Originally posted by Misterfit
View Post
Nu heb ik de tv weinig aan, dus ik ken het programma te slecht. Maar ik kan me voorstellen dat als ik een verhaal zou vertellen over een meisje wat ergens loopt en een spiegel, de kleur rood, een paddestoel en weet ik veel wat meer voor dingen... Dat je aan een reactie van mensen kan zien als een bepaald iets raakt. Voel je iemand goed aan, en ga je juist op datgene wat raakte door, dan komt het al snel over alsof je meer weet dan dat je daadwerkelijk weet.
Ken je Veronica's lekkerste nog? Dat tv programma? Deden 3 klasgenootjes aan mee, en voordat ze daarheen gingen wisten ze al welke ronde ze eruit gingen. En iedereen maar smsen. Is maar een stom voorbeeld, maar sindsdien geloof ik eigenlijk niets meer op tv. Want waarvoor zou je iedereen vertellen dat het nep is, als je er een leuk geldbedrag voor krijgt?
Maar of het nu echt of nep is; er zijn mensen die er kracht uit halen. Kracht op een positieve manier. En of dat nu is omdat ze naief zijn, of omdat er écht meer is dan we denken, dat vind ik er niet toe doen. Is toch geweldig als mensen -om wat voor reden dan ook- bepaalde dingen achter zich kunnen laten/rust kunnen geven, of juist ergens kracht voor krijgen? Aan mensen die zich alleen maar (terrecht) kut voelen, heeft niemand iets.
Comment