Hoi hoi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi hoi

Hallo allemaal!

Doordat ik met een vaste nek zat en deze meermaals per dag kraakte had de dokter mij aangeraden om eventueel fitnessoefeningen hiervoor te doen. Mijn broer was toen al enkele weken begonnen met fitnessen en dus ging ik een paar keren met hem mee.

Al snel werd ik gebeten door de bacterie, en nam een abonnement! Ik trainde in het begin tamelijk onvolledig, ik probeerde alle toestellen die aanwezig waren in 2 uur uit, en dit een drietal keren per week. Qua herhalingen zei mijn broer dat ik gewoon 4x10 moest doen met een halve minuut rust ertussen, en dit aan een gewicht dat nog net haalbaar was bij de allerlaatste set.

Na een paar maanden kwam er al eens een dipje, een paar weken dat ik maar 2 keer ging/kon fitnessen. Het begon ook saai te worden om elke dag alle toestellen af te gaan. Toen besloot ik om dagen in te voeren:

1 dag voor borst/triceps
    1 dag voor Rug/schouders/triceps
    1 dag voor benen/buik

Dit ging mij veel beter af, en ik had terug zin om naar de fitness te gaan.

Het is nu 10 maanden geleden dat de dokter me zei om te gaan fitnessen. Ik ga vandaag meer dan ooit naar de fitness, en dit voor maximaal anderhalf uur. (met cardio ingerekend)

Hetgeen mij wel stoort is dat ik weining vooruitgang maak bij de benchpress.(amper 35kg totaal, terwijl ik deze 2 keren per week doe)

Ik interesseer me tegenwoordig vooral in boeken over de correcte uitvoering van oefeningen en met info over wat effect die oefening geeft op welke spier, en waar deze spier nuttig voor is. (dus eigenlijk meer het anatomische aspect) Ik heb momenteel het boek 'krachttraining een anatomische benadering van Frédéric Delavier, maar ik mis vooral de benaming van de spieren.

dus als iemand een goed ebook zou kunnen aanraden zou dat tof zijn!

misschien moet je als eerste bankdrukken als je dit nog niet hebt gedaan, je hebt motivatie dat is mooi nu komt het moeilijkste gedeelte goed eten en geduld, geduld heb je wel dus nu alleen voeding dus voeding sticky lezen flink bulken en aankomen!

succes met je doelen
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

je doet geen biceps of is je triceps een foutje? 2e x

Comment

Ja typfoutje mijn biceps doe ik bij dezelfde dag als schouders en rug

Ik doe altijd de grootste spier wat die dag moet getraind worden als eerste. (zoals bench) Maar persoonlijk denk ik dat het aan mijn ondersteunende spieren ligt (triceps en rug) die mogelijk niet krachtig genoeg zijn om zwaarder te gaan bij het benchen.

Comment

Welkom

Ben eens even benieuwd: hoe zit het met je voeding? Je kunt namelijk nog zo'n goed trainingsschema hebben, maar als je voeding niet goed is dan gaat je spiergroei ook minder snel. Werk je op dit moment al met een voedingsschema dat is aangepast aan je behoeften? Zo niet dan zou ik dat beslist aanraden. Meer info over voedingsschema's vind je hier: http://forum.bodynet.nl/algemeen/482...uwe-leden.html
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Wel ik geloof ook dat mijn voeding deels oorzaak is.
            Ik laat teveel tijd tussen mijn maaltijden, maar ik let wel volkomen op de samenstelling van mijn voeding.

Ik ga de volgende weken wat rondkijken op de voeding-topic om te zien hoe anderen dit aanpakken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X