Hoeveel as. in de cut ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hm...niet te veel eiwit, wat versta je daar onder Bruce?

Als je gaat cutten heb je wel degelijk genoeg eiwitten nodig, anders verlies je weer je gewonnen spiermassa. Tenminste zo denk ik erover, ik ga nu ook voor het eerst cutten, dus ik zal ook even moeten zien wat werkt.
    Maar ik blijf erbij, dat je wel genoeg eiwitten binnen moet krijgen, ik geloof er ook heilig in, dat je later op de dag geen kh meer tot je moet nemen.
    ook recht na de training alleen eiwitten.

Tis gewoon even goed uitrekenen wat je nodig heb en goed op letten per week of je vet eraf gaat.
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Comment

Teveel als in meer dan 3gram per kilo vvm bijvoorbeeld. Kan voor de één werken maar een ander zet er gewoon vet van aan.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

teveel is teveel, zowel van kh als van eiwitten kan je vet worden.

@corrie ; ik heb nu ook een paar trainingen geprobeerd om geen snelle suikers te nemen, maar mijn lichaam schreeuwde zo om die suikers dat ik het niet kon volhouden. Ik ben nu aan het proberen om mijn suiker inname na de training af te bouwen, niet direct naar nul.

Grtz
        stil growing

Comment

@Snipke
          Ik neem tijdens de training sportdrank (kh dus) toen ik dat niet deed, moest ik ook na de training kh nemen anders voelde ik me niet lekker.

Benieuwd hoe je je daar bij voelt als je dat zou doen.

@Cur
          Dan zal ik misschien daar vet van worden. Ik neem (voor de zekerheid) 4 gram VVM
          Zal het eens gaan verlagen, vind het wel eng omdat ik denk dat als ik niet genoeg eiwitten binnen krijg dat ik dan massa verlies.
          Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

massa verliezen zal echt niet zo snel gebeuren

het geen wat je snel zal verliezen in waarschijnlijk vocht
            Who's the Chef

Comment

Heb zelf een tijdje op 5 gram per kg lichaamsgewicht gezeten (dus niet vvm) en werd er vetter van.

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

heb ik van de dieetiste, corina!!
                heb er zelfs een blad van. en kreeg de link die ik in links heb geplaatst. sportdietetiek.nl ofzo.
                koolhydraten, vet en eiwit zijn energieleveranciers. een sporter (topsporter) kan tot 190gram eiwit per dag gebruiken. rest wordt opgeslagen als vet.
                je mag natuurlijk meer nemen, maar je gedachte is verkeerd dat zoveel mogelijk eiwitten nodig zijn. voor een normaal sportmens ishet zelfs niet nodig om extra eiwit preparaten te nemen omdat er in nederlands eten doorgaans al teveel in zit. ik wist dat ook niet tot ik in januari bij de dieetist kwam. dus weet het ook pas net.
                uiteraard moet je koolhydraat inname goed zijn, anders verbrand je je eiwit. en das dom. je kan beter op je koolhydraten letten en die goed hebben en als tweede je eiwitten regelen.
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce
                  heb er zelfs een blad van. en kreeg de link die ik in links heb geplaatst. sportdietetiek.nl ofzo.
                  koolhydraten, vet en eiwit zijn energieleveranciers. een sporter (topsporter) kan tot 190gram eiwit per dag gebruiken. rest wordt opgeslagen als vet.
                  je mag natuurlijk meer nemen, maar je gedachte is verkeerd dat zoveel mogelijk eiwitten nodig zijn. voor een normaal sportmens ishet zelfs niet nodig om extra eiwit preparaten te nemen omdat er in nederlands eten doorgaans al teveel in zit. ik wist dat ook niet tot ik in januari bij de dieetist kwam. dus weet het ook pas net.
                  uiteraard moet je koolhydraat inname goed zijn, anders verbrand je je eiwit. en das dom. je kan beter op je koolhydraten letten en die goed hebben en als tweede je eiwitten regelen.
                  Ben ik het niet met je eens kerel. Of je nou vet wordt of niet hangt niet af van je gehalte eiwitten maar van de hoeveelheid kcal dat je tot jezelf neemt op een dag.

Comment

Beetje oppassen met de info van diëtisten idd, die zijn vaak wel héél erg aan de voorzichtige kant met name over eiwitinname.
                    Neemt niet weg dat je van teveel eiwitten uiteraard wel degelijk vetter kunt worden, al hangt het samen met de koolhydraatinname.
                    Koolhydraten zullen altijd als eerste worden aangesproken voor de levering van energie, als die niet beschikbaar zijn gaat het lichaam over op eiwitten. Komen die via voeding binnen prima, anders worden ze uit de spieren gehaald en treedt er dus spierverlies op.
                    Een overschot aan eiwitten wordt echter gewoon opgeslagen als vet, net zo goed als een overschot aan koolhydraten.

Heb je tijdens de cut een tekort aan eiwitten (en koolhydraten!) zul je spier verliezen, heb je echter een overschot zet je vet aan...
                    Vindt de balans en je gaat als een trein.

Comment

je snapt het niet, achillisje. teveel eiwit sla je wel zeker op als vet.
                      maar daarom zeg ik: koolhydraten zijn het belangrijkst. tuurlek, als je te weinig kcals inneemt, zal je dat eiwit gebruiken en niet vet worden, maar als je de juiste kcals neemt, moet je niet teveel eiwit nemen. dus.
                      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Daar ben ik het wel mee eens bruce, nu je het beter formuleert. Valt een bodybuilder volgens je diëtiste onder de categorie topsporter?

Comment

somige vast wel
                          Who's the Chef

Comment

Originally posted by bruce
                            koolhydraten, vet en eiwit zijn energieleveranciers. een sporter (topsporter) kan tot 190gram eiwit per dag gebruiken. Vind ik een ongenuanceerde uitspraak, maar kan er inkomen. Let wel op: er staat opnemen, dus dat wil niet zeggen dat je maar 190 gram eiwit per dag moet eten.rest wordt opgeslagen als vet. Dit klopt natuurlijk niet, je zal alleen maar vet aanzetten als je meer kcal. binnen krijgt dan je verbruikt.
                            je mag natuurlijk meer nemen, maar je gedachte is verkeerd dat zoveel mogelijk eiwitten nodig zijn. voor een normaal sportmens ishet zelfs niet nodig om extra eiwit preparaten te nemen omdat er in nederlands eten doorgaans al teveel in zit. Idd, voor een normaal sportmens. Een bb die ook nog AAS gebruikt is imo niet normaal ik wist dat ook niet tot ik in januari bij de dieetist kwam. dus weet het ook pas net.
                            Het is jammer dat veel bb de dietist niet hoog hebben zitten. Ik moet zelf zeggen dat ik het ook niet zo op dietisten heb, terwijl ik zelf die opleiding doe

Ik zal uitleggen waarom: de hele opleiding bestaat misschien voor 15-20% uit voeding! In 1 les kregen we alles over koolhydraten, volgende les eiwit, volgende les vet, vitamines, mineralen enz. En dan zou je het maar moeten weten. De opleiding heeft heel weinig met voeding te maken vind ik. Wat voor vakken krijgen we dan zullen jullie je afvragen: management, marketing, organisatiekunde, economie, sociologie, psychologie, neurologie, biologie, scheikunde, biochemie, kwaliteitszorg, kooklessen. En dan nog wat blokjes voeding bij ouderen, ontwikkelingslanden, sport, kinderen, enz.

Minder dan 5% is jongen op de opleiding. Alle jongens starten omdat ze sporten (90% krachtsport) en de voedingskant daarvan leuk vinden. Alleen héél veel vallen af omdat je gewoon heel weinig over voeding krijgt, en al helemal niet bij sport. Ook vallen er veel af omdat ze geen "vrienden" hebben op de opleiding. Het klinkt natuurlijk heel leuk, allemaal meiden. Maar je moet er maar tegen kunnen dat je als enige jongen tussen een groep meiden zit die het over hun nieuwe mascara hebben, vriendjes, oppasbaby's, lipgloss, en ondertussen de nagels vijlen. Ook moet ik zeggen dat het percentage arrogante bitches heel hoog is. Niet allemaal natuurlijk, maar het is opvallend hoog!

Ik vind ook dat er veel dietisten zijn die doen wat ze weten, maar niet weten wat ze doen. Adviezen als: 3 eieren per week, extra vitamines heb je niet nodig en eiwitpreparaten zijn onzin zijn zóó achterhaald. Maargoed als je een oogkleppen ophebt zie je dat niet he.

Zelf studeer ik wel af met de titel dietist, omdat dat gunstiger in de markt ligt. Maar ik ga meer de voedingskundige kant op. Wat ik interessant vind is om (kracht) sporters te helpen met voeding en suppletie om hun prestatie te verhogen.
                            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Het meeste wat ik wilde zeggen is al gezegt.

Ik blijf erbij dat je als BB er genoeg eiwitten binnen moet krijgen, kh is indd net zo belangrijk, maar als je in de cut zit, moeten de kh omlaag en de eiwitten omhoog, zo simpel is het.

Moet ik dat jou met je gespierde lichaam nog uit gaan leggen
                              Sponsored by:
                              Inshapesupplements

Comment

die kir is goed bezig
                                als we er niet voor hoeven te betalen strax op dit forum
                                Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X