Even voorstellen.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Even voorstellen.

    Hallo allemaal,

    Ik wil mijzelf graag even voorstellen aan jullie allemaal.
    Ik ben 24 jaar en wil graag wat kilo's afvallen en wat spieren opbouwen.

    Sinds vorig jaar januari ben ik lid bij basic fit, hier sport ik gemiddeld genomen 3 keer in de week. daarnaast ben ik actief bij de volleybal. Ik heb 1 keer in de week training van 1,5uur en om de week 2 keer in de week training van 1,5uur. Daarnaast heb ik bijna elke zaterdag een wedstrijd.

    In het afgelopen jaar heb ik een paar goede periode's gehad waar in het mij lukte om af te vallen. deze periode's werden dan weer te niet gedaan door dat ik de motivatie kwijt raakte.

    Nu mijn zus in juni gaat trouwen heb ik een doel voor ogen. Ik wil graag voor die tijd 6 tot 8 kilo kwijt raken en daarna nogmaals 4 tot 6 kilo (totaal dus 10 tot 12 kilo afvallen). Momenteel weeg ik 79 kg en ben 1.68 lang. Ik wil nu met een goed sportschema en voedingsschema dit doel behalen. Ik heb al veel gelezen maar zie net als meerdere mensen hier door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij adviseren en helpen met een goed onderbouwd schema zowel voor voeding als training.

    Hoe zien mijn trainingen er nu uit:
    Ik werk elke maandag t/m donderdag tot 17:30/18:00u. Op dinsdag (en om de week op donderdag) heb ik volleybal training van 1,5u. Op zaterdag heb ik vaak een volleybalwedstrijd. Mijn fitness bij Basic fit plan ik naast deze tijden.
    Vaak sport ik op maandag- en woensdagavond bij Basic fit. Wanneer ik op donderdag geen training heb, om de week dus, vervalt de maandag of woensdag avond en vervang ik een van deze avonden voor de donderdagavond. Op vrijdag ochtend volg ik vaak een groepsles, vaak XCORE, soms BRN. Soms sport ik ook op zondag. Dit ligt eraan of ik nog vergaderingen op bijvoorbeeld de woensdag heb, en daardoor op de woensdag niet kan sporten. Dan sport ik ook op zondag ochtend, of wanneer ik vind dat ik een extra training nodig heb. Al met al sport ik dus zo'n 5 keer in de week.

    Bij Basic Fit begin ik altijd met 10/15 min op de crosstrainer of hardlopen. Daarna train ik een van de spiergroepen, hier zit geen vast ritme in. Meestal sport ik ongeveer een uur bij Basic Fit.


    Wat eet ik momenteel:
    Mijn ontbijt bestaat elke dag uit een bakje magere yoghurt met agave siroop en een glas water.
    Om 10 uur eet ik een stuk fruit met water.
    Tussen de middag (ik heb maar 1 keer een half uur pauze op mijn werkdag) eet ik meestal groente met een vleesje (van het avondeten van de dag ervoor) en een half bakje magere kwark met agave siroop en natuurlijk een kopje thee/glas water of hoeveel ik dorst heb.
    'S avonds eet ik wat er thuis gemaakt is (ik woon nog thuis). Dit bestaat eigenlijk altijd uit verse groente's of salade's met een vleesje of vis. Soms pasta, pannenkoeken of iets dergelijks.

    Je ziet hier boven al dat ik geen vast goed onderbouwd schema heb. Voor mijn gevoel eet ik wel gezond, geen aardappels en brood, alleen af en toe eens in het weekend. Natuurlijk snoep ik af en toe wel eens en drink ik in het weekend wel eens een drankje, maar dat moet ook kunnen lijkt me. Overal waar ik lees zie ik dat het wel belangrijk is om een goed schema te hebben. Toch lukt dit mij niet en weet ik niet goed waar ik moet beginnen. Ik heb het idee dat ik best goed op weg ben, maar soms het idee heb dat ik maar wat aan klungel zonder schema's en daardoor geen houvast heb.

    Hopelijk kunnen jullie helpen om mijn eerste doel van juni te halen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Welkom Jessica. In een paar zinnen, maak alles gewoon meetbaar en wees consistent. Vetpercentage verlagen is niet zozeer een kwestie van een perfect plan, meer van aanpassingen maken en consistent zijn.

    Een opzet ziet er dan ongeveer zo uit:

    -Voedingsschema (hoeft niet iedere dag hetzelfde te zijn maar wel een vast aantal kcal en vaste macro's)
    -3 x per week training. Kap met losse spiergroepen, totaal ongeschikt voor je. Ik zou altijd full body gaan in jouw situatie
    -Beetje cardio voor de gezondheid en wat kcals te verbranden. Dit kan ook dmv groepslessen idd.

    Vervolgen maak je dit meetbaar en kijkt hoe het gaat. Dan maak je gaandeweg aanpassingen om alles op de lange termijn goed door te laten lopen. Je doelen zijn realistisch en zouden dus geen probleem moeten zijn. Maar werk dingen uit.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

    Comment

    Sidebar top desktop

    Collapse

    Actieve discussies

    Collapse

    Working...
    X