Even voorstellen!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Even voorstellen!

    Hallo mensen!

    Ik ben Niels, 2e jaars hbo student, 18 (bijna 19) en sinds een halfjaar wat serieuzer bezig met fitness. Dat is de afgelopen tijd wat beter geworden (letten op voeding, eiwitten binnenkrijgen etc.)

    Ga nu 4x in de week naar de gym.

    Begon met een hoog vet%, volgens een weegschaal die het vetpercentage e.d. ook meet was dat een tijdje terug 16,5. Dat was voorheen dus nog een stuk hoger, zal nu net wat lager dan 16,5 zijn. 1.86 lang en weeg een uh, ca. 77kg 'sochtends?
    Mijn doel was eerst afvallen, maar hoe meer je je inleest, hoe ziekere physiques je voorbij ziet komen en je doelen wat bijstelt

    Heb de afgelopen maanden dus rustig aan gecut, maar nog nowhere near een sixpack. Heb ondertussen nog wat newbie-spiergains gepakt, maar dat vond ik niet voldoende. Heb het gevoel dat als ik zo doorga, ik toch alleen maar skinnyfat wordt. Heb daarom nu besloten t/m april te gaan leanbulken en ook begin ik met creatine (letterlijk sinds vandaag). Vanaf mei zal ik dan weer hard cutten voor de zomer en wss doorgaan t/m augustus, daarna de winter weer spiermassa bouwen.

    Vragen/opmerkingen? roept u maar
    Become the best version of yourself - Elliot Hulse

  • #2
    Welkom! Verstandig dat je nu gaat bulken, die abs komen vanzelf. Eerst een goede massa pakken want 1.86 bij 77kg en 16,5% is niet veel.
    The expert in anything was once a beginner..

    Comment


    • #3
      weer zo'n strand trainer
      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

      Comment


      • #4
        Originally posted by brillant View Post
        weer zo'n strand trainer

        Welkom Niels!

        Brillant:90 % van de sporters doet het toch zo?
        Het is anders als ts aangeeft alleen borst,buik en armen te trainen....dan is het een beachboy-wanne-be.
        DIVIDE ET IMPERA

        Comment


        • #5
          Originally posted by rainman View Post
          Welkom Niels!

          Brillant:90 % van de sporters doet het toch zo?
          Het is anders als ts aangeeft alleen borst,buik en armen te trainen....dan is het een beachboy-wanne-be.
          idd en ze alles maar voorkauwen ...wordt er zo moe van
          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

          Comment


          • #6
            Jammer dat je me meteen in een categorie plaatst Brillant.
            Ik ben sinds m'n 10e ongeveer stevig/dik geweest, daarom zijn abs mijn streven.
            Fitness doe ik voor mezelf, niet voor anderen. Daarnaast train ik niet alleen de spieren voor de show, ik vind het leuk om te doen en wil alles stabiel en in proportie houden. Maar uiteindelijk draait bodybuilden om je fysiek toch? Mijn streven is om een men's physique look op te bouwen.

            Ik heb mezelf uren en uren in het onderwerp verdiept, wanneer ik iets interessant vind doe ik dat, je hoeft me dus niet alles voor te kauwen. Tuurlijk zal een groot deel van jullie meer/betere kennis over het onderwerp hebben, wat dan ook precies de reden is dat ik me hier heb aangemeld. Uiteindelijk ben ik nog maar een beginner natuurlijk, maar wel een die ervoor wil werken

            Ik hoop hier veel kennis op te doen en mijn sport/hobby te delen met anderen met dezelfde interesse!
            Become the best version of yourself - Elliot Hulse

            Comment


            • #7
              Originally posted by niels123 View Post
              Jammer dat je me meteen in een categorie plaatst Brillant.
              Ik ben sinds m'n 10e ongeveer stevig/dik geweest, daarom zijn abs mijn streven.
              Fitness doe ik voor mezelf, niet voor anderen. Daarnaast train ik niet alleen de spieren voor de show, ik vind het leuk om te doen en wil alles stabiel en in proportie houden. Maar uiteindelijk draait bodybuilden om je fysiek toch? Mijn streven is om een men's physique look op te bouwen.

              Ik heb mezelf uren en uren in het onderwerp verdiept, wanneer ik iets interessant vind doe ik dat, je hoeft me dus niet alles voor te kauwen. Tuurlijk zal een groot deel van jullie meer/betere kennis over het onderwerp hebben, wat dan ook precies de reden is dat ik me hier heb aangemeld. Uiteindelijk ben ik nog maar een beginner natuurlijk, maar wel een die ervoor wil werken

              Ik hoop hier veel kennis op te doen en mijn sport/hobby te delen met anderen met dezelfde interesse!
              Mooi gezegd Niels!

              Je doet het inderdaad voor jezelf en als jij wat droger wilt staan in de zomer,is dat je eigen keuze.
              Daarom zei ik dat we dat bijna allemaal hier zo doen(op brillant na waarschijnlijk ).

              Ik hoop van harte dat je je doelstelling(en) zal halen,maar met discipline,wilskracht en kennis zal dat zeker lukken!Geen twijfel mogelijk!

              Plaats anders je voedings-en trainingsschema's eens ter beoordeling :misschien valt daar nog wat te verbeteren

              Succes!
              Last edited by rain; 02-02-2014, 22:25.
              DIVIDE ET IMPERA

              Comment


              • #8
                Goeie reactie!
                Met 77kg voor 1.86m is (lean)bulken alleszins een goeie beslissing.
                "Abs on a skinny guy are like big boobs on a fat girl."

                Welkom & veel succes

                Comment


                • #9
                  Voor de geïnteresseerden: Ik heb een split van 2 dagen, in de ideale situatie doe ik deze dagen 2x in de week. Soms lukt dat echter niet door school/andere zaken.

                  Dag 1: Borst, schouders en triceps
                  barbell bench
                  incline dumbell bench
                  decline barbell bench
                  cable flyes

                  dumbell shoulder press
                  front raises
                  en uh.. naam vergeten, maar iig laag een stang en die omhoogtrekken voor je schouders/traps

                  (Tricep) dips
                  Tricep pulldowns?
                  Tricep kickbacks

                  Vaak nog even 1-2 ab oefeningen


                  Dag 2:

                  -apparaat waarbij je beide armen los van elkaar gebruikt, soort pulldown.
                  - close grip BB row
                  - lat pulldown (naar borst)
                  - deadlifts

                  - squats
                  - lunges met DB
                  - leg curls
                  - leg extensions (curls en extensions superset ik nog wel eens)
                  - calf raises

                  - normale curl (kabel met stang of DB)
                  - hammer curl
                  - curl waarbij je de DB richting de schouder brengt
                  Become the best version of yourself - Elliot Hulse

                  Comment


                  • #10
                    Thanks voor de support mannen!

                    Die quote kende ik ja

                    Eetschema voor de leanbulk moet ik nog even in elkaar zetten. Ga morgen weer even lekker aankloten in Myfitnesspal!

                    BF% maakt me vrij weinig uit, gaat me er meer om of ik tevreden ben en me goed voel! Denk dat ik uiteindelijk rond de 10-12% wil zitten, maar eerst eventjes lean bulken, of dat BF me uiteindelijk bevalt zie ik dan wel weer.

                    Daar komt mijn quote van de dag (van dom mazetti):

                    The day you started lifting is the day you became forever small, because you will never be as big as you wanna be
                    Become the best version of yourself - Elliot Hulse

                    Comment


                    • #11
                      Persoonlijk zou ik nooit de spiergroepen splitten in 2 dagen,ook al train je 4 x per week.
                      Borst/schouders/triceps is nog wel te doen,(al vind ik hey helemaal niks om schouders na borst te trainen omdat ze dan al aardig vol zitten),maar2 grote spiergroepen als rug en benen trainen en biceps erbij ,is ''to much".

                      Waarom dan geen full body 3 per week of ub/lb schema 4x per week?
                      Je kan ook kiezen voor :1e dag ub..2 e dag lb en als je dan maar 3 x kan die week ,de 3e dag fullbody .
                      Kan je wel 4 x ,dan doe je weer 3e dag ub en 4e dag lb.
                      Last edited by rain; 02-02-2014, 22:36.
                      DIVIDE ET IMPERA

                      Comment


                      • #12
                        Jep, ik wou dag 2 sowieso al wijzigen. Deadlifts + squats op 1 dag is afzien en sws niet optimaal lijkt me. Zat al te peinzen over nieuwe opties, bedankt voor je input kerel. Ik heb weer even denkvoer.

                        Alleen wil ik wel 3-4 oefeningen per spiergroep pakken (borst, rug en benen dus sws 4, schouders misschien ook, biceps en triceps kan wel naar 3). Maar is een upper body day dan niet ook teveel? Rug + borst + schouders + biceps + triceps en dan misschien zelfs nog abs?

                        Full body wel gedaan, maar voor mezelf voelt het dan niet alsof ik mijn spieren genoeg uitgeput heb per spiergroep...
                        Become the best version of yourself - Elliot Hulse

                        Comment


                        • #13
                          Bij ub/lb pak je vooral compoundoefeningen en maar een paar oefeningen per spiergroep.
                          Doordat je ze 2x per week belast,groeien ze harder.
                          Maar je moet een schema ook leuk vinden ,anders hou je het niet vol.

                          Zelf train ik (mede door een rugblessure)ook een standaard splitschema,maar wel zo ingedeeld dat ik goed uitkom met rustdagen.
                          Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei,maar je moet wel een voldaan gevoel hebben na een training.
                          Dat had ik ook niet bij fullbody ,maar dat zit vooral tussen je oren.

                          http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/37601-veel-gevraagd-4-dagen-schema.html


                          http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html

                          Dit zijn uitgebalanceerde 4daagse schema's,maar mocht je een keer maar 3 x kunnen die week,is dat geen probleem.
                          DIVIDE ET IMPERA

                          Comment


                          • #14
                            Thanks bro, ik heb weer wat leesvoer zo!

                            Tsja, spierpijn is indd geen idicatie, maar wat je zegt, ik heb niet echt het idee dat ik mijn spieren dan gedeplete heb zoals ik zou willen. Na een FBW ben ik wel kapot qua energieverbruik, maar niet qua hypertrophy.
                            Become the best version of yourself - Elliot Hulse

                            Comment


                            • #15
                              Hallo Niels
                              Welkom, zie dat je je goed verdiept. Fijn om te lezen. Als je niet leeg genoeg bent met fullbody, denk ik dat je dit met ub/lb wel bent. Ik doe soms wel eens LB en UB achter elkaar wanneer ik ruim in mijn tijd zit maar dan moet je idd de gewichten wel wat aanpassen soms haha.
                              Succes met het maken van een voedingschema!

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X