Beginnertje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnertje

Hallo ik ben nieuw hier op dit forum, heb wel al aantal threads doorgelezen,
    zoals de zomersticky.

Wat info over mijzelf:
    Leeftijd: 19 jaar.
    Gewicht: 62 kg.
    Lengte: 184 cm.

Zoals je al ziet ben ik redelijk licht voor mijn lengte en daarom ben ik ook van plan om het fitnesse weer op te pakken. Heb dat al een half jaartje gedaan maar stelt eigenlijk niet veel voor. Mijn doel is om meer massa/gewicht te krijgen. Ik ben van plan om 3 maal in de week te gaan trainen.

Ik las dat je als beginner het beste met een fullbody training kunt beginnen de eerste 4/6 weken. Maar zijn oefeningen zoals deadlift en squad niet een beetje hoog gegrepen? squad ging wel goed zoals ik me kon herinneren, maar deadlift vond ik toch lastig om correct uit te voeren.

Ik ga ook op mijn voeding letten, alhoewel dat lastig is ivm. mijn school.
    Zo wil ik het gaan aanpakken:
    - 's ochtends 2 eieren, wat mueslie (7:30)
    - 's middags 4 volkoren boterhammen + 1 stuk fruit ( 12:00)
    - 's avonds meestal aardappelen(gekookt, oven) groenten, vlees ( 18:00)
    - 's avonds wat magere kwark met bannaan ( 21:00)

Zou ik meteen met een trainings en voedings schema moeten begginnen of beter op een later stadium? En wat betreft dat fullbody training weet ik ook nog niet precies hoe ik dat aan moet pakken, maar misschien kan ik dat beter aan een fitness instructuur vragen.

Lang verhaal voor mijn eerste post, maar ik hoop dat iemand met wat kennis en ervaring mij wat aantwoord kan geven en mij een beetje in de goede richting sturen. En voor de mensen die me willen verwijzen naar de "stickeys" die heb ik al doorgelezen.

Ik denk dat ik ook maar een wat foto's moet schieten en dat ik dan over 6 maanden mijn vooruitgang kan zien, want ben wel van plan om het serieus aan te pakken. Alleen mijn lichaamsbouw is wel slank/mager zou je kunnen zeggen, dus ik zal het wel moeten accepteren dat ik nooit zo breed zal worden als anderen al zijn zonder ooit in de sportschool te zijn geweest.

welkom and have fun

voedingsschema is belangrijk wat je nu vanplan bent te eten is nog niet genoeg
    staan wat trainingsstickys, over fullbody. je kan ook de instructeur vragen wat je fijn vind

succes

Comment

welkom,

mooi voorgesteld, snap dat het allemaal veel info is natuurlijk helpen we je een stap de goeie richting in.

snelle vooruitgang boek je met: training voeding en rust dus voeding is ook erg belangrijk

over je voeding is VEELS te weinig (tip kijk eens naar andere schema;s van mensen + commentaar erop)
      Ik snap dat het moeilijk is met school enzo maar ik doe het ook op school en nog veel andere ook.

trainingsschema ja deadliften is bij het begin moeilijk maar ik vind hem wel belangrijk, kijk goed in de spiegel of je je rug recht houd en borst naar voren, je kan trainer vragen of hij je wilt helpen bij je techniek.

fullbody schema kan je uit de sticky's pakken of leo had laatst ook 1tje gepost voor iemand die er ook leuk uitzag.

foto's zeker aan te raden doe ik ook en ziet er erg leuk uit.
      en iedereen is anders dus ook het lichaam tuurlijk zal het voor jou wat moeilijker worden maar des te trotser kan je zijn als je wel een mooi lichaam krijgt door hard te trainen.
      alles is mogelijk maar dat kost veel moeite en veel tijd
      je kan altijd nog dingen vragen

suc6!
      Calisthenics / Street workout

Comment

Bedankt voor de snelle reacties en de antwoorden hebben ook veel geholpen. Paar dingen zijn alleen nog niet duidelijk. Zou ik met een trainging schema en voedingsschema moeten beginnen? of kan ik beter trainen dat ik in me hoofd weet dat ik bijv. van iedere spiergroep(behalve kuiten) 2 oefeningen doe? En van eten dat ik gewoon wat eiwitten probeer binnen te halen door eieren, kwark, melk en voor de rest volkoren brood eet en avond eten bijvoorbeeld?

Iemand suggesties hoe ik dit kan uitbreiden aangezien het te weinig is?
        - 's ochtends 2 eieren, wat mueslie (7:30)
        - 's middags 4 volkoren boterhammen + 1 stuk fruit ( 12:00)
        - 's avonds meestal aardappelen(gekookt, oven) groenten, vlees ( 18:00)
        - 's avonds wat magere kwark met bannaan ( 21:00)

Ik dacht zelf om 10:00 en om 15:00 een maaltijd er tussen te plaatsen, alleen ik kan geen vette vis of rijst met kip mee naar school nemen zoals in zomersticky staat, dust dat worden dan waarschijnlijk meer volkoren boterhammen die dan na een paar weken ook niet meer te vreten zijn. Als ik dat zo een wat uitbreid zal het dan goed zijn of moet ik egt precies gaan letter op hoeveel eiwit gram, kolydraten en vetten ik per dag binnenkrijg?

Comment

je kan het beste wat tijd steken in het uitrekenen van je behoefte en dan de calorieën/eiwitten/vetten/carbs van wat je nu eet in een schemaatje steken. dan zie je gelijk wat er nog aan mankeert, op dit forum staan veel goede voorbeelden van schema's. ben zelf ook zo begonnen (3 maand geleden), nu weet ik ongeveer wat ik moet eten en mits ik ook veel massa bij moet komen kijk ik nu zo niet meer op de cijfertjes maar vreet ik gewoon. je leert je lichaam ook kennen, vond het in het begin ook zeer moeilijk en geloofde er niet echt in, maar kan nu toch al met wat zekerheid zeggen wat men lichaam gaat doen als ik bepaalde dingen eet of niet eet.

qua trainingsschema, ik ben ook begonnen met het fb schema uit de stickies, de eerste maand 15 reps van elke oefening, dan geminderd nadat men lichaam al wat gewend was. deed in het begin ook geen deadlifts en military press, doe ze nu wel. als je in het begin denkt dat je er nog niet klaar voor bent hoef je je niet te overhaasten. begin op je gemak, don't rush yourself. dit is een marathon, geen sprint, op een paar maanden zal het niet komen.

ik denk wel dat het handig is als je gestructureerd begint, dus met schema's. het geeft je toch een zekere houvast en ik kan getuigen dat het fb beginnersschema zeer snel vruchten afwerpt (en ik ben ook heel skinny)

veel succes alleszins!
          Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

bedankt voor je reply, gaf toch weer antwoord op een aantal dingen die ik wou weten. Valt me ook op dat mensen zeer behulpzaam zijn om dit forum. Weet je ook nog waar precies uit de stickeys een fullbody schema kunt vinden? Ik kan het namelijk niet meer vinden.

Comment

graag gedaan. het schema vind je hier, in de 2de post van deze thread: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ersschema.html
              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Welkom!
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Welkom!!

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

welkom
                    44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                    ....

Comment

Welkom:d

Comment

welkom
                        Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Comment

Welkom en veel plezier..

Comment

Welkom!
                            Mind is everything.

Comment

Welkom gehete...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse