even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• even voorstellen

Hallo,

Ik ben Marc, 30 jaar oud en sport al heel mijn leven actief. Doordat ik sinds een half jaar herstellende ben van een hormoontekort (testosteron) ben ik meer krachttraining gaan doen en minder duursport. Omdat ik alleen train en geen trainingspartner/spotter heb, heb ik tot nu toe gekozen voor het intensief trainen op apparaten en cardio te doen met losse dumbeltjes (300/ spartacus) training. Ik heb enorm veel kracht herwonnen en vel me nu een stuk beter. Ik ben 1,83m en weeg 77KG (drooggewicht 73KG)

Waar ik nu tegen aanloop is dat ik op elk apparaat op max gewicht zit (technogym) en dat er niets meer te verbeteren valt, doe 16 apparaten achter elkaar in circuit zonder rust tussendoor (einde van het circuit 1 minuut)en doe dan 4 sets van 12 reps en dit heeft naar mijn mening niets meer met krachttraining te maken maar is gewoon cardio geworden.

trainingsschema:
    ma/di/do/vr ochtend alle technogym apparaten in circuit
    wo/za ochtend 300 test/spartacus training (meer reps en sets maar lager gewicht)
    ma/di/do/vr avond 45 min intensief hardlopen, fietsen, roeien of crosstrainer
    wo/za avond aikido en shinkendo training
    zo rust

Nog meer sets/reps of minder rust slaat naar mijn mening nergens op dus wil me verdiepen in krachttraining met losse gewichten om zo verder te kunnen groeien wat vind mezelf te klein van postuur. Mijn doel is om 8 KG spiermassa bij te krijgen zonder al te vel extra vet ivm andere sporten.

Verder denk ik dat ik redelijk klein blijf terwijl ik tot nu toe in kracht enorm toeneem doordat ik te vaak sport, te weinig eet en te weinig rust.

Ik google veel en kom dan vaak indirect op dit forum uit dus wilde ik graag lid worden want denk hier veel te kunnen leren over voeding en krachttraining.

groet,

Marc

Welkom Marclux.
    keep the focus going!

Comment

Welkom Marc,
      Super om te horen dat je je nu beter voelt met het sporten. Ik heb nog wel wat vragen voor je als je het niet erg vindt om die te beantwoorden.

Is je testosteronniveau nu weer op niveau?

Wat bedoel je met de zin 'dat ik redelijk klein blijf terwijl ik tot nu toe in kracht enorm toeneem'. Wil je vooral massa erbij of is je doel krachtgerelateerd?

Je doet veel cardio terwijl je zelf signaleert dat je niet genoeg eet. Deze dingen houden verband met elkaar, cardio verlagen zal ook een verlaging geven in de hoeveelheid kcal die je nodig hebt. Ik ben benieuwd welke van de twee je wilt gaan aanpassen, of misschien wel beide?

Denk je er al over na om naar een andere gym te gaan, dat proef ik ook een beetje uit je bericht.

Comment

Welkom

Comment

Welkom!!

Comment

Originally posted by Pallas View Post
            Welkom Marc,
            Super om te horen dat je je nu beter voelt met het sporten. Ik heb nog wel wat vragen voor je als je het niet erg vindt om die te beantwoorden.

Tuurlijk graag leer ik wat bij

Is je testosteronniveau nu weer op niveau?

Ja, is stijgende heeft nu een waarde van 19,5 nmol/l dus zit weer aardig in de normale waardes

Wat bedoel je met de zin 'dat ik redelijk klein blijf terwijl ik tot nu toe in kracht enorm toeneem'. Wil je vooral massa erbij of is je doel krachtgerelateerd?

hoofdzakelijk kracht maar vind mezelf te afgetraind, beetje ielig, mag wat meer volume kwa spieren bij (lichte BF% verhoging vind ik geen probleem maar specifiek cyclen tussen cutten en bulken is voor mij geen optie ivm andere sporten en mijn werk

Je doet veel cardio terwijl je zelf signaleert dat je niet genoeg eet. Deze dingen houden verband met elkaar, cardio verlagen zal ook een verlaging geven in de hoeveelheid kcal die je nodig hebt. Ik ben benieuwd welke van de twee je wilt gaan aanpassen, of misschien wel beide?

Ik kan makkelijk meer eten en kom dan ook alleen lichaamsvet aan. Na wat andere post gelezen te hebben wil ik graag 2 weken proberen 50gram KH extra te nuttigen en kijken wat er gebeurd eerdere pogingen resulteerden in meer BF dus denk dat ik te weinig op kracht train door de beperkingen van apparaten of dat ik op het verkeerde moment extra KH at, zat te denken aan het toevogen van een ouderwetse PWO maar vind daar niet echt een eenduidig antwoord op (of het meteen door de spieren opgenomen wordt of dat het herstel verstoord).

Denk je er al over na om naar een andere gym te gaan, dat proef ik ook een beetje uit je bericht.
            Nee, kan in dezelfde gym, ben er terughoudend in geweest doordat ik er weinig verstand van zware krachttraining had en het fijner vind om een partner/spotter te hebben. Daar ben ik nu naar opzoek en dat gaat wel lukken dus in de tussentijd google ik me suf naar wat het trainen met losse zware gewichten me zich meebrengt. Ben zover dat het me handig lijkt om over te gaan op een 4 dagen split boven beneden schema zoals hier op het forum wordt gesteld. Ik denk nu dat ik wel de fase over sla van elke training sets verdelen over alle groepen omdat ik dat al jaren met apparaten gedaan heb, daarbij ken ik de oefeningen ook goed maar heb ik ze vaak met kleine dumbels, kettlebell, zandzakken of medicijnballen gedaan maar niet met grote gewichten. Hoe denk jij hier over?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X