Voorstellen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen!

Hallo,

ik ben Luuk en ik ben 16 jaar. Ik ben 182 cm en weeg 85 kg. Ik ben sinds een paar weken bezig met alleen gewicht heffen. Dit doe ik thuis, ik zag bij ons in de kelder nog wat liggen.. er staat ook nog een fitnessapparaat waar je veel mee kunt trainen. Ik doe nu ongeveer 1 maand een stang met gewicht van 25 kg heffen. Dit doe ik elke dag een keer of 3 of 4, een serie van 20 (eerste 2 weken 15, nu 20). Mijn arm omtrek is 36 cm (aangespannen). Ik heb niet echt verstand van fitness en hoe ik het snelste spieren kan 'krijgen'. Ik weet dat het niet snel gaat zoals anderen van mijn leeftijd denken, en dat je geduld moet hebben veel moet trainen. Ik doe ook buikspieren trainen, gewone situps met mijn benen in een hoek van 90 graden, inclusief zij-buikspieren en onderste buikspieren.

Ik ben vrij stevig gebouwd, meer breed dan dik. Heb alleen onder op mijn buik een klein laagje vet.

Weet iemand een goede manier om mijn biceps te trainen? Ik weet niet of die 25 kg genoeg zijn, om mee te beginnen. Ook wil ik graag een wasbordje krijgen, ik eet vrij veel, ben nu aan het minderen met snoep en de catering op school:P De buikspieren doe ik 1x 20 van alles wat ik hierboven noemde, vlak voor het slapen gaan. Je ziet eigenlijk als ik aanspan alleen de bovenste 4 buikspieren.

Verder doe ik 3x in de week aan volleybal. Hier doen we ook elke week buikspieren, opdrukken etc.

Dus als iemand tips heeft om goed te trainen, efficient en effectief, laat dat graag weten!

Groeten,

Luuk

Als iemand nog wat moet weten, gewoon vragen.

Welkom

Comment

sorry voor dubbele post geen idee hoe je dit moet verwijderen
      Last edited by kabaffel; 11-05-2011, 18:56.
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

welkom! vergeet je voeding en hele lichaam niet als je train
        ook raad ik je aan om de stickies te lezen zijn erg handig als je net begint
        verder veel plezier nog op dit forum
        There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Kabaffel, bedankt zal ik doen! Ik heb dus nog een fitness apparaat in de kelder staan, moet ik deze gebruiken, als ik mijn hele lichaam wil trainen? Ik zal de stickies doorlezen!

Comment

Dag Luuk,

Uit je verhaal begrijp ik dat je in vetpercentage wilt dalen. Je wasbordje wordt namelijk pas zichtbaar als je laag in je vetpercentage zit.
            Dit bereik je echter niet alleen met buikspieroefeningen, helaas, dat is een Tell-Sell verhaaltje

Hier op het forum hebben we verschillende informatiebronnen staan om je doel wèl te bereiken. Het beste kun je beginnen met onze sticky's te lezen, besteed vooral aandacht aan het onderwerp voedingsbehoefte, vetpercentage berekenen en voedingsschema. Zonder goede voeding boek je veel minder resultaat. De sticky's kunnen je hiermee helpen.

We hebben ook een sticky over tienertraining, houd er rekening mee dat je waarschijnlijk nog niet helemaal bent uitgegroeid. Je kunt het beste je hele lichaam gaan trainen, ook voor de balans in je lichaam. Een strakke buik en biceps zien er niet uit als je daaronder spillebeentjes hebt, bijvoorbeeld. Ga om je hele lichaam te trainen naar een sportschool, en houd daarbij de eerste tijd ons 3-dagen full-body schema aan. Dat is een zeer geschikt schema voor een beginner.

Rest me nog je heel veel succes te wensen, met inlezen maar ook met ook met het sporten en het opstellen van een voedingsschema.
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Hallo Ellie,

bedankt voor je reactie! Ik ben nu bezig met de stickies te lezen . Ik ben nu ook een beetje op mijn voeding aan het letten, ik laat om te beginnen al het snoep / energydrank (suiker:P) en tussendoortjes weg. Ik wil wel naar een sportschool, maar met gebrek aan tijd kan dit helaas niet (school en volleybal, 3x per week).

Ik weet niet of het apparaat dat ik hier thuis heb voldoende is, ik zal z.s.m. een plaatje ervan opzoeken!

Ik eet altijd veel, tijdens ontbijt en avondeten vooral. Ik zal jullie informatiebronnen raadplegen. Wat ik wel ervaren heb is dat als ik me aan voedingsschema houdt 'die voor de meeste mensen gelden' dus eigenlijk zo'n gemiddeld schema, dat ik dan nog echt een hongergevoel heb. Tienertraining zal ik ook doorlezen.

En met de spillebeentjes zit het wel goed, heb al vrij dikke benen (denk ik), omtrek bovenbeen 60 cm, omtrek kuit 45 cm. Weet niet of jullie hier iets uit kunnen opmaken :P.

Comment

Hier het plaatje van het fitnessapparaat dat ik heb:

Comment

Hier het plaatje van het fitnessapparaat dat ik heb.

Comment

Hee luuk,

Perfect apparaat om mee te trainen hoor. Zorg ervoor dat je voeding goed is!

H.

Comment

Haha oke bedankt

Maar ik weet niet of het aan mij ligt, of aan het apparaat, maar ik hebt het gevoel dat de 2 dingen (weet niet hoe je ze noemt) waarmee je je armen als het ware naar binnen moet duwen, dat die te laag zitten. Dat gevoel heb ik.

Je hebt je armen als het ware zo: |_ _|

Comment

Zorg er dan eens voor dat je dat sitje hoger zet. De handvaten waar jij je push mee zet, moeten rond je schouders zitten.

Comment

Ok bedankt!

Nog 1 vraag, buiten dit topic: Bij Actieve Discussies staat nog een topic van mij.. genaamd Vetpercentage Calculator. Zou je dat even kunnen lezen? Niemand reageert.. xd

Thnx alvast

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X