Zouttest.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zouttest.

Wel leuk om eens te weten hoeveel zout jij nuttigt.
    Of het 100% betrouwbaar is weet ik niet.
    Ik kwam uit op 4.7 gram.

Hoeveel zout eet jij? | HAK Minder Zout Pure Smaak
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

hoeveel zout je nuttigt is heel eenvoudig te berekenen. je kijkt gewoon bij alles even op de verpakking. zout doe je x1, natrium x2.5. je telt alles op en je hebt je zouttinname.

probleem is dat je met een blik erwtensoep, of een pizza al snel 5-10g binnen hebt. Met een sneetje brood al snel 0.3-0.5g zout. als je dan 10 sneetjes eet heb je zo 4g zout binnen. zelfs met een liter melk heb je al 1g zout binnen, niet te beginnen over vleeswaren voor op brood, of blikjes tonijn (1.5g).

zo zal ik vandaag zoon 8g-10 binnenhebben. maar het loopt echt heel erg snel vrij hoog op. Nu is dat als intensieve sporters niet zoon probleem, want je zweet een heel deel ook weer uit.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik kwam op 10.6 maar ik drink 2 liter melk 1 liter chocomel en 7 sneetjes brood.. dat is al fucking veel zout :P.

Comment

1,9
        Wo0t
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Hier bijna 15 gram.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Typisch een BS-test, oh oh oh....ik eet werkelijk teveel zout, maarrrrrr gelukkig!!, is er HAK, onze redder in deze barre, over de top gezoute tijden.......

Belachelijk, ik had al uitgerekend thuis dat ik aan max 2gr zout toekom, doe ik de Haktest, kom ik op 6.6 zout.
            Vind je het gek, bij vraag 9 kan je niet eens invullen dat je nooit!! kant-en klaarmaaltijden nuttig en dan berekenen ze voor een mespuntje al 1 gr zout, misschien dat ze een taartmes bedoelen.

Ik lees en ken mijn produkten, eet biologisch, alles vers, geen brood, geen blikjes tonijn of whatever, en ik weeg mijn zout die ik bij het bereiden van de maaltijd toevoegd (lo-salt).
            Dus ik gebruik plusminus 1,5 tot 2gr zout, wat dus feitelijk neerkomt op max 0,3/0,5 gr natrium.

En geen 6,6gr wat hak mij sprookjeslijk proberen wijs te maken, Hak....de groeten!!
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Kipfilet staat (op 2e pagina ofzo) onder hetzelfde als rookvlees.
              Tot zover de betrouwbaarheid daarvan.

Comment

Ik kom op 1 gram per dag. Daar klopt dan ook weer geen hol van denk ik zo.
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik kom op 3,2 uit, denk dat dat best eens kan kloppen.
                  Ik eet niet veel brood dat scheeld wel een paar gram.
                  Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

ik zit volgens de test op 14,7% gebruik aan zout.

Comment

16,7 gram? Wtf ik wist dat echt niet... Ik heb het net afgewogen, tering wat n berg zout vreet ik... En dan gebruik ik nog geen eens zout aan tafel, of met koken... Ik schrik er best van.... En Oki, idd je kan niet veel kanten op met dat invullen.....

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                        .
                        Vind je het gek, bij vraag 9 kan je niet eens invullen dat je nooit!!

!
                        Die vraag in een beetje raar opgezet ja. Er staat minder dan 1 x per week.
                        Is dus 0 x per week.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                          16,7 gram? Wtf ik wist dat echt niet... Ik heb het net afgewogen, tering wat n berg zout vreet ik... En dan gebruik ik nog geen eens zout aan tafel, of met koken... Ik schrik er best van.... En Oki, idd je kan niet veel kanten op met dat invullen.....
                          Ik zat ook aan de 15 gram of zo. Ik vind het maar een rare test waar ik weinig van geloof...
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X