Vandaag is er een nieuwe lifestyle magazine gelanceerd, MenWorld.nl. Dit magazine richt zich zoals de naam al doet vermoeden, op mannen. Uniek aan dit magazine is dat het vooral grafisch is, de website staat vol met foto's en video's die inspiratie en actualiteit brengen op een andere manier dan men gewend is. Om de ervaring helemaal anders te maken dan bestaande titels is de website horizontaal georiënteerd, in plaats van verticaal zoals gebruikelijk.
MenWorld heeft technisch gezien een primeur in Nederland en brengt de webervaring naar een compleet nieuw level. Zeker met de opkomst van tablets en recent ook touchscreens op laptops biedt deze website echt meerwaarde voor dit soort apparaten.
Het horizontale concept past ook echt bij MenWorld, doordat de blogs zijn voorzien van enorm veel foto- en videomateriaal. De vlotte visuele artikelen vliegen over het scherm, of het nou gaat om mooie vrouwen, auto's, jachten, mode, gadgets of entertainment. MenWorld richt zich op mannen tussen de 25 en de 45 jaar met een voorliefde voor eerder genoemde onderwerpen. De eigenaar van MenWorld, Coen van Eenbergen, stelt: "Het is visueel entertainment in een compleet nieuwe setting, ons succes moet dan ook duidelijk uit de breedte komen en niet uit de hoogte".
Succes van MenWorld komt uit de breedte
MenWorld.nl is niet de eerste website die probeert horizontaal succes te boeken, maar de manier waarop MenWorld is opgebouwd gaat verder dan bestaande websites. Voor de bezoeker is het namelijk mogelijk om door te blijven scrollen naar rechts, de website eindigt straks nooit omdat er altijd nieuwe blogs worden bijgeladen. Op dit moment kan het einde nog wel bereikt worden omdat het aantal blogs nog niet in de honderdtallen zit maar hier hoopt de uitgever snel verandering in te brengen.
De website is geschikt voor desktops, laptops, tablets en smartphones. De smartphone-versie is helaas niet horizontaal, bij tests is de gebruikerservaring onvoldoende gebleken. Een dagelijkse dosis entertainment is nu beschikbaar op MenWorld.nl.
MenWorld is een uitgave van dezelfde uitgever als Bodynet.nl.
MenWorld heeft technisch gezien een primeur in Nederland en brengt de webervaring naar een compleet nieuw level. Zeker met de opkomst van tablets en recent ook touchscreens op laptops biedt deze website echt meerwaarde voor dit soort apparaten.
Het horizontale concept past ook echt bij MenWorld, doordat de blogs zijn voorzien van enorm veel foto- en videomateriaal. De vlotte visuele artikelen vliegen over het scherm, of het nou gaat om mooie vrouwen, auto's, jachten, mode, gadgets of entertainment. MenWorld richt zich op mannen tussen de 25 en de 45 jaar met een voorliefde voor eerder genoemde onderwerpen. De eigenaar van MenWorld, Coen van Eenbergen, stelt: "Het is visueel entertainment in een compleet nieuwe setting, ons succes moet dan ook duidelijk uit de breedte komen en niet uit de hoogte".
Succes van MenWorld komt uit de breedte
MenWorld.nl is niet de eerste website die probeert horizontaal succes te boeken, maar de manier waarop MenWorld is opgebouwd gaat verder dan bestaande websites. Voor de bezoeker is het namelijk mogelijk om door te blijven scrollen naar rechts, de website eindigt straks nooit omdat er altijd nieuwe blogs worden bijgeladen. Op dit moment kan het einde nog wel bereikt worden omdat het aantal blogs nog niet in de honderdtallen zit maar hier hoopt de uitgever snel verandering in te brengen.
De website is geschikt voor desktops, laptops, tablets en smartphones. De smartphone-versie is helaas niet horizontaal, bij tests is de gebruikerservaring onvoldoende gebleken. Een dagelijkse dosis entertainment is nu beschikbaar op MenWorld.nl.
MenWorld is een uitgave van dezelfde uitgever als Bodynet.nl.