Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Komt er allemaal op neer (voor de niet gelovigen onder ons ) dat er geen/weinig evolutiodruk is op kanker omdat het zich openbaart op latere leeftijd. Dus ook al ben je vatbaar voor kanker (iedereen dus) is de kans groot dat je je al hebt voortgeplant. Vandaar dat kinderkanker ook relatief zeldzaam is.
@ TS
Als je er bang voor bent: niet kuren. Niemand weet de kansen, dus je moet gewoon je eigen inschatting maken. Wij kunnen wel zeggen dat we de kans klein schatten, en als jij het dan doet en je krijgt kanker, krijgen wij de schuld. Dit is nu echt het type beslissing waarover we graag filosoferen, maar waar je zelf weinig van aan moet trekken. We hebben de data gewoon niet, dus het speculeren is leuk en zeer beoeiend, maar blijft slechts gespeculeer.
@ Toph
Evolutiedruk op kanker is laag omdat je het meestal pas relatief laat ontwikkeld. Dat moet je niet verwarren met dat daarom de kans op kanker bij kinderen zo laag ligt, want die oorzaak is gewoon dat het celdeelmechanisme nog een hele hoop safeties heeft, en ook dat kinderkanker vaker dodelijk is (snellere celdeling+ taaiere cellen want hoger in de keten).
Kan m volgen.....vndaar dat de vrouw op een bepaalde leeftijd gaat zeiken over......... das voldoen aan het syteem.
Damned, ingenieus bedacht
en ook dat kinderkanker vaker dodelijk is
was altijd in de veronderstelling dat kinderen beter kunnen of hun kansen op herstel hoger ligt van kanker omdat hun systeem jong en de repear mech. goed werkt zegmaar
@ TS
Als je er bang voor bent: niet kuren. Niemand weet de kansen, dus je moet gewoon je eigen inschatting maken. Wij kunnen wel zeggen dat we de kans klein schatten, en als jij het dan doet en je krijgt kanker, krijgen wij de schuld. Dit is nu echt het type beslissing waarover we graag filosoferen, maar waar je zelf weinig van aan moet trekken. We hebben de data gewoon niet, dus het speculeren is leuk en zeer beoeiend, maar blijft slechts gespeculeer.
Die gasten gebruiken veel en langere tijd maar ik bedoel eigenlijk als je een aantal lichte kuurtjes zou nemen, neemt de kans op kanker dan toe?
Feit is gewoon dat AAS-gebruik risico's met zich meeneemt. Ook al heb jij het over lichte kuurtjes. Je loopt altijd meer risico op gezondheidsproblemen als dat je niet zou kuren. Dat kan iedereen je vertellen.
Als het totaal geen risico's met zich mee zou nemen, zou iedereen op de sportschool aan de AAS zitten.
Heb je je wel goed verdiept in de risico's van AAS-gebruik voordat je ging kuren?
"Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger
Feit is gewoon dat AAS-gebruik risico's met zich meeneemt. Ook al heb jij het over lichte kuurtjes. Je loopt altijd meer risico op gezondheidsproblemen als dat je niet zou kuren. Dat kan iedereen je vertellen.
Als het totaal geen risico's met zich mee zou nemen, zou iedereen op de sportschool aan de AAS zitten.
Heb je je wel goed verdiept in de risico's van AAS-gebruik voordat je ging kuren?
Ja hoor ik heb me er goed in verdiept gelukkig.
Natuurlijk zitten er side effecten op anabolen maar de kern vraag is of steroiden nu echt kanker bevorderen.
@ TS
@ Toph
Evolutiedruk op kanker is laag omdat je het meestal pas relatief laat ontwikkeld. Dat moet je niet verwarren met dat daarom de kans op kanker bij kinderen zo laag ligt, want die oorzaak is gewoon dat het celdeelmechanisme nog een hele hoop safeties heeft, en ook dat kinderkanker vaker dodelijk is (snellere celdeling+ taaiere cellen want hoger in de keten).
Niet kuren is makkelijk gezegd natuurlijk. Kijk met alles loop je risico, de lucht die je inademt, het eten, drinken, stress etc. Deze dingen kun je niet vermijden.
Mijn vraag is of kanker hard gelinkt kan worden aan anabolen gebruik. van Hgh/STh is er geloof ik een sterkere correlatie met kanker maar met steroiden?
Hoe groot is de kans als je 2-3 lichte kuurtjes zou nemen? verwaarloosbaar klein lijkt me toch. anders waren 95% vd boduibuilders al lang dood.
-Niet meer dan 500-750 mg androgenen per week
-Anavar/Winstrol niet meer dan 50 mg per dag gedurende 6 weken
-Test/Deca niet meer dan 250-500 mg per week gedurende 10 weken
Niet teveel stacken etc.
- Hoe doe je het ?
-1-max 2 x per jaar
- Hoe leef je erbij
-Altijd zo gezond mogelijk, dus niet roken, matig met alcohol en vet.
ETC
Dat is heel makkelijk:
- Wat zijn lichte kuurtjes ?
-Niet meer dan 500-750 mg androgenen per week
-Anavar/Winstrol niet meer dan 50 mg per dag gedurende 6 weken
-Test/Deca niet meer dan 250-500 mg per week gedurende 10 weken
Niet teveel stacken etc.
- Hoe doe je het ?
-1-max 2 x per jaar
- Hoe leef je erbij
-Altijd zo gezond mogelijk, dus niet roken, matig met alcohol en vet.
@ TS
Er zijn geen harde cijfers. Nergens bekend. Ook het aantal overleden bb'ers in die lijsten zegt niks totdat je het aantal gebruikers hebt in gestratificeerde groepen, en die mortaliteit afzet tegen die van de gewone bevolking en die van gewone sporters om te zien of a.a.s. Wellicht de kans wel doen toenemen maar minder door het sporten zelf. En corrigeert voor allerhande leefgewoonten, erfelijke genmutaties uiteraard. Ondoenlijk dus. Dus als je dat als argument ziet om te vlammen, doen. Maar dan is deze discussie ook een loze.
@ OH
Kinderen kunnen de medicatie vaak wel beter verdragen, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar leukemie zie je dat het subtype dat kinderen veelal ontwikkelen (en dan in het bijzonder onder de 9 maanden), zie je dat die mortaliteit veel hoger ligt dan bij volwassenen (vanwege het veelal eerdere celstadium waar het misgaat dus).
Bonusuitleg: je stamcellen zijn natuurlijk erg taai, die moeten eigenlijk je hele leven mee. Die zijn dus lastig om zeep te helpen. Als het in een vroege fase van celuitontwikkeling dus al ontspoort, zal die kanker levenslustiger zijn dan wanneer het een eindstadiumcel betreft.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
@ Toph
Kinder kanker is vaak gebaseerd op aangeboren fouten in DNA repair mechanismen, oncogenen en tumorsuppressor genen. Deze mutaties hebben weinig kans om door gegeven te worden als kinderen al vroeg overlijden. Daar doelde ik op. Bij volwassenen zijn dit soort mutaties pas later in het leven ontstaan. Er is weinig selectie druk hier tegen (back up systemen of weet ik veel wat) om dit tegen te gaan. Overigens is kinder kanker tegenwoordig steeds beter te genezen.
Ik heb me er nooit druk om gemaakt, eerder of ik hartproblemen zou krijgen als ik zou gebruiken, ben daarom tegen het gebruik van middelen, de meeste BBers die ik ken en die flink gebruikten hadden of hebben wel hartproblemen, valt me altijd wel op dat het mannen waren die al jong zaten aan de test.
In hoeverre zoiets kanker kan veroorzaken?Het zal best wel, je kan tegenwoordig vanalles kanker dus daar ook van.
Laatst dode die ik hoorde en bekend was iois Frank Hillebrand, die stierf onder het trainen.
Lyle Alzado stierf aan een zeldzame vorm van hersenkanker dacht ik, en die heeft ook gevraagd om onderzoek naar de oorzaak te doen, deze NFL speler zat jaar in en jaar uit aan de steroids en sth, denk dat sth de grote boosdoener is als het om kanker gaat en test als het om hartinfarcten gaat, en dbol natuurlijk waar heel gemakkelijk over word gesproken als kickstartpilletjes, dacht dat het hele team wat als testpersoon diende is doodgegaan aan hartproblemen vanwege dianabol gebruik, in hoeverre het waar is weet ik ook niet, dat zijn weer van die verhalen die graag worden overdreven.
Misschien dat GenX daar iets over kan vertellen over het verband in test gebruik en hartinfarcten en andere kwalen.
"You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment