Na een beroerde periode van 2 jaar (burnout) met 0.0 sport en alles vreten wat los en vast zat heb ik in februari de draad weer opgepakt met eerst vooral junk laten staan, cardio, en lichte krachttraining. Sinds juni serieuze focus op krachttraining. Voor die periode heb ik wel een behoorlijk aantal jaren getraind, maar dat kwam het grootste deel van de tijd op de 2e plaats, na tennis. Het was eerder om maar bezig te zijn, dan dat het met serieuze doelen was. Dat is nu dus anders.
Wat statistieken:
Lengte: 1.86
Leeftijd: 37
In februari zat ik nog op 108 kilo bij tegen de 30% vet
In juni was dat 98 kilo bij zo'n 20%
Inmiddels is er ook weer wat spiermassa bijgekomen en zit ik op 101-102 kilo en m'n vetpercentage is 15% of misschien nog wat daarboven ? ('t is maar op basis van een zelf uitgevoerde 3-puntsmeting)
Vetpercentage mag wat mij betreft zeker nog een eindje omlaag, maar verder is mijn doel toch eerder kracht dan massa.
Ik richt me voorlopig op 100 kilo bij 10%
Ik heb niet direct PL doelen, maar druk ze liever uit in 5rm of 10rm:
nu:
Bankdrukken: 5 x 100
Squat: 5 x 95 (full) / 10 x 145 (parallel) (ben pas sindskort ook full squats gaan doen)
DL: 5 x 135
(voorlopige) doelen:
Bankdrukken: 5 x 110
Squat: 5 x 150(full)/5 x 200 (parallel)
DL: 5 x 175
Allemaal maar een ruwe schatting; voor bankdrukken kan ik het redelijk inschatten, maar squat en zeker DL zijn nog vrij nieuwe oefeningen voor me.
Ik hoop hier een aantal mensen te vinden met soortgelijke doelen: kracht belangrijker dan massa, maar ook niet direct PL; een beetje een middenweg dus.
Wat statistieken:
Lengte: 1.86
Leeftijd: 37
In februari zat ik nog op 108 kilo bij tegen de 30% vet
In juni was dat 98 kilo bij zo'n 20%
Inmiddels is er ook weer wat spiermassa bijgekomen en zit ik op 101-102 kilo en m'n vetpercentage is 15% of misschien nog wat daarboven ? ('t is maar op basis van een zelf uitgevoerde 3-puntsmeting)
Vetpercentage mag wat mij betreft zeker nog een eindje omlaag, maar verder is mijn doel toch eerder kracht dan massa.
Ik richt me voorlopig op 100 kilo bij 10%
Ik heb niet direct PL doelen, maar druk ze liever uit in 5rm of 10rm:
nu:
Bankdrukken: 5 x 100
Squat: 5 x 95 (full) / 10 x 145 (parallel) (ben pas sindskort ook full squats gaan doen)
DL: 5 x 135
(voorlopige) doelen:
Bankdrukken: 5 x 110
Squat: 5 x 150(full)/5 x 200 (parallel)
DL: 5 x 175
Allemaal maar een ruwe schatting; voor bankdrukken kan ik het redelijk inschatten, maar squat en zeker DL zijn nog vrij nieuwe oefeningen voor me.
Ik hoop hier een aantal mensen te vinden met soortgelijke doelen: kracht belangrijker dan massa, maar ook niet direct PL; een beetje een middenweg dus.
Comment