtingen

Grtz
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Afwisseling is nooit verkeerd.

Maar ga nou niet je training aanpassen zodat je mee kan komen met die kerel. Je traint toch voor jezelf? Doe wat werkt bij jezelf.

Je hebt altijd mensen die dingen zullen zeggen als "joh je moet dit eens proberen" of "je doet het verkeerd, je moet het zo doen, kijk". Let daar niet teveel op (behalve als je beginner bent natuurlijk )
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Ik was eerst ook gewend om weinig reps te maken (8) en ging vervolgens naar meer (12). Ik ging serieus zwaar in gewicht omlaag! Alleen na één a twee weken zat ik weer op het oude gewicht dus idd gewoon doorknallen!
            Live your days like they are your last

Comment

is zo als de anderen ok zeggen gewoon een manier van trainen, jij traint laag aantal reps met veel gewicht en die andere hoog gewicht met veel reps,
              gewoon een andere manier van trainen. als je het een tijdje op die manier doet dan lukt jou dat ook wel..

maar ik zou dat gewoon eens afwisselen, hoge reps met hoog gewicht en korte rust met lage reps en hoog gewicht en langer rust en kijken wat voor jezelf het beste werkt..
              succes met trainen

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                da's tegenwoordig niet meer slim om het zo te formuleren, dat vraagt om reacties
                damn moet nou echt elk topic verneukt worden 1 x is leuk dan moet je ook weten waarneer je moet kappen

dit is een serieuse vraag met een goed antwoord

ben het met punani eens
                een paar keer zo trainen en dan moet je eens zien hoe snel je mee kan
                Who's the Chef

Comment

zal iig me nog wat extra inspannen om te blijven trainen op die manier, wat het meeste tegensteekt is het feit dat die kerel minder lang traint dan ik (hij is wel 2 jaartjes ouder-->19) en als het komt op het aantal gewicht hij op deze manier hoger zit dan ik. als het dan weer gaat over korte setjes ben ik de betere.
                  vb.: mijn max. bench press is 127,5 maar als ik een setje van 3x12 wil doen, lijkt 80 al meer doen voldoende (tot het uitersta dan al bijna)
                  tog wel een groot verschil?

Comment

Er zit een heel duidelijk verschil tussen de kracht van een spiervezel en het uithoudingsvermogen van een spiervezel.
                    Als je goed kunt sprinten betekent dat nog niet dat je een marathon kunt lopen.
                    Je kunt je spiervezels dus ook trainen op uithoudingsvermogen.

gr

Comment

ok en dus als ik het goed begrijp is dat als je je spieren wil laten groeien je moet maken dat ze goed getraind zijn en dus soms eens afwisselen van methode. En dat dit voor iedereen verschillend kan zijn, de een groeit beter op het een of het ander...
                      Zorgt 20 hh ook voor groei? sommigen bij mij in de fitness spreken zelfs over nog meer dan 20 (zelfs tot 100!!!)
                      sommigen daarvan nog eens bankdrukken dan bv ook elke dag, dit kan tog niet goed zijn?

Comment

Spieren reageren het beste op ongeveer 70% van je maximale kracht(qua spiergroei). als je een set uitvoert todat je de laatste herhaling nog net goed kunt uitvoeren moet je tussen de 10 en de 12 herhalingen zitten.
                        Maar om je lichaam te blijven prikkelen en te laten wennen aan nieuwe situaties moet je steeds zoeken naar nieuwe prikkels. dit kun je doen door te varieren in je oefeningen maar ook in je aantal reps.
                        maar richting de 100 reps gaan lijkt mij wat te ver gaan. 20 reps is zo ver als ik het kan bekijken goed genoeg.

gr

Comment

Ik heb dit ook meegemaakt als ik van mijn traditionele training naar HIT overschakelde, ik was ook gewend van max 8 hh te doen, en bij HIT moet je de eerste week 15 hh doen, ik kan je verzekeren dat ik kapot was na zo een training, nu las ik zo een training eens meer in, en moet zeggen dat het me bevalt.

Grtz
                          stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X