Bang voor kanker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by onderhandelen View Post
    Yubs

of een upside, t is maar net hoe je het wilt zien

absurd idd als je erover nadenkt
    Komt er allemaal op neer (voor de niet gelovigen onder ons ) dat er geen/weinig evolutiodruk is op kanker omdat het zich openbaart op latere leeftijd. Dus ook al ben je vatbaar voor kanker (iedereen dus) is de kans groot dat je je al hebt voortgeplant. Vandaar dat kinderkanker ook relatief zeldzaam is.
    Train hard or go hormone

Comment

@ TS
      Als je er bang voor bent: niet kuren. Niemand weet de kansen, dus je moet gewoon je eigen inschatting maken. Wij kunnen wel zeggen dat we de kans klein schatten, en als jij het dan doet en je krijgt kanker, krijgen wij de schuld. Dit is nu echt het type beslissing waarover we graag filosoferen, maar waar je zelf weinig van aan moet trekken. We hebben de data gewoon niet, dus het speculeren is leuk en zeer beoeiend, maar blijft slechts gespeculeer.

@ Toph
      Evolutiedruk op kanker is laag omdat je het meestal pas relatief laat ontwikkeld. Dat moet je niet verwarren met dat daarom de kans op kanker bij kinderen zo laag ligt, want die oorzaak is gewoon dat het celdeelmechanisme nog een hele hoop safeties heeft, en ook dat kinderkanker vaker dodelijk is (snellere celdeling+ taaiere cellen want hoger in de keten).
      Last edited by GeneralIx; 25-07-2012, 14:17.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hihi dik Toph

Kan m volgen.....vndaar dat de vrouw op een bepaalde leeftijd gaat zeiken over......... das voldoen aan het syteem.

Damned, ingenieus bedacht

en ook dat kinderkanker vaker dodelijk is
        was altijd in de veronderstelling dat kinderen beter kunnen of hun kansen op herstel hoger ligt van kanker omdat hun systeem jong en de repear mech. goed werkt zegmaar

@ TS
        Als je er bang voor bent: niet kuren. Niemand weet de kansen, dus je moet gewoon je eigen inschatting maken. Wij kunnen wel zeggen dat we de kans klein schatten, en als jij het dan doet en je krijgt kanker, krijgen wij de schuld. Dit is nu echt het type beslissing waarover we graag filosoferen, maar waar je zelf weinig van aan moet trekken. We hebben de data gewoon niet, dus het speculeren is leuk en zeer beoeiend, maar blijft slechts gespeculeer.
        zo is dat
        Last edited by onderhandelen; 25-07-2012, 14:25.
        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
        We like it
        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by Riuari View Post
          Die gasten gebruiken veel en langere tijd maar ik bedoel eigenlijk als je een aantal lichte kuurtjes zou nemen, neemt de kans op kanker dan toe?
          Feit is gewoon dat AAS-gebruik risico's met zich meeneemt. Ook al heb jij het over lichte kuurtjes. Je loopt altijd meer risico op gezondheidsproblemen als dat je niet zou kuren. Dat kan iedereen je vertellen.
          Als het totaal geen risico's met zich mee zou nemen, zou iedereen op de sportschool aan de AAS zitten.

Heb je je wel goed verdiept in de risico's van AAS-gebruik voordat je ging kuren?
          "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Ik krijg een beetje het idee dat je wilt kuren en van ons wilt horen dat je dan kankervrij blijft.

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
              Feit is gewoon dat AAS-gebruik risico's met zich meeneemt. Ook al heb jij het over lichte kuurtjes. Je loopt altijd meer risico op gezondheidsproblemen als dat je niet zou kuren. Dat kan iedereen je vertellen.
              Als het totaal geen risico's met zich mee zou nemen, zou iedereen op de sportschool aan de AAS zitten.

Heb je je wel goed verdiept in de risico's van AAS-gebruik voordat je ging kuren?
              Ja hoor ik heb me er goed in verdiept gelukkig.
              Natuurlijk zitten er side effecten op anabolen maar de kern vraag is of steroiden nu echt kanker bevorderen.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                @ TS

@ Toph
                Evolutiedruk op kanker is laag omdat je het meestal pas relatief laat ontwikkeld. Dat moet je niet verwarren met dat daarom de kans op kanker bij kinderen zo laag ligt, want die oorzaak is gewoon dat het celdeelmechanisme nog een hele hoop safeties heeft, en ook dat kinderkanker vaker dodelijk is (snellere celdeling+ taaiere cellen want hoger in de keten).
                Niet kuren is makkelijk gezegd natuurlijk. Kijk met alles loop je risico, de lucht die je inademt, het eten, drinken, stress etc. Deze dingen kun je niet vermijden.
                Mijn vraag is of kanker hard gelinkt kan worden aan anabolen gebruik. van Hgh/STh is er geloof ik een sterkere correlatie met kanker maar met steroiden?
                Hoe groot is de kans als je 2-3 lichte kuurtjes zou nemen? verwaarloosbaar klein lijkt me toch. anders waren 95% vd boduibuilders al lang dood.

Comment

Altijd van die goeie vragen he

- Wat zijn lichte kuurtjes ?

- Hoe doe je het ?

- Hoe leef je erbij

ETC

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
                    Altijd van die goeie vragen he

Dat is heel makkelijk:

-Niet meer dan 500-750 mg androgenen per week
                    -Anavar/Winstrol niet meer dan 50 mg per dag gedurende 6 weken
                    -Test/Deca niet meer dan 250-500 mg per week gedurende 10 weken
                    Niet teveel stacken etc.

- Hoe doe je het ?

-1-max 2 x per jaar

- Hoe leef je erbij

-Altijd zo gezond mogelijk, dus niet roken, matig met alcohol en vet.

ETC
                    Dat is heel makkelijk:

-Niet meer dan 500-750 mg androgenen per week
                    -Anavar/Winstrol niet meer dan 50 mg per dag gedurende 6 weken
                    -Test/Deca niet meer dan 250-500 mg per week gedurende 10 weken
                    Niet teveel stacken etc.

- Hoe doe je het ?

-1-max 2 x per jaar

- Hoe leef je erbij

-Altijd zo gezond mogelijk, dus niet roken, matig met alcohol en vet.

ETC[/quote]

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                      ben eerder huiverig voor hart en vaat ziekten...alhoewel kanker ook erg is, maar toch een grotere kans op hart en vaatziektes met AAS gebruik.

qoute....

Ted Pretty -2002, 40, heart attack

Davey Boy Smith 1963-2002 39, heart trouble

Lou Thesz 1916-2002 86, natural causes

Wahoo McDaniel 1938-2002 64, renal failure and diabetes

Maniac Mike Davis 1956-2001 45, heart attack

"Gentleman" Chris Adams 1955-2001 46, murdered

Terry "Bam Bam" Gordy 1961-2001 40, heart trouble

Yokosuna 1965-2000 34, heart attack

Bobby Duncam Jr. 1966-2000 34, pain killer complications

Owen Hart 1965-1999 33, wrestling accident

Rick Rude 1958-1999 41, heart attack

The Renegade 1966-1999 33, suicide

Giant Baba 1938-1999 61, cancer

Bobo Brazil ?-1998 heart trouble

Junkyard Dog 1953-1998 45, auto accident

Fritz Von Erich 1929-1997 68, cancer

Stan Staziak 1937-1997 60, heart failure

Gorilla Monsoon 1918-1997 79, natural causes

Brian Pillman 1962-1997 35, heart attack

Dick Murdoch 1947-1996 49, heart attack

Ray Stevens 1936-1996 60, heart attack

Jerry "Crusher" Blackwell 1950-1995 44, pneumonia

Big John Studd 1948-1995 47, liver cancer

Eddie "Hotstuff" Gilbert 1962-1995 33, heart attack

Andre the Giant 1949-1993 44, heart attack

Kerry Von Erich 1960-1993 33, suicide

Dino Bravo 1949-1993 44, murdered

Uncle Elmer 1931-1992 61, kidney failure

Buddy Rogers 1921-1992 71, stroke

Buzz Sawyer 1960-1992 32, overdose

Chris Von Erich 1971-1991 20, suicide

Haystacks Calhoun 1933-1989 56, diabetes

Adrian Adonis 1964-1988 24, auto accident

Bruiser Brody 1946-1988 42, murdered

Mike Von Erich 1964-1987 23, suicide

Gino Hernandez 1957-1986 29, overdose

David Von Erich 1959-1984 25, overdose

Abdullah Farouk 1929-1983 54, heart attack
                      Zijn allemaal worstelaars. Bij die gozers was er meer aan het handje dan alleen steroid 'use'.

Comment

zou het niet zo kunnen zijn dat kuren kanker voorkomt?

Comment

@ TS
                          Er zijn geen harde cijfers. Nergens bekend. Ook het aantal overleden bb'ers in die lijsten zegt niks totdat je het aantal gebruikers hebt in gestratificeerde groepen, en die mortaliteit afzet tegen die van de gewone bevolking en die van gewone sporters om te zien of a.a.s. Wellicht de kans wel doen toenemen maar minder door het sporten zelf. En corrigeert voor allerhande leefgewoonten, erfelijke genmutaties uiteraard. Ondoenlijk dus. Dus als je dat als argument ziet om te vlammen, doen. Maar dan is deze discussie ook een loze.

@ OH
                          Kinderen kunnen de medicatie vaak wel beter verdragen, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar leukemie zie je dat het subtype dat kinderen veelal ontwikkelen (en dan in het bijzonder onder de 9 maanden), zie je dat die mortaliteit veel hoger ligt dan bij volwassenen (vanwege het veelal eerdere celstadium waar het misgaat dus).
                          Bonusuitleg: je stamcellen zijn natuurlijk erg taai, die moeten eigenlijk je hele leven mee. Die zijn dus lastig om zeep te helpen. Als het in een vroege fase van celuitontwikkeling dus al ontspoort, zal die kanker levenslustiger zijn dan wanneer het een eindstadiumcel betreft.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

@ Toph
                            Kinder kanker is vaak gebaseerd op aangeboren fouten in DNA repair mechanismen, oncogenen en tumorsuppressor genen. Deze mutaties hebben weinig kans om door gegeven te worden als kinderen al vroeg overlijden. Daar doelde ik op. Bij volwassenen zijn dit soort mutaties pas later in het leven ontstaan. Er is weinig selectie druk hier tegen (back up systemen of weet ik veel wat) om dit tegen te gaan. Overigens is kinder kanker tegenwoordig steeds beter te genezen.
                            Train hard or go hormone

Comment

Toen ik het blok onco deed leerde ik dat het al een stuk positiever is gesteld gen. Zal eens opzoeken hoe het er nu voor staat.
                              Train hard or go hormone

Comment

Ik heb me er nooit druk om gemaakt, eerder of ik hartproblemen zou krijgen als ik zou gebruiken, ben daarom tegen het gebruik van middelen, de meeste BBers die ik ken en die flink gebruikten hadden of hebben wel hartproblemen, valt me altijd wel op dat het mannen waren die al jong zaten aan de test.
                                In hoeverre zoiets kanker kan veroorzaken?Het zal best wel, je kan tegenwoordig vanalles kanker dus daar ook van.
                                Laatst dode die ik hoorde en bekend was iois Frank Hillebrand, die stierf onder het trainen.
                                Lyle Alzado stierf aan een zeldzame vorm van hersenkanker dacht ik, en die heeft ook gevraagd om onderzoek naar de oorzaak te doen, deze NFL speler zat jaar in en jaar uit aan de steroids en sth, denk dat sth de grote boosdoener is als het om kanker gaat en test als het om hartinfarcten gaat, en dbol natuurlijk waar heel gemakkelijk over word gesproken als kickstartpilletjes, dacht dat het hele team wat als testpersoon diende is doodgegaan aan hartproblemen vanwege dianabol gebruik, in hoeverre het waar is weet ik ook niet, dat zijn weer van die verhalen die graag worden overdreven.

Misschien dat GenX daar iets over kan vertellen over het verband in test gebruik en hartinfarcten en andere kwalen.
                                "You are what you eat..."
                                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X