uitrekken maag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• uitrekken maag?

Ik vroeg me af of het mogelijk was dat wanneer je heel veel meer gaat eten je maag uit gaat rekken, of dit gewoon een kwestie van gewenning is dat je meer gaat eten.

Omgekeerd hetzelfde, als iemand door ziekte of medicijnen een mindere eetlust krijgt en na verloop van een per jaar nog geen 25% eet van zijn of haar behoefte een paar jaar terug, is er dan sprake van dat de maag kleiner is geworden, of langzame gewenning van minder eten.

Een internist waar ik vandaag mee sprak meldde mij dat het gewenning was, echt lees ik nu weer in een medisch tijdschrift dat de maag uitrekt.

Anyone knows who's right?
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Volgens mij kan de maag uitrekken. Ze is zeer elastisch. Weet niet of ze dan terug kan krimpen? Gewenning heeft er zeker ook mee te maken. Weet ook dat het niet goed is om tijdens het eten te drinken, maar best na de maaltijd
    Wie weet er meer?
    Last edited by Tigra; 26-11-2008, 22:23.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Maag kan zeker uitrekken!

Vandaar dat mensen op een gegeven moment ook een bulkschema van bijv. 7000 kcal naar binnen kunnen werken.

In troep is dit misschien niet veel, maar als je eenmaal schoon gaat eten, heeft een mens doorgaans al moeite met 3000 kcal (in omvang is troep VEEL kleiner dan schoon). Steeds een beetje meer eten rekt dit steeds verder op. (dus mensen die zeggen dat ze op de een of andere manier "niet kunnen ontbijten", of "niet meer wegkrijgen" : )

Daarnaast krimpt de maag weer na een tijdje weinig eten (lichaam past zich aan ALLES aan, dus ook omvang eten).
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

vroeger toen ik nog niet gezond at dus gewoon de bekende hagelslag op mijn brood deed kon ik sochtents 2 boterhammen gewoon eten.

nu is dit ook moeilijk weg te krijgen na veel spoelen met melk lukt het wel.
        ik heb het gevoel dat mijn speeksel of andere vertering stoffen in mijn mond niet werken en het dus niet weg krijgen daardoor moeite krijgt met slikken.

heb er nog niet op internet naar gezocht maar zal vast wel info over zijn.

overigens je maag kan je rekken maar hoe snel dat gaat weet ik ook niet mischien iemand anders die dat weet?
        Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Tigra View Post
          Volgens mij kan de maag uitrekken. Ze is zeer elastisch. Weet niet of ze dan terug kan krimpen? Gewenning heeft er zeker ook mee te maken. Weet ook dat het niet goed is om tijdens het eten te drinken, maar best na de maaltijd
          Wie weet er meer?
          Het krimpt ook weer als je tijdje cut
          Gewenning is uitrekken/krimpen

Comment

De maag is rekbaar. Ondervoede mensen kunnen vaak bijna helemaal niets eten omdat de maag zo ingekrompen is. En wat denk je van mensen die gewoon een 2 literfles cola naar binnen werken? Die heb je ook. Dus de maag kan ook uitzetten. verder moet ik wel zeggen dat ik het met Leo eens ben. Cleane voeding is moeilijker op te bulken dan junkfood vanwege het feit dat junkfood meer calorieeen bevat bij lagere inname door de hoeveelheden vet en suikers. Goede voeding bevat juist veel vezels die verzadigen en veel minder kcal.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X