Ontwikkelingshulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ontwikkelingshulp

Geef jij aan ontwikkelingshulp?

Dit topic is geïnspireerd door wat een maatje van me quote van Lauw op dbb, over hoe reclames van het Lillianefonds waren:

net als vroeger op de televisie, voor het lilianefonds
    "dit is mzboktor"
    mzboktor is 11 jaar, zijn vader is gestorven in de burgeroorlog en zn moeder heeft aids
    mzbokter heeft kanker, aids, ebolla en een tenniselleboog
    geef om mzboktor
    giro34332
    Ik heb moeten janken van het lachen, zonder gein.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Ik vond je wat ongenuanceerd totdat ik hem goed las..." een tenniselleboog"
    Je verzint het toch niet?

Het doet me ook een beetje denken aan die scams die je via de mail krijgt. (mijn vader was rijk en vermoord door rebellen. Ik moet 30 miljoen op je bankrekening storten om het veilig te stellen. Je mag daarvoor 10 miljoen houden) 3 mogelijke reacties;
    - negeren en verwijderen (snel save en simpel)
    - eenmalige reactie (wat een toeval, mijn vader is die rebel die je vader heeft vermoord en raad eens wat zijn laatste woorden waren....)
    - erop ingaan maar eerst willen weten of zij wel betrouwbaar zijn, tot en met een foto van hunzelf met het bordje "Droplul" in het Engels vrij vertaald "Reliable" aan toe... enz enz enz..

On topic. Ik geef niets.
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

heb mn hyves verwijderd om datsoort klote suks forward berichtjes
      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Sinds destijds bekend was geworden dat de directeur van de hartstichting zich de helft van de collectebus toe eigende, ben ik acuut gestopt met het geven aan goede doelen!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Geloof dat de CEO van de hartstichting 700.000 op jaarbassis aan bonussen plus onkostenvergoeding kreeg, jammer voor alle mensen die er wel wat aan overoverhouden maar die vent mag van mij echt sterven. Nooit meer geef ik iest door dit soort achterbaks gedrag, als ik ooit in het geld zwem ga ik wel naar afrika met een vrachtwagen vol eten, weet ik tenminste dat het terecht komt. (En ja ik neem dan me eigen leger mee omdat ik niet wil dat rebellen alles jatten )
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Sinds destijds bekend was geworden dat de directeur van de hartstichting zich de helft van de collectebus toe eigende, ben ik acuut gestopt met het geven aan goede doelen!
            Volgens mij dat als doelen zoals Novib een keurmerk hebben, 70% van het geld bij de doelen aankomt. Dat terwijl het gross wat daar werkt een erg leuk salaris heeft, dus ik vraag me af hoe ze dat berekenen.
            Ik weet in ieder geval dat het vaak bij de dierenbescherming naar rare doeleinden toegaat.
            Ik geef niets, aan geen enkel doel. Ik doe liever wat. En zolang het nog dik €1.000 kost (excl vliegticket) om vrijwilligerswerk in het buitenland te doen, gaat dat hem niet worden voor mij.

Comment

Ik geef aan mijn vrouw en dat is genoeg.
              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Ja wacht even ...

Ik snap dit MAAR je vergeet 1 ding, de directeur van de hartstichting was cardioloog voor hij voor deze functie gevraagd werd. Hij wilde dat werk wel gaan doen MAAR niet in salaris achteruit. Een cardioloog verdient op jaarbasis E170k. Vandaar dat ze voor hem op dat bedrag uit kwamen. Hoewel net me nog steeds moeilijk lijkt om aan een huisvrouw uit te leggen dat ze langs de huizen loopt om vrijwillig zijn salaris op te halen ja... Kan zeer goed begrijpen dat veel mensen dit als schofterig zien. Maar het heeft een rede dus.

Comment

Originally posted by Juldax View Post
                  Ja wacht even ...

Ik snap dit MAAR je vergeet 1 ding, de directeur van de hartstichting was cardioloog voor hij voor deze functie gevraagd werd. Hij wilde dat werk wel gaan doen MAAR niet in salaris achteruit. Een cardioloog verdient op jaarbasis E170k. Vandaar dat ze voor hem op dat bedrag uit kwamen. Hoewel net me nog steeds moeilijk lijkt om aan een huisvrouw uit te leggen dat ze langs de huizen loopt om vrijwillig zijn salaris op te halen ja... Kan zeer goed begrijpen dat veel mensen dit als schofterig zien. Maar het heeft een rede dus.
                  Vind dit absoluut geen reden! waarom zou iemand cardioloog moeten zijn om zo een functie te krijgen ?

Ik geef 0 aan goede doelen! alles is bullshit..

zelfde als virus scanners kopen! grote namen hebben gewoon mensen in dienst die een virus maken en verspreiden.. een week later komen ze aan met dat hun nieuwe update de beste is voor dit en dit.. kk toch een end op

Alles draait om geld mensen alles je wordt overal kaal geplukt of het nou voor een goed doel is of voor je gezondheid/ dieet pillen what the fuck dan ook
                  <------ BB Gun doet auw!

Comment

Geef niets aan het buitenland zoals 11 11 11.
                    Geef enkel aan kankerfonds hier bij ons omdat wij er zelf mee geconfronteerd worden.
                    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by Juldax View Post
                      Ja wacht even ...

Hm ik ben geen huisvrouw maar deze reden maakt het voor mij nog steeds niet goedgepraat. Het feit dat hij niet in salaris achteruit wilde, zegt al genoeg over zijn instelling. Hij wou vast een lieve, leuke reputatie opbouwen " kijk mij, ik ben directeur van de hartstichting". Prima, maar als hij dan niet bereid is om daar een paar centjes voor in te leveren, dan is het gewoon een ego schoft.

Comment

Ik zeg zonde van mijn geld en het helpt toch niet.

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

als van elke euro 10 cent echt goed besteed werd, zou ik nog wel die 10 cent geven. ghehe.
                          ik heb het voordeel dat ik in een kerk zit. die regelen het nl. zelf. zonder salaris !! (alleen wat eten en brandstofvergoeding enzo)
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

ben gelukkig nooit thuis dus geen last van

Comment

Ik geef niks, er zijn te veel organisaties die geld willen. En zoals al gezegd komt het meeste toch niet aan.

Wat ik dan ook haat is dat ik "gedwongen" moet betalen voor zulke zaken. Ik weet niet hoe het in NL gaat, maar in BE een deel van de belastingen naar de kerk enzo. Aangezien ik atheïst ben in hart en nieren heb ik dit liever niet

Ze zouden beter zoals in Duitsland doen, daar mag je zelf opgeven waar je geld naar toe gaat.
                              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X