ziekte van crohn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ziekte van crohn

hallo ik ben ramon en ben net nieuw hier

ik ben nu 4 maanden aan het trainen en ik groei heel erg hard ben van 63 kilo nu naar 81 gegaan,nu moet ik zeggen dat ik voor die tijd 15 kilo was afgevallen ivm een viertal operatie,s en de ziekte van crohn wat ik dus sinds kort pas weet.

nou moet ik zeggen dat ik een erg koppig figuur ben en juist hierdoor ben gaan trainen omdat ik me niet op me kop laat zitten door een of andere ziekte,en wil al vooral niet onder doen voor een ander!

nu ben ik vorige week voor de 5e en hoop ik laatste keer geopereerd en sta al weer te springen om weer te beginnen

nu is mijn vraag: zijn er hier ook andere mensen met de ziekte van crohn of mensen die er ervaring mee hebben,ik sport nl iedere dag en ben me eigen al een paar keer tegengekomen op de sportschool,door tollent van een toestel af te stappen en dat t zwart voor mn ogen werd

nu heb ik een soort van voedingsschema gemaakt voor mezelf maar dit is allemaal maar n beetje uit de lossepols

ik eet nl in de ochtend brinta dan om de 2 uur 2 boterhammen met pindakaas,8 eieren en 2 bakken kwark avondeten(aardappels groente vlees) en verder drink ik karnemelk en water

ik ben 1,82 en weeg nu 81 kilo

heeft er iemand tips over wat ik kan verbeteren of hoe ik met die crohn in combinatie met bodybuilding(weet niet of ik het zo mag noemen) om moet gaan

alvast bedankt gr ramon
    Ga als de sodemieter van die wipkip!!!.......nou is papa!!!

Is je VP% ook omhoog gegaan in die 4 maanden, anders vind ik het aardig knap 20kg puur spier.

Ik weet niet of er een reden achter ligt voor karnemelk, maar best is om normale melk te nemen, er zitten nogal wat suikers in karnemelk volgens mij
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

welkom

top dat je doorgaat.
      ken wel een bodybuilder die het ook heeft, echter hij zit op ons collegaforum.

Maar er is zeker een manier

succces!

Comment

kan je wel wat algemene dingetjes geven.

neem aan dat het je in vlagen lastig valt paar dagen slecht voelen en dan weer paar beter.
        naar mijn weten zul je ook niet veel beperking hebben van crohn behalve dat je af en toe gewoon je lichaam rust moet geven.
        zorg dan ook voor voldoende ontspanning waar spanning alleen verergering lijkt te geven aan de symtomen.
        gewoon niet naar anderen zien wat die doen, doe ik niet en doet als het goed is niemand hier.
        Blijf goed drinken en adem halen tijdens je oefeningen (het zwart zien is waarschijnlijk zuurstof inbalans in je hersens door wisselende bloeddruk).

en al deze dingen hebben we allemaal in zekere mate.
        Dus gewoon lekker doorgaan, wellicht onder toezicht van (sport)arts (die kan je ook helpen ermee om te gaan) want zekerheid geeft ook een goed gevoel.

veel sterkte en herstel.

Comment

Respect dat je doorgaat man. Hopelijk komt t helemaal goed!
          G et R ipped O r D ie M irrin, A wise cunt said.

Comment

Dag Ramon,

Hoe zit het met je voeding bij Crohn? Sommige mensen met Crohn moeten namelijk glutenvrij eten. Als je arts je dat aangeraden heeft kan ik je meer tips geven over glutenvrije sportvoeding.
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
              Is je VP% ook omhoog gegaan in die 4 maanden, anders vind ik het aardig knap 20kg puur spier.

Ik weet niet of er een reden achter ligt voor karnemelk, maar best is om normale melk te nemen, er zitten nogal wat suikers in karnemelk volgens mij
              Hij was daarvoor 15 kg afgevallen dus dat kan best.
              Lid van de 200 club

Comment

mijn vp is niks omhoog gegaan heb t wel laten meten op zn weegschaal maar heb me laten vertellen dat dat onbetrouwbaar is,en aangezien een vriend van me het ook heeft laten doen,maar dan met zn tang waarmee je op meerdere punten meet, maar hij schijnt een lager vp te hebben dan ik terwijl hij vrij dik is en bij mij de aders uit mn donder spatten onderhand!

mij is niks verteld over gluten oid wel is mij verteld dat ik uit moet kijken met melkproducten,dat laatste geloof ik ook wel want sinds ik mijn brinta met water uit heb ik minder last.

maar om op de glutenvrije voeding terug te komen,lijkt me wel handig dat ik me daar ff wat meer in gaat verdiepen dan(raar dat ik daar niks vannaf weet aangezien ik bij een dieetiste loop),dus hopelijk valt hier nog wat meer winst uit te halen!

de karnemelk drink ik gewoon omdat daar meer eiwitten in zitten,dacht dat dat beter zou zijn

thx voor de tips

Comment

Originally posted by alco View Post

mij is niks verteld over gluten oid wel is mij verteld dat ik uit moet kijken met melkproducten,dat laatste geloof ik ook wel want sinds ik mijn brinta met water uit heb ik minder last.

maar om op de glutenvrije voeding terug te komen,lijkt me wel handig dat ik me daar ff wat meer in gaat verdiepen dan(raar dat ik daar niks vannaf weet aangezien ik bij een dieetiste loop),dus hopelijk valt hier nog wat meer winst uit te halen!
                  Sommige mensen met Crohn hebben inderdaad baat bij dieetaanpassingen, glutenvrije en melkvrije voeding is namelijk lichter verteerbaar. Voordat je echter met glutenvrije voeding zou beginnen, is het eerst verstandig om te overleggen met een arts of diëtist. Vraag hen wat zij vinden van een omschakeling naar glutenvrij. Als zij het je aanraden dan help ik je graag met het inrichten van zo'n voeding

Ik moet zelf een glutenvrij dieet aanhouden vanwege coeliakie, en sinds 2 jaar ben ik vrijwel geheel klachtenvrij Coeliakie, CU en Crohn zijn aandoeningen die waarschijnlijk gerelateerd zijn, mensen met coeliakie hebben bijvoorbeeld een veel grotere kans op CU of Crohn dan de gemiddelde populatie.

Maargoed, ga het eens bespreken en ik hoor wel wat de arts/diëtist er over te zeggen heeft,
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Coeliakie?,had ik nog nooit van gehoord,hebt gelijk ff gegoogled

zal gelijk mijn dietiste bellen morgen,en hopelijk werkt dit voor mij ook!
                    zogauw ik wat weet laat ik je t gelijk weten!

gr

Comment

Uitkijken met melkproducten is dan waarschijnlijk vanwege de lactose?

In karnemelk zit minder lactose, maar ook minder eiwit. Je kunt dan beter magere lactose vrije melk kopen (ah heeft dat bijvoorbeeld). Andere opties zijn rijstmelk en amandelmelk, maar dat kun je niet zien als vervanger van melk door de voedingswaarde.

Harde kaas is geen probleem wat lactose betreft, evenals sommige geitenkazen. Let ook op met medicijnen, die bevatten als hulpstof soms lactose. Er zijn ook drankjes zoals rivella of taksi met lactose er in.

Al hoeft dat geen probleem te zijn als je wel tegen karnemelk kunt, dan kun je waarschijnlijk ook wel tegen kwark en yoghurt. Goed over de dag verspreiden en de hoeveelheid die je per dag kunt verdragen, niet overschrijden.

Calcium en vitamine d zijn wel heel belangrijk bij darmklachten.

Comment

bedankt voor de informatie allemaal!!!

heb nu mijn laatste operatie achter de rug,nl het plaatsen van een pacemaker in mijn bil!!!
                        en ik moet zeggen dat ik dit nooit meer had verwacht,MAAR IK VOEL ME SUPER!!!,en dat na 20 jaar ellende!!!

Ben vandaag weer begonnen met trainen en heb gelijk volluit kunnen gaan!!!,heb alleen moeite met buikspier oefeningen ivm dat apparaat,maar verder gaat alles gewoon goed,weeg inmiddels 83

kan wel janken van geluk!!!,en ik ga dit gevecht winnen!!!

ALCO VS CROHN 1-0

Comment

Super man!!!
                          "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Had je een sphincterdefect dan?
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by alco View Post
                              hallo ik ben ramon en ben net nieuw hier

ik ben nu 4 maanden aan het trainen en ik groei heel erg hard ben van 63 kilo nu naar 81 gegaan,nu moet ik zeggen dat ik voor die tijd 15 kilo was afgevallen ivm een viertal operatie,s en de ziekte van crohn wat ik dus sinds kort pas weet.

nou moet ik zeggen dat ik een erg koppig figuur ben en juist hierdoor ben gaan trainen omdat ik me niet op me kop laat zitten door een of andere ziekte,en wil al vooral niet onder doen voor een ander!

nu ben ik vorige week voor de 5e en hoop ik laatste keer geopereerd en sta al weer te springen om weer te beginnen

nu is mijn vraag: zijn er hier ook andere mensen met de ziekte van crohn of mensen die er ervaring mee hebben,ik sport nl iedere dag en ben me eigen al een paar keer tegengekomen op de sportschool,door tollent van een toestel af te stappen en dat t zwart voor mn ogen werd

nu heb ik een soort van voedingsschema gemaakt voor mezelf maar dit is allemaal maar n beetje uit de lossepols

ik eet nl in de ochtend brinta dan om de 2 uur 2 boterhammen met pindakaas,8 eieren en 2 bakken kwark avondeten(aardappels groente vlees) en verder drink ik karnemelk en water

ik ben 1,82 en weeg nu 81 kilo

heeft er iemand tips over wat ik kan verbeteren of hoe ik met die crohn in combinatie met bodybuilding(weet niet of ik het zo mag noemen) om moet gaan

alvast bedankt gr ramon
                              hoi
                              er is bij de drogidterij/apotheek een voedingssupplement te verkrijgen, dit heet fantomalt.
                              dit krijgen ook inderen/mensen die extra energie/eiwit/koolhydraten nodig hebben.
                              dit geeft geen problemen met cron

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X