Mijn naam is Saskia, 23 jaar oud en ik ga gemiddeld 4x per week naar de sportschool, om de dag. Ik ben 1.83m lang, in april begonnen met de sportschool, 3x per week 45 minuten cardio en 15 minuten krachttraining (don't ask, kwestie van onkunde) en van 86 kg toen naar 74 kg nu gegaan. Een paar maanden geleden heb ik cardio en kracht omgedraaid en ben ik steeds langer krachttraining gaan doen en steeds korter cardio. Sinds een paar weken doe ik een uur krachttraining en 15/20 minuten interval cardio, de ene keer lopen/sprinten, de andere keer fietsen en de volgende keer de crosstrainer.
Echter sta ik nu een beetje stil, zowel qua gewicht als qua uiterlijk, dus overleg met m'n trainer gehad en die gaf aan dat ik waarschijnlijk veel te weinig koolhydraten eet. Mijn training bevat, verspreid over de week, de volgende aspecten:
Achterstevoren lat pull downs, standing lat pull downs, bench presses, squats met de stang, lunges met dumbells, situps, crunches, leg adduction en abduction, biceps met dumbells, de cable machine voor m'n triceps en schuine buikspieren, captain's chair, reversed crunches.
Mijn eten zag er tot dit weekend als volgt uit (ik werk overigens fulltime).
Op niet-trainingsdagen (werk van 8 tot half 5/half 9 tot 5):
Ontbijt +- 10 uur: Een/twee eieren, een banaan, twee plakken kalkoenfilet
Lunch +- 1 uur: 500 gram kwark met drie mandarijnen, twee plakken kalkoenfilet
Tussendoor +- half 4: Sla met een/twee eieren, komkommer, vier plakken kalkoenfilet
Avondeten +- half 7: Verschillend per keer, bijvoorbeeld 200 gram kipfilet met 200 gram wokgroente, 200 gram noodles en teriyaki saus
Tussendoor: Nog 250 gram kwark met een mandarijn of nog een salade (met sla, augurk, tomaat, sla-olie)
Op trainingsdagen (werk van half 12 tot 8):
Ontbijt +- 8 uur: Een banaan
*trainen*
Tussendoor +- 11 uur: Twee eieren, 250 gram kwark met een mandarijn
Lunch +- 13 uur: 500 gram kwark met drie mandarijnen, twee plakken kalkoenfilet
Tussendoor +- half 4: Sla met een/twee eieren, komkommer, vier plakken kalkoenfilet
Avondeten +- half 7: Verschillend per keer, bijvoorbeeld 200 gram kipfilet met 200 gram wokgroente, 200 gram noodles en teriyaki saus
Tussendoor: Nog 250 gram kwark met een mandarijn of nog een salade (met sla, augurk, tomaat, sla-olie)
Dit wil ik nu gaan aanpassen, alleen weet ik nog niet zo goed hoe. Op advies van m'n trainer whey poeder aangeschaft, quinoa om te verdelen over dag en wil ik gaan ontbijten met havermout. Ik weet alleen nog niet helemaal hoe ik dat moet indelen, maar practice makes perfect, denk ik.
Anyway, is weer een veel te lang verhaal geworden, aangenaam!
Echter sta ik nu een beetje stil, zowel qua gewicht als qua uiterlijk, dus overleg met m'n trainer gehad en die gaf aan dat ik waarschijnlijk veel te weinig koolhydraten eet. Mijn training bevat, verspreid over de week, de volgende aspecten:
Achterstevoren lat pull downs, standing lat pull downs, bench presses, squats met de stang, lunges met dumbells, situps, crunches, leg adduction en abduction, biceps met dumbells, de cable machine voor m'n triceps en schuine buikspieren, captain's chair, reversed crunches.
Mijn eten zag er tot dit weekend als volgt uit (ik werk overigens fulltime).
Op niet-trainingsdagen (werk van 8 tot half 5/half 9 tot 5):
Ontbijt +- 10 uur: Een/twee eieren, een banaan, twee plakken kalkoenfilet
Lunch +- 1 uur: 500 gram kwark met drie mandarijnen, twee plakken kalkoenfilet
Op trainingsdagen (werk van half 12 tot 8):
Ontbijt +- 8 uur: Een banaan
*trainen*
Tussendoor +- 11 uur: Twee eieren, 250 gram kwark met een mandarijn
Lunch +- 13 uur: 500 gram kwark met drie mandarijnen, twee plakken kalkoenfilet
Dit wil ik nu gaan aanpassen, alleen weet ik nog niet zo goed hoe. Op advies van m'n trainer whey poeder aangeschaft, quinoa om te verdelen over dag en wil ik gaan ontbijten met havermout. Ik weet alleen nog niet helemaal hoe ik dat moet indelen, maar practice makes perfect, denk ik.
Anyway, is weer een veel te lang verhaal geworden, aangenaam!
Comment