Beginner stelt zich voor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner stelt zich voor

Hallo, ik ben Lander, 19 jaar en student momenteel wat voor veel vrije tijd zorgt en ik wil me volledig onderdompelen in de wereld van bodybuilding. Ik ben zo'n 1m85 en weeg zo'n 75kg, een gespierde stylo zeg maar.

Ik weet volledig niets van eten/toestellen/schema's/etc. Hier ga ik nog veel mogen over opzoeken (alle tips welkom)!
    Ik ben nog maar 3 dagen bezig en ben begonnen zonder ook maar iets op te zoeken of me te informeren wat waarschijnlijk heel verkeerd is, ik doe maar wat.
    Ik ben 7/7 beschikbaar om te trainen wat toch goed is dat ik actief ermee kan bezig zijn.

Nu heb ik misschien al wat extreme beginners vragen waar iemand me mee kan helpen?
    - opwarming: ik loop 10 minuten, is dit goed? Wat is beter?
    - is het beter om veel reps te doen met lichter gewicht of weinig reps met zwaarder gewicht?
    - is 7 dagen trainen mogelijk? (4dagen intensief, 3 dagen rustig)

Hopelijk kan ik hier en daar wat tips oppikken, in de fitness zelf is hulp niet echt te vinden (de body builders zijn nogal neerkijkend naar beginners toe, jammer trouwens) en de begrippen op deze site zijn allemaal nieuw voor mij.

Alvast bedankt! Heb er zin in!
    "What you are speaks so loud that I can't even hear what you're saying."

Hey welkom! Ik ben bang dat je zo een storm 'lees de sticky's! !' comments gaat krijgen....
    Waar ze dan wel weer gelijk in hebben, dus lees de sticky's door. Hier staat alle basis info in over voeding, training etc helpt je al een heel eind.

Maar tof dat je door studie zoveel tijd ervoor hebt, kun je het gelijk goed doen! (Ik zit zelf in een soortgelijke situatie)

Zou btw zelf wel minstens 1 rustdag inplannen in de week voor herstel. Oh en bij god vul alsjeblieft eerst het excelsheet (staat bij Voeding sticky) in voor je vragen stelt over je voeding! Anders worden ze helemaal gek

Kidding, je krijgt goede tips hier. Veel succes!