Even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben Sander, en ik kwam via google op dit forum terecht. Ik heb al een paar topics bekeken en het leek me een leuk forum om me bij aan te sluiten. Even wat facts van mij( ik heb gezien dat dat normaal is om te plaatsen):

14 jaar
    1.82
    70-75 kg

Ik had verder ook nog een vraag:

Ik ben sinds kort een beetje aan het trainen met gewichten, zo'n 3 weken nu. Maar ik vroeg me af of het goed is om weinig herhaling en met wat zwaarder gewicht te trainen. Ik doe nu b.v voor biceps 12 kg per dumbell en 4x 10 reps, ik weet nu niet zeker of die 12 kg al kan aangezien mijn leeftijd, en het feit dat ik nog doorgroei. Zouden jullie mij wat meer hierover kunnen vertellen ? Ook over wat jullie voor bankdrukken, schouderoefeningen enzovoort aanraden.

Bij voorbaat dank

Hoi Sander...Welkom hier!

Ik zou in ieder geval niet te gek doen en al te zwaar gaan. Gewoon een beetje uitproberen welk gewicht lekker gaat.

Ik zou zeggen wachten tot je 16e of zo met echt op max trainen. Maar niet ieder lichaam is hetzelfde natuurlijk.
    Fighting for peace is like fucking for virginity.

Comment

welkom.
      eens met exige...
      train paar jaar relaxed en dan ga je wat harder.
      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Welkom hier Sander, en sets van 4 keer 10 reps zijn prima om mee te trainen voor jou.
        Ik zou idd pas zwaar gaan trainen als je ouder bent dan 16 jaar.
        Veel succes.
        Groet;
        Brear.

Comment

Welkom
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

Welkom.

Zeker niet minder herhalingen met zwaarder gewicht gaan doen hoor!
            Qua gewicht is advies geven niet mogelijk, de ene is nu eenmaal wat sterker dan de ander. Het juiste gewicht is dat waarmee je in ieder geval die 4x10 kunt doen zonder te moeten forceren aan het eind.
            Je kunt alle oefeningen doen die je wilt, het is zelfs goed om er nu al zoveel mogelijk te leren kennen zodat je lichaam went aan de bewegingen en de (nu nog niet te zware) belasting.
            Het is wel heel erg belangrijk om je zéker nu volledig op de juiste uitvoering te concentreren! Vraag een instructeur om alle oefeningen voor te doen en laat hem ook zeker de eerste keren meekijken totdat je zeker bent dat je de techniek volledig onder de knie hebt. Gewicht is dus zwaar ondergeschikt.

Ook kun je jezelf nu al wat gaan verdiepen in voeding, een enorm belangrijk onderdeel van deze sport. Je hoeft je echt nog niet heel strak aan een schema te gaan houden, wel is alle info die je nu al oppikt meegenomen. Vooral ook het nu al leren om vaak en regelmatig te eten kan je over een paar jaar veel profijt geven.

Heel veel succes en vooral plezier en doe voorzichtig!

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Mijn vader heeft 6 jaar getraind en die traint vaak met mij en zegt dan hoe ik een bepaalde oefening moet doen, als mijn vader me niet een paar boeken had laten zien, was ik hier nooit aan begonnen. Wat de voeding betrefd denk ik dat ik niet verkeerd zit, ik heb niet een schema ofzo maar ik eet wel ongeveer op dezelfde tijdstippen en zo'n 5 keer per dag.

Comment

Welkom.

Mooi begin

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Bienvenido

Goed advies heb je al gehad. Nu nog opvolgen

Comment

yo sander, ik ben ook beginnen met traien op mijn 14de, ik ging toen naar de sportschool, met wat schema's van mijn trainer, al bij al trainde ik de eerste 2/3 maanden zeer licht. maar hoewel mijn jonge leeftijd ging de volgende maanden tog al wat zwaarder gaan trainen (maar nog niet voluit natuurlijk) ik ben nooit geblesseerd ofzo geweest en daar ben ik blij om.
                    nu ben ik er 16 en nu voel je daar wel het voordeel van, van zo vroeg te beginnen, zowel in de winst van spiermassa als in de winst van kracht...

welkom hier op het forum en nog veel succes verder

Comment

Welkom Sander en veel plezier gewenst!

grtz

Comment

welkom

Grtz
                        stil growing

Comment

Welkom !
                          We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X