Voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben Bart, 1.94 lang, 75 kilo, 17 jaar oud. Ik fitness nu zo'n 6 weken en ik heb veel tijd en motivatie om is wat met mijn lichaam te gaan doen. Zoals je misschien wel aan mn stats ziet ben ik een vrij mager jochie.

Ik fitness nu zo'n 3 a 4 keer in de week en hoop hier op deze site wat extra informatie te vinden over de do's en don'ts van het fitnessen, en voornamelijk van de voeding.

Bart

P.S. alvast 2 kleine vraagjes, hoeveel herhalingen is het gunstigste om spieren te kweken?
    En, hoeveel gram eiwitten is ongeveer benodigd per dag in mijn situatie? Ik krijg nu ongeveer 70 gram p.d. binnen.

Hoi Bart, welkom.

Qua gram eiwitten neem ik altijd als vuistregel: vetvrije massa x 2.5gr tot 3gr = benodigd aantal gram eiwit. Een gunstig aantal herhalingen is er niet. Afwisselen werkt het beste
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

welkom op het forum,
      70 gram eiwit per dag is veel te weinig, de meeste hier op het forum gaan uit van 2 tot 2,5 keer je lichaamsgewicht.
      lees goed de stickies door, hier kun je veel informatie uithalen.

succes,
      -Bench 8x45
      -squat 8x65
      -Deadlift 6x97,5

Comment

Welkom Bart! Succes met je doelen

Om je vragen te beantwoorden: Om spieren te kweken zou ik persoonlijk setjes van 6-10 aanhouden. Het aantal eiwitten dat je per dag nodig hebt kun je berekenen met 2 / 2.5 x gram per kilo vet vrije massa. (Stel je bent 75 kilo, je hebt een vp van 15% --> 75 x 0.85 = 63.75 x 2 = 128 gr eiwitten

Pas op dat je niet te veel eiwitten eet, dat wordt verwerkt in vet!
        Ik raad je aan om gewoon alle stickies door te lezen!
        Last edited by Gyzz; 07-11-2013, 14:50.
        One Love, One Game, One Desire.
        BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Bedankt heren! Ik ga d'r mee aan de slag .

Comment

Welkom bart,

Wat geert zegt is niet helemaal waar, dit heb ik even gekopieerd van een ander forum:

Als je teveel eiwitten inneemt gaat het lichaam eerst kijken of je vetten en koolhydraten voldoende energie leveren aan je lichaam. Als dit het geval is dan wordt het teveel opgeslagen als vet.

Succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X