Foute naam of faute naam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Welkom op dit forum,

Een vriendin van mijn moeder heeft ook problemen gehad met de alvleesklier (helaas niet overleefd) dus ik kan me een heel klein beetje inleven in jouw situatie, voor zover dat kan.

Ik lees dat je schrijft over 'een weduwe opsteken'. Bedoel je hier marihuana mee? Zo ja, helpt dat niet bij het versterken van de eetlust? Net als Iron Mind begrijp ik niet zo goed wat je nu wel en niet mag/kan eten.
    De manier om spieren te kweken is, kortweg, door ze te trainen en vervolgens genoeg eiwit te voeden waardoor ze groeien.
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by quibus View Post
      gooi het in het topic twer als je dat niet erg vind, ik vind dit wel interessant en anderen met zelfde probleem wellicht ook.
      Zit momenteel op iPod. Morgen of overmorgen als ik laptop heb zal ik mijn bevindingen zsm hier neertypen. Ik hoop dat je er wat aan zal hebben TS. Ik zit met je in. Komt goed. Enig idee wat je problemen hebben veroorzaakt?of heb ik erover gelezen.

Ik heb oorspronkelijk zelfs een goede spijsvertering. Maar toen ik klein was had ik erg veel last van oorontstekingen en longontstekingen. Kreeg toen heel veel antibiotica. Dat heeft wat met mijn darmen gedaan, spijsverteringsstelsel in het algemeen. Even in het heel kort uitgelegd.
      What matters in life is the courage, you bring to it.

Comment

Originally posted by Gus View Post
        Welkom op dit forum,

De manier om spieren te kweken is, kortweg, door ze te trainen en vervolgens genoeg eiwit te voeden waardoor ze groeien.
        Niet vergeten dat je spieren het eiwit alleen kunnen ( mogen) gebruiken als je genoeg eet. Anders gaat je lichaam de eiwitten als brandstof gebruiken en krijgn je spieren de bouwstenen niet. Kort gezegd. Wou dit even toevoegen, leek me relevant voor de TS, niet om je te verbeteren Gus.
        What matters in life is the courage, you bring to it.

Comment

Maar hier op deze site las ik dingen waarop ik realiseerde dat ik eet als een zieke kip. Ik eet geen brood meer ( Boek De Voedselzandloper gelezen ) maar een pannekoek van Boekweitmeel en Sojamelk. (197 kCal ) Kaas lust ik wel, vleeswaren minder. Daarbij drink ik een kop koffie. Dan ga ik een uur slapen en eet 250cc Havermout van de Melkunie. Als Diner 3 aardappeltjes en wat groente. Het vlees geef ik ongezien aan Bella die heel stil kan eten. Rond 22.15 6 crackertjes met Corgonzolakaas en 4 stukjes Jong Belegen Kaas. Over de hele dag 2 soms 3 flesjes Nutrica Diasip ( 208 kCal per flesje) Eerder leefde ik op 6 Wasa crackers met kaas.

Jouw lichaam zal op dit moment rond de 1650-1800 kcal per dag verbruiken (BMR x 1.1 - 1.2). Op basis van bovenstaande eetpatroon schat ik in dat je ook rond deze 1650-1800 kcal eet.

Totaal 80.91 gr 194.19 gr 57.86 gr
          Energieverhouding 19.58 % 46.99 % 31.50 %
          Totaal calorieën

Consumpties: 1667.70 kcal
          Beweging: 0.00 kcal
          Balans: 1667.70 kcal

Dit is een schatting. Zo ben ik bijvoorbeeld uitgegaan van 6 crackers die 10g per stuk wegen (die grote van wasa). Er bestaan echter ook van die mini pakjes waar er 6 mini crackertjes inzitten. Deze bevatten duidelijk minder kcal. Ook weet ik niet hoeveel kaas jij op een cracker doet (ik ging uit van 50g op 6 crackers) en hoeveel "4 stukjes" kaas is. Bij de een is dit 20g, bij de ander 50 of 75g. Ik ben uitgegaan van 40g dus 10g per stukje. Men zou hier dus wat preciezer in kunnen zijn. Weeg een keertje die crackers af en weeg ook af hoeveel kaas je daarbij eet. Dan heb je voor jezelf een preciezer beeld.
          ---------------------------------

In principe is het zo dat als je gewicht wilt aankomen, dat je meer energie zult moeten nuttigen in de vorm van voeding dan je verbruikt aan energie (stofwisseling). Deze extra energie kan op de langere termijn worden opgeslagen in je lichaam als vetmassa en spiermassa. De andere plekken waar je lichaam energie kan opslaan zijn beperkt in omvang en groeimogelijkheden.

Middels training (die aangepast zal moeten worden op jouw kunnen), zul je ervoor zorgen dat een groot deel van deze extra energie zal worden gebruikt voor de opbouw van spieren (mits de training voor jouw spieren zwaar genoeg was). Train je dus niet (of gebruik je je spieren niet intensief genoeg in het dagelijks leven), dan zal het meeste van deze extra energie omgezet worden naar lichaamsvet.
          ----------------------------

Waar het op neerkomt is dat je iets meer zult mogen eten. Dit hoeft niet heel veel te zijn. Dit kan bijvoorbeeld een schaaltje met 300g halfvolle yoghurt zijn + een extra pannenkoek.

Dit doe je dan bijvoorbeeld 8 weken lang (ICM training, voor zover mogelijk in jouw situatie. Wellicht in overleg met een fysiotherapeut). Qua training binnen je grenzen blijven, maar je mag het jezelf niet te eenvoudig maken. Ga dus een tandje hoger als het kan.
          ----------------------

In hoeverre lust je en kun je de volgende producten eten?
          Eieren, noten, huttenkase, kwark, verse vette vis? Eieren (en dan met name het eigeel) bevatten veel gezonde vetten, vitamines en mineralen. Voor noten geld hetzelfde. kwark bevat relatief gezien veel eiwitten (vooral de magere variant). Verse vette vis is het neusje van de zalm. Deze bevat veel gezonde vetten (vetzuren), vitamines, mineralen EN ook nog eens een flinke portie eiwitten.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik meen dat er tegenwoordig ultrasone technieken bestaan om de stenen eerst te vergruizen alvorens ze te verwijderen met een kleiner risico op complicaties (weet niet of deze behandeling reeds in NL wordt uitgevoerd).
            Wil je zeker geen valse hoop geven hoor maar vraag er (als je deze behandeling nog niet bent ondergaan) eens naar zou ik zeggen .
            Qua voeding valt er denk ik ondanks de gecompliceerde situatie toch een hoop winst te halen, maar daar is Dynobet al mee bezig zie ik

Comment

Dat is een heftig verhaal Getaillleerde. Ik weet wel de "basisweetjes" van goede en gezonde voeding, maar voor een speciale situatie als de jouwe is mijn kennis te beperkt.
              Dynobet stelt je al een paar vragen over dingen die je wel of niet kunt eten. En begrijp ik het correct uit je verhaal dat je liever iedere dag zes kleine maaltijden eet dan drie grote maaltijden?
              Qua lichaamsbeweging: wat kan je wel en wat kan je niet? Kan je dagelijks een wandeling maken? Je schrijft dat al je spieren verdwenen zijn, dus krachttraining is niet mogelijk? Krachttraining helpt om spiermassa aan te maken als je het combineert met de juiste voeding. Dat werkt dan als een vicieuze cirkel: krachttraining helpt om spiermassa aan te maken waardoor je weer meer krachttraining kunt doen. Enzovoorts.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                Welkom, wat een heftig verhaal.

Je komt positief over en dat is gunstig voor jezelf en voor je omgeving.

Ik ben niet geheel thuis in wat je wel en niet mag gezien je situatie, maar wat is je precies "voorgeschreven" en wat mag je wel/niet?

Verder heeft Patricia al vragen gesteld die jezelf en ons kunnen helpen om je situatie/probleem wat beter in kaart te brengen.
                Ik mag niet teveel suiker hebben voor mijn Alvleesklier omdat die door 'slijtage' lees zichzelf opeten verkalkt is. Op MRI en CT Scan foto's herkenbaar als lichte vlekken door de hele Klier heen.

Dat werkt al volgt. Door de Alvleesklier stroomt bloed en dat neemt naar gelang de productie wat weer wordt gestuurd door het nivo in het bloed Insuline op wat wordt gemaakt door de Eilandjes van Langerhans. Is er een ontsteking dan knappen de cellen en gaan de spijsverteringshormonen je bloedbaan in.

Dat kunnen ze meten. En is een ontstekingswaarde. De normale waarde is 38 Lipase en Amylase. Bij ontstekingen zijn die waardes tegen de 400 mmol. Een actieve Pancreatitis kan dus dodelijk zijn.

Door die verstening kan mijn alvleesklier niet genoeg / niet snel genoeg insuline produceren. Soort Ouderdomssuiker. Ik had eerst Nutricia ( naam even kwijt ) maar daar zat te veel suiker in en ging ik flat out.

Met betrekking tot positief zijn. A) ik ben niet bang voor de dood en B) Its over when the Fat lady sings. Niet eerder.
                Last edited by getaillleerde tuinslang; 07-09-2013, 09:24. Reason: Aanvulling

Comment

Originally posted by Gus View Post
                  Welkom op dit forum,

Een vriendin van mijn moeder heeft ook problemen gehad met de alvleesklier (helaas niet overleefd) dus ik kan me een heel klein beetje inleven in jouw situatie, voor zover dat kan.

Ik lees dat je schrijft over 'een weduwe opsteken'. Bedoel je hier marihuana mee? Zo ja, helpt dat niet bij het versterken van de eetlust? Net als Iron Mind begrijp ik niet zo goed wat je nu wel en niet mag/kan eten.
                  Ha Gus, dank voor je reply. Een Weduwe is een Zware Van Nelle. Ik heb medische marihuana gekocht via een recept Huisarts. Ik vind het niks. Ik wil niet het idee hebben op een wit strand te liggen terwijl het de harde vloer is. Dan koop ik liever een ticket en beleef het echt. Ik hecht enorm aan mijn reacties, gevoel, gehoor en intuitie. Mijn vrouw moest mij na een halve joint de trap op duwen naar bed. En daar kreeg ik allerlei flash backs. Ik werd gek dacht ik. Wat een ramp. Nooit meer. Al deed het wel de pijn verminderen, dat moet gezegd worden. Maar voor mij wel ten koste van.

Comment

Originally posted by Twer View Post
                    Zit momenteel op iPod. Morgen of overmorgen als ik laptop heb zal ik mijn bevindingen zsm hier neertypen. Ik hoop dat je er wat aan zal hebben TS. Ik zit met je in. Komt goed. Enig idee wat je problemen hebben veroorzaakt?of heb ik erover gelezen.

Ik heb oorspronkelijk zelfs een goede spijsvertering. Maar toen ik klein was had ik erg veel last van oorontstekingen en longontstekingen. Kreeg toen heel veel antibiotica. Dat heeft wat met mijn darmen gedaan, spijsverteringsstelsel in het algemeen. Even in het heel kort uitgelegd.
                    Begin 90'ger jaren kreeg ik veel last van Blaasontstekingen. Inderdaad, antibiotica kuur. Die ontstekingen werden meer en meer, tot elke maand toe. Ik heb 10 jaar lang ( ik kan een medicijn verstrekkinglijst van de apotheek laten zien ) elke maand een penicillinekuur. Tot een gersse arts een CT scan gehele buikholte wilde hebben. De achterkant van mijn blaas had een uitstulping, Divertikel genaamd. De blaas is een spier en kan in grootte groeien. De blaasbekleding kwam als een fiets binnenband door de spierwand heen en daar bleef urine in achter. Door lichaamseigen bacteriën onstond er dan een ontsteking. Die divertikel is geopereerd, blaas er half uit, in tweeën gesneden, verzwakking er uit gesneden, en alles dicht gemaakt. Nooit meer een Blaasontsteking gehad en ik kon plassen als het paard van sinterklaas. Maar de antibiotica heeft wel verwoestend gewerkt op mijn spijsvertering en de Alvleesklier gesloopt. Er zijn enkele reden die een Pancreatitis kunnen veroorzaken. Alcohol, erfelijk en onbekend. Ik had in de familie ooms en tantes die vaak last hadden, we noemde ze De Maaglijers. Ik mag bepaalde medicijnen absoluut niet hebben. O ja en een paar keer een Acute Pancreatitis dan wordt het Chronisch en daar kom je nooit meer van af.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      Maar hier op deze site las ik dingen waarop ik realiseerde dat ik eet als een zieke kip. Ik eet geen brood meer ( Boek De Voedselzandloper gelezen ) maar een pannekoek van Boekweitmeel en Sojamelk. (197 kCal ) Kaas lust ik wel, vleeswaren minder. Daarbij drink ik een kop koffie. Dan ga ik een uur slapen en eet 250cc Havermout van de Melkunie. Als Diner 3 aardappeltjes en wat groente. Het vlees geef ik ongezien aan Bella die heel stil kan eten. Rond 22.15 6 crackertjes met Corgonzolakaas en 4 stukjes Jong Belegen Kaas. Over de hele dag 2 soms 3 flesjes Nutrica Diasip ( 208 kCal per flesje) Eerder leefde ik op 6 Wasa crackers met kaas.

Jouw lichaam zal op dit moment rond de 1650-1800 kcal per dag verbruiken (BMR x 1.1 - 1.2). Op basis van bovenstaande eetpatroon schat ik in dat je ook rond deze 1650-1800 kcal eet.

Totaal 80.91 gr 194.19 gr 57.86 gr
                      Energieverhouding 19.58 % 46.99 % 31.50 %
                      Totaal calorieën

Consumpties: 1667.70 kcal
                      Beweging: 0.00 kcal
                      Balans: 1667.70 kcal

Dit is een schatting. Zo ben ik bijvoorbeeld uitgegaan van 6 crackers die 10g per stuk wegen (die grote van wasa). Er bestaan echter ook van die mini pakjes waar er 6 mini crackertjes inzitten. Deze bevatten duidelijk minder kcal. Ook weet ik niet hoeveel kaas jij op een cracker doet (ik ging uit van 50g op 6 crackers) en hoeveel "4 stukjes" kaas is. Bij de een is dit 20g, bij de ander 50 of 75g. Ik ben uitgegaan van 40g dus 10g per stukje. Men zou hier dus wat preciezer in kunnen zijn. Weeg een keertje die crackers af en weeg ook af hoeveel kaas je daarbij eet. Dan heb je voor jezelf een preciezer beeld.
                      ---------------------------------

In principe is het zo dat als je gewicht wilt aankomen, dat je meer energie zult moeten nuttigen in de vorm van voeding dan je verbruikt aan energie (stofwisseling). Deze extra energie kan op de langere termijn worden opgeslagen in je lichaam als vetmassa en spiermassa. De andere plekken waar je lichaam energie kan opslaan zijn beperkt in omvang en groeimogelijkheden.

Middels training (die aangepast zal moeten worden op jouw kunnen), zul je ervoor zorgen dat een groot deel van deze extra energie zal worden gebruikt voor de opbouw van spieren (mits de training voor jouw spieren zwaar genoeg was). Train je dus niet (of gebruik je je spieren niet intensief genoeg in het dagelijks leven), dan zal het meeste van deze extra energie omgezet worden naar lichaamsvet.
                      ----------------------------

Waar het op neerkomt is dat je iets meer zult mogen eten. Dit hoeft niet heel veel te zijn. Dit kan bijvoorbeeld een schaaltje met 300g halfvolle yoghurt zijn + een extra pannenkoek.

Dit doe je dan bijvoorbeeld 8 weken lang (ICM training, voor zover mogelijk in jouw situatie. Wellicht in overleg met een fysiotherapeut). Qua training binnen je grenzen blijven, maar je mag het jezelf niet te eenvoudig maken. Ga dus een tandje hoger als het kan.
                      ----------------------

In hoeverre lust je en kun je de volgende producten eten?
                      Eieren, noten, huttenkase, kwark, verse vette vis? Eieren (en dan met name het eigeel) bevatten veel gezonde vetten, vitamines en mineralen. Voor noten geld hetzelfde. kwark bevat relatief gezien veel eiwitten (vooral de magere variant). Verse vette vis is het neusje van de zalm. Deze bevat veel gezonde vetten (vetzuren), vitamines, mineralen EN ook nog eens een flinke portie eiwitten.
                      Dank je, dit moet ik eerst grondig bestuderen. Ik heb me nooit zo bezig gehouden met voeding. Maar ik kom er zeker op terug. De crackers eet ik niet meer. Heb er teveel van gehad. Ik eet nu Boekweitmeel pannenkoeken. Zelf gebakken. 197 kCal en 15 kCal Wester Stroop. Omdat ik hier las ontbijt 400 kCal heb ik er maar gelijk 2 op elkaar genomen. Wat er toen gebeurde noemen jullie geloof ik Dumping.

Dat had ik ook toen ik uit het Ziekenhuis was ontslagen. Ik nam een hapje eten en moest rennen naar de afvalbak in de keuken. Dan spoelde ik mijn mond met water en dwong mijzelf verder te gaan met eten. En weer hup naar de keuken. Van lieverlee hield ik meer binnen en dat kwam ook door de Domperidon. Nu gaat het eten redelijk al zit ik zo vol.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                        Ik meen dat er tegenwoordig ultrasone technieken bestaan om de stenen eerst te vergruizen alvorens ze te verwijderen met een kleiner risico op complicaties (weet niet of deze behandeling reeds in NL wordt uitgevoerd).
                        Wil je zeker geen valse hoop geven hoor maar vraag er (als je deze behandeling nog niet bent ondergaan) eens naar zou ik zeggen .
                        Qua voeding valt er denk ik ondanks de gecompliceerde situatie toch een hoop winst te halen, maar daar is Dynobet al mee bezig zie ik
                        Dank voor je reply Aktito. Je bent goed op de hoogte. Ik heb zo'n ESWL behandeling in juni 2011 gehad in het Erasmus in Rotterdam. 2000 hits in een half uur en dat 3 dagen achter elkaar.

Ze richten de Niersteenvergruizer niet op de nieren maar op de Alvleesklier. Met behulp van Röntgen bepalen ze het snijvlak. Ze zeiden dat het geholpen had. Na controlebezoek 3 weken later zeiden ze doodleuk, hoe komt u daarbij? De steen zit er nog steeds.

Ik had al mijn bedenkingen. Een steen van 9x12 mm in een afvoerkanaal volgens de foto's en MRI / CT Scans. Dan moet die steen poreus zijn en vloeistof doorlaten. Nee hoor meneer het gaat er langs. We gaan proberen hem er uit te trekken (huh ??? ) Dat hebben ze geprobeerd en dat heb ik geweten, ik kwam bij uit de narcose.

Ook de behandelingen zijn tegenstrijdig. Later hebben ze bij vol bewustzijn een 15 cm stent ( hol plastic buisje ) via de mond, keel, maag en Dunne Darm via de Papil van Vater er weer uitgetrokken. Ik heb die stent in een potje hier ergens staan. ook hebben ze geprobeerd die steen via een slang met werkkop er aan te vermorzelen. Niet gelukt.

Ik vermoed Aktito dat die steen te amorf is om te vergruizen. Hij zal zich wel als weefsel gedragen. Discussies daar over met behandelende Medici lopen op niets uit. Of ze zijn niet technisch genoeg of weet ik wat.

Ik ben mij bewust dat alles wat ik schrijf wat heftig overkomt. Maar er is geen woord van aangezet of overdreven. Ik kan alles bewijzen met brieven, foto's en emails. Het feit dat dit een openbaar forum is weerhoud mij van publicatie. Ik woon in een klein stadje. Maar van pc tot pc heb ik die terughoudendheid niet.

Verbetering bij mij ontstond toen ik het probleem zelf, dan wel met hulp van anderen aanpakte. Van een onderzoekster van de Universiteit van Nijmegen wat Mindfullnes en hier over voeding wat de Diëtiste niet kon. Die denk alleen aan afvallen, verder reikt haar kennis niet. In iedergeval die ik inhuurde ondanks mijn opsomming van specifieke dingen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                          Dat is een heftig verhaal Getaillleerde. Ik weet wel de "basisweetjes" van goede en gezonde voeding, maar voor een speciale situatie als de jouwe is mijn kennis te beperkt.
                          Dynobet stelt je al een paar vragen over dingen die je wel of niet kunt eten. En begrijp ik het correct uit je verhaal dat je liever iedere dag zes kleine maaltijden eet dan drie grote maaltijden?
                          Qua lichaamsbeweging: wat kan je wel en wat kan je niet? Kan je dagelijks een wandeling maken? Je schrijft dat al je spieren verdwenen zijn, dus krachttraining is niet mogelijk? Krachttraining helpt om spiermassa aan te maken als je het combineert met de juiste voeding. Dat werkt dan als een vicieuze cirkel: krachttraining helpt om spiermassa aan te maken waardoor je weer meer krachttraining kunt doen. Enzovoorts.
                          Ik eet verdeeld over de dag omdat ik 'grote hoeveelheden ' niet aan kan én de Alvleesklier niet genoeg spijsvertering sappen aanmaakt om het te verteren niet_hier. Ook al slik ik ter ondersteuning Enzympillen Panzytrat. Spijsverterings insuffientie noemen ze dat geloof ik.

Soms als de bus niet kom en er geen taxi rijdt omdat die net naar Schiphol is loop ik vanaf Station een 3 kilometer puur op karakter. De laatste kilometer meer gecontroleert soort van vooruit vallen dan keurig lopen.

Aangezien mijn hart ook een spier is weet ik niet hoe sterk die nog is. Een vuilzak dichtknopen of veters vast maken was een uitdaging. Ik kan wel een stunt uithalen maar schiet er weinig mee op een hartaanval te krijgen op straat. Dat weerhoud mij een beetje van rare dingen doen al ben ik er gek genoeg voor.

Persoonlijk zou ik gebaat zijn met een dodelijke afloop. Maar de consequentie is dat mijn vrouw alleen over blijft zonder eigen inkomsten. Dat wil ik haar niet aandoen. Los daarvan ben ik ook niet zo gerust op de nabije toekomst, al is dit niet de plek voor politiek.

Dus ik heb weinig keus. Hier al een tijdje een beetje rond gekeken hebbend besloot ik de gok te wagen. En ik moet zeggen, hartverwarmend en nuttige informatie. Beter dan ik in de Medische wereld heb gehad.

Volgens mij heb ik iedereen die de moeite heeft genomen mij te antwoorden, een antwoord op de vragen en/of suggesties gegeven. Zo niet dan corrigeer ik dat na mijn slaapje. En dan maak ik studie van de info en giet dat in een soort beleid.

Iedereen bedankt. ook namens mijn vrouw.

Hans.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            Hahahaha jouw naam is geweldig
                            zo geweldig is het niet
                            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Ik ben verhuisd naar Van alles en nog wat. Iedereen die heeft gepost bedankt.

Comment

Originally posted by getaillleerde tuinslang View Post
                                Volgens mij heb ik iedereen die de moeite heeft genomen mij te antwoorden, een antwoord op de vragen en/of suggesties gegeven. Zo niet dan corrigeer ik dat na mijn slaapje. En dan maak ik studie van de info en giet dat in een soort beleid.

Iedereen bedankt. ook namens mijn vrouw.

Hans.
                                Ik ben onder de indruk Hans. Je hebt zeer uitgebreid de moeite genomen om op iedereen te reageren.
                                Dus waar jij naar op zoek bent is voor jou passende voeding, het liefst verdeeld over vele kleine porties per dag. En met de juiste samenstelling. Ik denk dat Dynobet een eerste aanzet heeft gegeven, maar dat het nog verder "ingevuld" moet worden. Dat zal afhankelijk zijn van welke dingen je wel kunt eten en wat niet.

Qua lichaamsbeweging moet je het niet opeens gaan overdrijven. Natuurlijk geldt dat "alle beetjes helpen". Rustig aan doen hetgeen je kunt doen lijkt me dan het beste.

Groeten uit Tokio (vandaar "niet_hier").
                                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Actieve discussies

Collapse

Antalya Escort
                                sikis
                                İstanbul Escort
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                mariobet giriş betist giriş restbet giriş zbahis royalbet
                                otobet
                                deneme bonusu veren siteler bonus veren siteler
                                mobilbahis giriş rokubet giriş
                                deneme bonusu veren siteler bonus veren siteler
                                bonus veren siteler
                                casino siteleri
                                casino siteleri
                                alanya escort gaziantep escort gaziantep escort gaziantep escort mersin escort
                                deneme bonusu veren siteler
                                deneme bonusu veren siteler grandpashabet
                                bahis siteleri
                                deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
                                bonus veren siteler
                                streameast
                                kadıköy escort ümraniye escort
                                crackstreams
                                streameast
                                Working...