Voorstellen Dick

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen Dick

Hallo,

Ik zou me naar een tijdje mee lezen maar eens voorstellen

Ik ben Dick 22jr ongeveer 1.97m en per 1 februari was ik 93.3kg met 15% vet (huidplooimeter), dit wil ik per 1 maart weer opmeten om de vooruitgang bij te kunnen houden

Ben sinds eind november weer aan het trainen, daarvoor een 5 maanden niet gesport en heel slecht gegeten ( soms maar 1 of 2x per dag een broodje ). Dit door een onterecht ontslag en veel stress. Daar voor ben ik wel bijna een jaar heel fanatiek geweest met 4x per week trainen en een voedingsschema dit werkte want zat zo op de 99.8kg met 14% vet en begon toen met 92kg en 22%vet.

Afgelopen november voordat ik begon woog ik 86.5kg met 18% vet en ben al aardig tevreden met mijn resultaten tot nu toe!

Doelstelling: deze zomer voor het eerst in mijn leven een fatsoenlijke sixpack, denk dat mijn vet percentage rond de 9 a 10% moet komen daarvoor? en zou het mooi vinden als ik nog wel tussen de 95kg en 100kg zou wegen.

Voeding :

Ontbijt: 70gr brinta, 2scoops whey perfection B&F in 400ml magere melk
    1uur later: 2 volkoren broodjes met kipfilet
    Pre-workout: NO-xplode 2.0 2 scoops op 300ml water
    Trainen
    1 banaan direct na het sporten
    20min later 250ml magere melk OF water met 2 scoops Whey perfection
    tijdens het drinken van de shake warm ik vaak een bord pasta met kip en stukjes paprika op of rijst met kip en paprika, mocht warm eten niet mogelijk zijn dan eet ik minimaal 4 sneden volkoren brood met kipfilet.

2uur later: 2 sneden volkoren brood met kipfilet + whey perfection

2 uur daarna avondeten ( gewoon met de familie mee eten )

rond 8 uur nog een Whey shake met een stuk fruit
    en voor het slapen gaan 350gr/400gr magere kwark met een scheutje rosivice.

Op dit moment neem ik ook voor het ontbijt en direct na het trainen 1scoop Cellmass in 250ml water. Dit doe ik nu de 3e week en wil ik 6 tot 8 week vol houden.

Trainen doe ik ma t/m vrijdag

maandag: Borst biceps en als warming up 35min hardlopen
    dinsdag: 35min hardlopen Benen en 15 min uitfietsen
    woensdag: Rug en 35 min hardlopen
    Donderdag: 60min Hardlopen + 5 oefeningen buik
    Vrijdag: 35min lopen gevolgd door Schouders, triceps

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Wat denken jullie er van als ik BSN syntha-6 zou bestellen en die zou nemen voor het slapen gaan? heb gelezen dat deze shake goeie eiwitten (langere afgifte) bevat voor de nachtrust. En ik wil ook weer BCAA's gaan nemen, mochten jullie dit niet adviseren of juist wel (welke dan? Het liefst pillen want dat werk ik makkelijker weg ) hoor ik dit ook graag!

Originally posted by Dickol View Post
    Hallo,

Ik zou me naar een tijdje mee lezen maar eens voorstellen

Ik ben Dick 22jr ongeveer 1.97m en per 1 februari was ik 93.3kg met 15% vet (huidplooimeter), dit wil ik per 1 maart weer opmeten om de vooruitgang bij te kunnen houden

Ben sinds eind november weer aan het trainen, daarvoor een 5 maanden niet gesport en heel slecht gegeten ( soms maar 1 of 2x per dag een broodje ). Dit door een onterecht ontslag en veel stress. Daar voor ben ik wel bijna een jaar heel fanatiek geweest met 4x per week trainen en een voedingsschema dit werkte want zat zo op de 99.8kg met 14% vet en begon toen met 92kg en 22%vet.

Afgelopen november voordat ik begon woog ik 86.5kg met 18% vet en ben al aardig tevreden met mijn resultaten tot nu toe!

Doelstelling: deze zomer voor het eerst in mijn leven een fatsoenlijke sixpack, denk dat mijn vet percentage rond de 9 a 10% moet komen daarvoor? en zou het mooi vinden als ik nog wel tussen de 95kg en 100kg zou wegen.

Voeding :

Ontbijt: 70gr brinta, 2scoops whey perfection B&F in 400ml magere melk
    1uur later: 2 volkoren broodjes met kipfilet
    Pre-workout: NO-xplode 2.0 2 scoops op 300ml water
    Trainen
    1 banaan direct na het sporten
    20min later 250ml magere melk OF water met 2 scoops Whey perfection
    tijdens het drinken van de shake warm ik vaak een bord pasta met kip en stukjes paprika op of rijst met kip en paprika, mocht warm eten niet mogelijk zijn dan eet ik minimaal 4 sneden volkoren brood met kipfilet.

2uur later: 2 sneden volkoren brood met kipfilet + whey perfection

2 uur daarna avondeten ( gewoon met de familie mee eten )

rond 8 uur nog een Whey shake met een stuk fruit
    en voor het slapen gaan 350gr/400gr magere kwark met een scheutje rosivice.

Op dit moment neem ik ook voor het ontbijt en direct na het trainen 1scoop Cellmass in 250ml water. Dit doe ik nu de 3e week en wil ik 6 tot 8 week vol houden.

Trainen doe ik ma t/m vrijdag

maandag: Borst biceps en als warming up 35min hardlopen
    dinsdag: 35min hardlopen Benen en 15 min uitfietsen
    woensdag: Rug en 35 min hardlopen
    Donderdag: 60min Hardlopen + 5 oefeningen buik
    Vrijdag: 35min lopen gevolgd door Schouders, triceps

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Wat denken jullie er van als ik BSN syntha-6 zou bestellen en die zou nemen voor het slapen gaan? heb gelezen dat deze shake goeie eiwitten (langere afgifte) bevat voor de nachtrust. En ik wil ook weer BCAA's gaan nemen, mochten jullie dit niet adviseren of juist wel (welke dan? Het liefst pillen want dat werk ik makkelijker weg ) hoor ik dit ook graag!
    welke oefeningen doe je? De kwark is goed genoeg voor het slapen en deze moet je zeker niet vervangen door een supplement. Voeding > supplement.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Borst: bench press, incline bench press, dumbel press, incline dumbel press
      biceps: W-stang staande curls breed, dumbelcurls, rechte stang 21en

benen: squat (smith machine op dit moment nog), legpress, leg extension, calf raise, en nog een voor de achterkant benen een apparaat kan zo even niet op de naam komen :S

Rug, pull ups breed, neck pull down, close grip cable row, close grip row apparaat, deadlifts

schouders: millitary press back (smith machine), dumbel press, front raise, side raise, Rear bench lateral raises

Triceps: Dippen, smal bankdrukken, cable pushdowns

Herhalingen verschillen, bankdrukken bijvoorbeeld 5x5 en de rest van de borst oefeningen 4 sets 8-10 herhalingen. Squat ook 5x5 en de rest van de oefeningen 4 sets 8-10 reps. Millitarypress ook 5x5 en de rest van de schouder oefeningen 4sets 8-10reps.

Rug begin ik met pull ups zonder ondersteuning 2 sets en 2 sets met ondersteuning. Dippen doe ik altijd 4 sets met eigen lichaamsgewicht zo veel mogelijk herhalingen.

Hoop dat dit zo een beetje duidelijk is, mochten jullie op of aanmerkingen hebben hoor ik het graag. Zit namelijk op dit forum om te leren!

Mijn doelstelling is spiermassa winnen, maar wil eerst (lees ondertussen) richting de 9 a 10% lichaamsvet komen zodat de spieren ook goed zichtbaar zijn, dan kan ik aankomende winter goed gaan bulken dacht ik!

Comment

de squat los gaan doen, werkt veel beter

die millatary press ook los gaan doen en dan voor je langs.
        los werkt beter en train je je core ook nog mee.
        en voorlangs is minder blesure gevoelig omdat je schouder niet in een lastige positie wordt gedrukt

verder is cardio GEEN warming up. beginnen met kracht en daarna kun je nog cardio gaan doen. voor elke oefening 1-2 warm-up setjes doen is voldoende

5 oefeningen voor je buik lijken mij ook wat te veel

Comment

Bedankt marcel!

Wat is het voordeel van cardio na de krachttraining ipv er voor?

Bij ons in de sportschool is nog geen fatsoenlijk bankje dat ik de millitary press los kan doen, deed dit in de vorige sportschool ook en vond dat wel erg prettig! Alleen dit scheelt al snel 30 euro per maand.. Squat zal ik los gaan proberen die mogelijkheid is er wel!

Bedankt voor je tips.!

Comment

Originally posted by Dickol View Post
            Bedankt marcel!

Wat is het voordeel van cardio na de krachttraining ipv er voor?

Bij ons in de sportschool is nog geen fatsoenlijk bankje dat ik de millitary press los kan doen, deed dit in de vorige sportschool ook en vond dat wel erg prettig! Alleen dit scheelt al snel 30 euro per maand.. Squat zal ik los gaan proberen die mogelijkheid is er wel!

Bedankt voor je tips.!
            standing mil press doen
            doe ik ook altijd
            There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

voordeel van cardio na krachttraining is dat je alle energie nog hebt voor je krachttraining en daarna het kan afsluiten met cardio

en je kan de millatary press ook gewoon staand doen. persoonlijk vind ik dat veel beter werken

Comment

Ja staand heb ik hem wel eens geprobeerd, zal jullie tips mee nemen en dit gaan proberen!

Wat zeggen jullie van de voeding? zit ik in de goeie richting?

Comment

zo vandaag weer mijn vetpercentage gemeten en mijn gewicht.

Stats 1 februari: 93.3kg 15% vet @1.96

Stats 1 maart: 94kg 12% vet

Ik ben er dik tevreden mee, als dit patroon doorgezet kan worden dan ga ik hard richting mijn doel (95kg 10%). En daarna stel ik mezelf weer een nieuw doel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X